کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی تحولات انتخاباتی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛

بهرامی؛ استراتژی مناسب اصلاح‌طلبان

11 آذر 1402 ساعت 13:12

آماده‌سازی نیرو‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی همانقدر اهمیت دارد که تعریف زمین بازی حائز اهمیت است. اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه بزرگترین پایگاه اجتماعی را دارند اما در سال‌های اخیر در سازماندهی آن با مشکل روبرو هستند. 


آماده‌سازی نیرو‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی همانقدر اهمیت دارد که تعریف زمین بازی حائز اهمیت است. اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه بزرگترین پایگاه اجتماعی را دارند اما در سال‌های اخیر در سازماندهی آن با مشکل روبرو هستند. 
با اینکه فرصت زیادی تا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده، شواهد دال بر آن است که صحنه سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، حرکت خزنده و آرامی به سمت تغییر و تحول متناسب با این آوردگاه عمومی دارد. با این حال، رصد و پیگیری مواضع نخبگان جریانات، خاصه موارد مربوط به انتخابات، امری مهم تلقی می‌شود.
اصلاح‌طلبان در انتخابات 98 با وجود همه کارشکنی‌های درون و بیرون جریانی رأی قابل اعتنایی برای بهرامی کسب کردند، اما به نظر می‌رسد انتخابات پیش‌رو برای این جریان سیاسی هنوز گرم نشده و صدایی از جریان اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد شنیده نمی‌شود و از پشت پرده‌ها هم خبری نیست. تنها هواداران دولت روحانی در استان تحرکاتی دارند.
اکنون دستان اصلاح طلبان حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در انتخابات پیش‌رو خالی نیست. آنها از دوره گذشته تاکنون پشت سر بهرامی قرار گرفته‌اند و بهرامی به یک گزینه اجماع‌آفرین تبدیل شده است، هر چند گروه‌های رقیب تلاش دارند که بهرامی را به چالش بکشاند و بدبینی شدیدی را در جریان اصلاحات علیه بهرامی راه بیندازند.
 حضور محمد بهرامی، شهردار اسبق یاسوج به عنوان نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و استقامت وی در چند دوره گذشته، اکنون اصلاح‌طلبان را امیدوار کرده که کرسی بهارستان را از آن خود کنند.
«بهرامی» در حال حاضر بهترین گزینه ممکن برای جریان اصلاح‌طلبی است که در چند دوره از فیلتر‌های شورای نگهبان عبور کرده و می‌تواند اجماعی در سطح شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ایجاد کند، او علاوه بر اینکه یک چهره سیاسی است، کار اجرایی هم کرده و بهتر از سایر نامزدهای انتخابات مجلس کار عمرانی و زیربنایی را می‌شناسد و راه را بلد است.
او مدت‌هاست که در رسانه‌ها و گعده‌های حقیقی و مجازی به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌های اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس مطرح است. بهرامی اکنون در سطح کشور هم شناخته شده است. اصلاح‌طلبان شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اگر قرار است که بار دیگر به سپهر سیاسی برگردند و کورسوی چراغ آنها بدرخشد، راهی جزء همراهی بهرامی ندارند. در غیر اینصورت چون دوره‌های گذشته باید دست به دامن نامزدهای انتخاباتی شوند که ریش در گرو اصولگرایان دارند. اصلاح‌طلبان از اجاره دادن سبد آراء خود همواره گلایه کرده‌اند و ادامه این روند را هم به صلاح خود نمی‌دانند.
«بهرامی» به دلیل حضورش در دوره‌های مختلف و استقامتش در این مسیر، پایگاه اجتماعی خوبی برای خود رقم زده و به گفته ناظران سیاسی اکنون رقابت بین روشنفکر و محمد بهرامی است. اصلاح‌طلبان شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اگر در مسیر یک استراتژی مناسب قرار بگیرند، شرایط ایده‌آلی را برای خود فراهم خواهند کرد.
بهرامی، مهندس عمران خوانده‌ای که شهردار موفقی در طول حیات شهرداران ضعیف یاسوج بوده است. او یاسوج را به عنوان «پایتخت طبیعت ایران» معرفی کرد و هنوز که هنوز است در صحبت‌ها و سخنرانی‌های مسوولان در این باره گفته می‌شود. بهرامی همچنان در بزرگداشت قهرمانان ملی نقش آفرین بوده. نصب مجسمه «آریوبرزن» سردار معروف ایرانی در میدان اکبرآباد یاسوج یکی از کارهای خوب بهرامی بود. بهرامی همچنین تیم فوتبال شهرداری یاسوج را پایه‌گذاری کرد و تنها او بود که توانست تیم‌داری کند، بعدها در سایه مدیریت ضعیف سایر شهرداران این تیم از هم پاشید و اکنون تنها در خاطرات جوانان این دیار گاهی از تیم فوتبال شهرداری یاسوج یاد می‌شود و نبود یک تیم فوتبال در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حسرت بزرگی است که بر دل جوانان این شهر سنگینی می‌کند. شهری که استعدادهای ناب و بکر فوتبالی کم ندارد و به دلیل نبود زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات چراغ این استعدادها یکی یکی خاموش می‌شود و به فراموشی سپرده می‌شوند.
بهرامی می‌داند که این روزها و حفظ وضع موجود خیلی مهم است و باید حساب شده گام بردارد. یک اشتباه می‌تواند او را به سمت پرتگاه حُل بدهد. حسی که از بررسی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها گرفته می‌شود، این است که در انتخابات پیش‌‌رو، شور انتخاباتی ایجاد می‌شود. بهرامی اگر هوادارانش و کسانی که با او هم فکر هستند را متقاعد کند که پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، می‌تواند موفقیت چشمگیری به‌دست بیاورد.
در ادامه تصاویر و فیلم‌های مربوط به فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی محمد بهرامی که در فضای مجازی منتشر شده را برای اطلاع مخاطبان به اشتراک گذاشته‌ایم،  کبنانیوز آنها را تایید و رد نمی‌کند. صرفاً برای اطلاع عموم مردم و ایجاد شور و مشارکت حداکثری منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

محمد بهرامی؛ تراژدی شکست یا معجزه سخت

    
   
    


کد مطلب: 469913

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469913/بهرامی-استراتژی-مناسب-اصلاح-طلبان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1