کبنا گزارش می دهد؛
وعده توخالی افتتاح پل چهارم «بِشار» یاسوج در مهرماه / پل چهارم لنگِ 5 میلیارد تومان است
8 آبان 1402 ساعت 19:53
پل چهارم بشار در سال 94 کلنگ زنی شد و طی چند سال گذشته بارها مسئولان قول افتتاح پل را داده اند اما این وعده و وعیدها هنوز رنگ عمل به خود نگرفته است. در اخرین وعده، معاون فنی و عمرانی شهرداری یاسوج در شهریور ماه امسال گفته بود که در صورت تزریق اعتبارات، پل چهارم بِشار یاسوج ظرف ۳٠ روز آینده زیر بار ترافیک میرود.
پل چهارم بشار در سال ۹۴ کلنگ زنی شد و طی چند سال گذشته بارها مسئولان قول افتتاح پل را دادهاند اما این وعده و وعیدها هنوز رنگ عمل به خود نگرفته است. در اخرین وعده، معاون فنی و عمرانی شهرداری یاسوج در شهریور ماه امسال گفته بود که در صورت تزریق اعتبارات، پل چهارم بِشار یاسوج ظرف ۳٠ روز آینده زیر بار ترافیک میرود.
شهرام ارجمند اعلام کرده بود که استاندار قول مساعد دادند هشت میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی برای تکمیل این پل اختصاص یابد که با تخصیص به موقع در زمان مقرر بهرهبرداری میشود.
همچنین معاون فنی و عمرانی شهردار یاسوج در ۵ مهرماه ۱۴۰۲ درخصوص این پل دوباره اظهارنظر کرده و گفت: عملیات تکمیل پل چهارم "بِشار" یاسوج بدلیل نبود اعتبار متوقف شده است و در صورت تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اماده بهرهبرداری میشود.
به نوشته ایرنا، مرداد سالجاری استاندار قول مساعد داد هشت میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی برای تکمیل این پل اختصاص یابد و با تخصیص به موقع تسهیلات در پایان شهریور زیر بار ترافیک برود که تاکنون کمکی حاصل نشده است.
طبق گفتههای ارجمند سازۀ پل کامل شده منتهی حاشیه اطراف پل نیاز به سنگ چینی و بتنریزی دارد که در صورت تکمیل این موارد، پل به جاده بیمارستان امام سجاد(ع) وصل میشود.
پل چهارم رودخانه بشار یاسوج با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیسجمهور وقت و رئیس سازمان برنامهوبودجه کشور اردیبهشت ۹۴ کلنگ زنی شد که ساخت این پروژه مهم با هدف کاهش ترافیکی شهر یاسوج، دسترسی آسان به جنوب شهر یاسوج و روانسازی ترافیک دنبال شد.
در این سالها چندین بار وعده افتتاح این پل در رسانهها درج شد اما خبری از افتتاح آن نشده است. تکمیل این پل تا حد زیادی ترافیک موجود در شهر یاسوج را کاهش خواهد داد و اوضاع نابه سامان ترافیک شهری را بهبود خواهد بخشید. پل چهارم بشار ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از محل سفر نخست رئیس جمهور ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی داشته و ۱۰ میلیارد تومان از سفر به آن تزریق شده است.
ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی، نبود زیرگذر و رو گذر و کمبود معابر اصلی، ترافیک را به معضلی پردردسر برای یاسوج در پی داشته و تردد این شهر را در زمان آغاز و پایان کلاس مدارس به طور کلی قفل میکند.
در سال ۱۴۰۱ علیرغم اینکه یاسوج شهر نفتی نیست از محل اعتبارات نفت ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شد.
کد مطلب: 468708