کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

مأموریتی سخت و نفس‌گیر در شبی بارانی / وقتی بالگرد هوایی در کهگیویه و بویراحمد نباشد (+ فیلم و تصاویر )

23 آذر 1402 ساعت 22:29

مأموران اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد در مأموریتی نفس‌گیر و سخت جان مرد 65 ساله را نجات دادند.


مأموران اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد در مأموریتی نفس‌گیر و سخت جان مرد 65 ساله را نجات دادند.
به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حادثه در ارتفاعات کوه ماغر بهمئی و ماموریتی سخت و نفس‌گیر در شبی بارانی که حدود ۳ساعت به طول انجامید با از خودگذشتگی و ایثار تکنسین‌های این مرکز منجر به نجات مرد ۶۵ ساله شد.
محمد‌امین نیکویی‌نژاد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شب چهارشنبه ۲۲ آذر ماه براثر سقوط مردی ۶۵ساله که از ناحیه سروصورت دچار آسیب شده بود با اطلاع افراد محلی به مرکز پیام ۱۱۵، بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ ماغر فعال و به سمت مصدوم اعزام گردید.
وی گفت: باتوجه به شناخت مسئول شهرستان از منطقه کوهستانی، نزدیکترین و ایمن‌ترین مسیر از سمت پدافند نیروی هوایی بود که در اولین فرصت با فرماندهی پایگاه پدافند هوایی، هماهنگی‌ها جهت ورود به منطقه نظامی انجام و سریعاً پرسنل اورژانس ۱۱۵ و افراد محلی به طرف مصدوم و همراهان شتافتند.
مأموریتی سخت و نفس‌گیر در شبی بارانی / وقتی بالگرد هوایی در کهگیویه و بویراحمد نباشد (+  فیلم و تصاویر )
نیکویی نژاد با اشاره به اینکه انتقال مصدوم به علت تاریکی شب و بارندگی شدید به سختی انجام گرفت، اضافه کرد: با انجام اقدامات درمانی اولیه، مصدوم از آسیب‌های ثانویه نجات و با حفظ نکات ایمنی جهت دریافت خدمات تخصصی پزشکی به بیمارستان شهید سلیمانی بهمئی تحویل داده شد.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این ماموریت از فرماندهی پدافند هوایی، دیسپچ(مرکز پیام) اورژانس ۱۱۵، کارشناسان اورژانس ۱۱۵؛ آقایان علی الماسی و محسن بهزادی و بستگان مصدوم جهت همکاری در انتقال به موقع فرد آسیب دیده قدردانی کرد.
گفتنی است ناهید، دختر ۱۷ ساله‌ی عشایر اهل شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد که چند هفته پیش به دلیل تروما و آسیب به پا دچار مجروحیت شده ‏بود، پس از چند ساعت خونریزی شدید و انتظار برای امداد هوایی در مسیر رسیدن به مرکز درمانی شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی به‌دلیل مسافت طولانی، نبود بالگرد و تأخیر در رسیدن به مرکز درمانی و خونریزی حدود ساعت ۱۸ عصر روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه جانش را از دست داد.
   


کد مطلب: 470394

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470394/مأموریتی-سخت-نفس-گیر-شبی-بارانی-وقتی-بالگرد-هوایی-کهگیویه-بویراحمد-نباشد-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1