کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو شورای شهر سی‌سخت در گفت و گو با کبنانیوز؛

کسی که نفوذ دارد از موقعیت خود یا از لباس خود سوء استفاده می‌کند، چرا قانون در مورد این فرد اجرا نمی‌شود؟ مگر مردم سی سخت تبعه این کشور نیستند؟ چرا باید برخورد متفاوتی با مردم شود؟

10 آذر 1402 ساعت 11:31

نائیب رئیس شورای شهر سی سخت گفت: از تیرماه دو عضو شورای شهر شروع به غیبت کردند. دفتر امور شهری چندین بار نامه زدند که شهردار تعیین شود. ما چند بار به این دو عضو تذکر دادیم که غیبت نکنند، تا بتوانیم شهردار را تعیین کنیم، بعد از آن به دفتر امور شهری نامه زدیم که این دو عضو در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند. دفتر امور شهری اعلام کرد که باید دعوت نامه بفرستید، دعوت نامه مجازی مدرک محسوب نمی‌شود. ما هم از زمانی که آقای محمدحسینی رئیس شورای شهر شد دعوت نامه‌ها را بصورت کتبی ارسال کردیم، ولی باز هم حضور پیدا نکردند. این دو عضو حدوداً ۵ ماه است که جلسات را ترک کرده‌اند، و همین باعث شده جلسات از رسمیت بیفتد، انتخاب شهردار و امورات مردم به تعویق بیفتد. نبود شورا و عدم تعیین تکلیف شهردار خسارت شدیدی به مردم وارد کره است. ما این موضوع را گزارش کرده‌ایم، ولی تاکنون این موضوع تعیین تکلیف نشده و دنبال انحلال شورا هستند.


نائب رئیس شورای شهر سی سخت گفت: از تیرماه دو عضو شورای شهر شروع به غیبت کردند. دفتر امور شهری چندین بار نامه زدند که شهردار تعیین شود. ما چند بار به این دو عضو تذکر دادیم که غیبت نکنند، تا بتوانیم شهردار را تعیین کنیم، بعد از آن به دفتر امور شهری نامه زدیم که این دو عضو در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند. دفتر امور شهری اعلام کرد که باید دعوت نامه بفرستید، دعوت نامه مجازی مدرک محسوب نمی‌شود. ما هم از زمانی که آقای محمدحسینی رئیس شورای شهر شد دعوت نامه‌ها را بصورت کتبی ارسال کردیم، ولی باز هم حضور پیدا نکردند. این دو عضو حدوداً ۵ ماه است که جلسات را ترک کرده‌اند، و همین باعث شده جلسات از رسمیت بیفتد، انتخاب شهردار و امورات مردم به تعویق بیفتد. نبود شورا و عدم تعیین تکلیف شهردار خسارت شدیدی به مردم وارد کره است. ما این موضوع را گزارش کرده‌ایم، ولی تاکنون این موضوع تعیین تکلیف نشده و دنبال انحلال شورا هستند.
بهنام حیدری در گفت و گو با خبرنگار «کبنا» ادامه داد: به دنبال انحلال هستند، دلیلش این است که نبود دو عضو شورا را گزارش کرده‌ایم و گفته‌ایم به دلیل نبود این دو عضو هنوز شهردار انتخاب نشده است، ولی از آن طرف برای ما پرونده تشکیل داده‌اند که چرا در انتخاب شهردار کاهلی می‌کنید. یا مثلاً در دوره شهردار قبل ما نامه زده‌ایم که رئیس وقت شورا دستورکاری برای جلسات نداده و جلسات چند ماه است که تشکیل نیافته است. به این نامه جواب نداده‌اند تا یک سال بعد، که برای همه ما در شورای حل اختلاف بخاطر عدم برگزاری جلسات، پرونده تشکیل دادند.
حیدری گفت: ما می‌گوییم طبق ماده ۹۲ قانون تشکیلات و وظایف شورا‌ها باید به تخلفات فردی، بصورت مستقل رسیدگی شود، نه اینکه کلیت شورا را زیر سؤال ببرند. قانون در تبصره ذیل ماده ۸ قانون شورا‌ها می‌گوید وقتی دو عضو شورا به مدت دو ماه از حضور در جلسات امتناع می‌کنند باید از اعضای علی البدل جهت شرکت در جلسات دعوت به عمل آید. الان چند ماه از این قضیه گذشته و قانون اجرا نمی‌شود.
این عضو شورای سی سخت تصریح کرد: دلیل اینکه قانون رعایت نمی‌شود چیست؟ اگر قانون برای همه است باید اجرا شود، کسی که نفوذ دارد از موقعیت خود یا از لباس خود سوء استفاده می‌کند، چرا قانون در مورد این فرد اجرا نمی‌شود؟ مگر مردم سی سخت تبعه این کشور نیستند؟ چرا باید برخورد متفاوتی با مردم شود؟ مورد مشابه‌ای در استان وجود داشته که فوری رسیدگی شد، و طبق قانون افراد جایگزین شدند، چرا برای سی سخت قانون اجرا نمی‌شود؟ دو سال آقای تقی‌زاده رئیس شورای شهر سی سخت بود، در طول این دو سال همیشه در حواشی و اختلاف و زد و خورد بودیم، هر چقدر می‌گفتیم آقای تقی‌زاده مردم از ما ناراضی هستند، این حواشی و بحث انتخاب شهردار را کنار بگذارید، شهردار را انتخاب کنیم. شما در خصوص شهردار قبلی کارشکنی کردید، گفتید با‌ ایشان نمی‌توانیم کار کنیم، ما قبول کردیم، شهردار کنار رفت. ولی بعد متوجه شدیم که این افراد می‌خواهند خودشان شهردار شوند. اول گفتیم این شیوه درستی نیست، شما شورا هستید، ولی فایده‌ای نداشت. این دو فرد خودشان را معرفی کردند. طبق قانون رأی‌گیری کردیم و به عنوان شهردار رأی نیاوردند.
وی گفت: ما به احترام لباس‌ ایشان برایشان احترام قائل شدیم و گفتیم‌ ایشان رئیس شورا باشد، ولی دو سال همیشه با حواشی مواجه بودیم، و آقای محمدحسینی را انتخاب کردیم، از زمانی که‌ ایشان را انتخاب کردیم، این دو عضو از حضور در جلسات امتناع کردند. ما می‌گوییم قانون اجرا شود. قانون می‌گوید باید عضو علی البدل بیاید. شورا را تعیین تکلیف کنید تا این ضرر و زیان جبران شود. مردم بلاتکلیف هستند، شهر سی سخت ظرفیت بسیار بالایی دارد ولی شبیه یک شهر جنگ‌زده است، هنوز آثار زلزله در آن وجود دارد. هیچ آثاری از شهر گردشگری در سی سخت وجود ندارد، چون شورا ندارد، وضعیت شورا بلاتکلیف است.
مستندات زیادی در این رابطه در اختیار پایگاه خبری کبنانیوز قرار گرفته است.


کد مطلب: 469880

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469880/کسی-نفوذ-موقعیت-خود-یا-لباس-سوء-استفاده-می-کند-چرا-قانون-مورد-این-فرد-اجرا-نمی-شود-مگر-مردم-سی-سخت-تبعه-کشور-نیستند-باید-برخورد-متفاوتی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1