کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت؛

سیدقدرت حسینی در صحنه می‌ماند یا سید ناصر؟

20 آبان 1402 ساعت 9:25

انتخابات به نیمۀ راه خود رسیده و هیأت‌های اجرایی انتخابات در گچساران و باشت همه کاندیدا‌ها را تأیید کرده‌اند. با وجود اینکه حرف و حدیث‌هایی در مورد رد صلاحیت سیدقدرت حسینی وجود داشت، اما فعلا مورد تأیید قرار گرفته است.


انتخابات به نیمۀ راه خود رسیده و هیأت‌های اجرایی انتخابات در گچساران و باشت همه کاندیدا‌ها را تأیید کرده‌اند. با وجود اینکه حرف و حدیث‌هایی در مورد رد صلاحیت سیدقدرت حسینی وجود داشت، اما فعلا مورد تأیید قرار گرفته است.
به گزارش کبنانیوز، سناریوی حضور دو برادر در انتخابات گچساران پیش از این، کارساز بوده، در این دوره نیز سیدقدرت حسینی و سیدناصر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند ولی هنوز اهدافشان برای این حضور نامشخص است. چند احتمال وجود دارد، اول آنکه سیدناصر و سیدقدرت برای پشتیبانی از آراء نمایندگی، دو نفری حضور پیدا کرده‌اند تا به هر طریقی بتوانند رقیب دیرینه خود، تاجگردون را مغلوب کنند، یا اینکه باز هم در این دوره احتمال رد صلاحیت یکی از آن‌ها از طرف شورای نگهبان وجود دارد، و به این دلیل ثبت نام کرده‌اند.
دلیل سومی که وجود دارد، با توجه به نارضایتی‌های زیاد اصولگرایان از سیدناصر حسینی و اینکه نتوانست در حد نام گچساران در استان و در مرکز فعالیت کند، سیدقدرت حسینی به دنبال احیای محبوبیت گذشته خود و جمع کردن لیدر‌های اصولگرایان حول محور خود است، تا افرادی مثل غلامرضا پاکدل و اکبر علیزاده، محمدباقر شریفی و برخی اصولگرایان دیگر به سمت رقیب تغییر مسیر ندهند.
اما با وجود وضعیت نامطلوب شهرستان و انتقادات فراوانی که به سیدناصر وارد شده، مشخص نیست که لیدر‌های اصولگرایی باز هم به سیدقدرت روی خوش نشان دهند. نامه چند صفحه‌ای غلامرضا پاکدل، انتقادات دیگر اصولگرایان و سکوت یداله مرادی در نوع خود نشان از سردرگمی و نارضایتی اصولگرایان دارد.
هرچند که سیدقدرت حسینی در طول عمر فعالیت سیاسی خود محبوبیت زیادی در بین مردم داشت، نفوذ بیشتری دارد، حوصله و صبر بیشتری نسبت به برادر کوچکتر خود دارد، اما با وجود نارضایتی‌ها از وضع موجود و تزلزل جایگاه سیاسی حسینی‌ها، آیا عمر فعالیت سیاسی «سیدقدرت» تمام نشده است؟ باید دید اصولگرایان بعد از این چه تصمیمی خواهند گرفت؟ به نظر می‌رسد چند دستگی میان اصولگرایان از همین الان ایجاد شده است.
تاجگردون در دوره‌های گذشته از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد و بعید به نظر می‌رسد که او از سوی شورای نگهبان تأیید نشود، اما هنوز نیمی از مسیر برای کاندیدا‌های انتخاباتی باقی مانده است، باید دید چه کسی از سد هیئت نظارت شهرستانی و شورای نگهبان عبور می‌کند؟ سید قدرت یا سید ناصر؟ تاجگردون چطور!؟ از ۴۷ نفری که در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ثبت نام کرده‌اند چند نفر در صحنه می‌مانند!


کد مطلب: 469113

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469113/سیدقدرت-حسینی-صحنه-می-ماند-یا-سید-ناصر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1