کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

جدال چهره‌های جدید با نمایندگان ادوار در کهگیلویه

25 آذر 1402 ساعت 20:34

حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام شرایط خاصی در میان سه حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد دارد. حضور یک نامزد با چندین سال سابقه نمایندگی به همراه دو نماینده دیگر ادوار کهگیلویه یک رقابت سفت و سخت را در آن حوزه انتخابیه سبب شده است.


یادداشت -  حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام شرایط خاصی در میان سه حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد دارد. حضور یک نامزد با چندین سال سابقه نمایندگی به همراه دو نماینده دیگر ادوار کهگیلویه یک رقابت سفت و سخت را در آن حوزه انتخابیه سبب شده است.
نکته جالب آن که صحنه انتخابات کهگیلویه یکی از کمی‌ترین و کیفی‌ترین تجربه‌های خود را سپری می‌کند. در کنار سه نماینده ادوار این حوزه انتخابیه شاهد حضور تعداد زیادی از نامزد‌های توانمند دیگر در صحنه هستیم. نامزد‌هایی که طبق ادعا و البته فعالیت‌های می‌دانی‌شان نمی‌توان آن‌ها را از پیش شسکت خوره دانست و حرف‌های بسیاری در رقابت پیش رو خواهند داشت.
رضا دهبانی پور، علی مژدهی پور، آیت الله سعادتیان، مجتبی اندرزیان، فرزاد نجات نیا و... از جمله این نامزد‌های فعال در عرصه انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام هستند که هر کدام به شکل جدی و با برنامه و استراتژی در حال یارگیری و کار انتخاباتی هستند.
تا تعیین تکلیف نهایی صلاحیت نامزد‌ها نمی‌توان تحلیل دقیقی نسبت به شرایط داشت ولی هم اینک نیز برخی از این نامزد‌ها با مطرح کردن برخی شعار‌ها و ایجاد چالش برای نمایندگان ادوار در حال ایجاد موج به سمت خود هستند. شاید این موج لزوماً به پیروزی نهایی ختم نشود ولی می‌تواند یک نقطه شروع وی یا نقطه ثقل در تحولات سیاسی آن حوزه انتخابیه باشد و نشانه‌ای تغییر و تحولات اساسی در کهگیلویه بزرگ است.
در این میان نامزد‌ها هر کدام با برنامه و شعار خاصی پا به میدان گذاشته‌اند و بر شکستن انحصار و خارج کردن حوزه انتخابیه از توسعه نیافتگی تأکید دارند. آن‌ها نمایندگان ادوار را در شکل‌گیری وضعیت فعلی مقصر می‌دانند و راه نجات کهگیلویه را عبور از نمایندگان ادوار عنوان می‌کنند.
دهبانی پور با اتکا به‌اندیشه علوم سیاسی و با جمعی از چهره‌های جوان و شناخته شده مدت هاست در این عرصه فعال است و‌امیدوار به جذب حمایت گروه‌های مختلف مردم است. سعادتیان نیز با دست گذاشتن بر مشکلات مردم و انتقاد بر عملکرد موحد پایگاه رای موحد را به چالش کشیده است. در مورد مژدهی پور نیز شرایطی مشابه دیده می‌شود. وی که پیش از این یکبار دیگر نیز نامزد انتخابات در سال ۱۳۸۶ شده بود و رای خوبی نیز به دست آورده بود‌امیدوار به یک حضور قدرتمند در صحنه است.
مجتبی اندرزیان، آیت‌الله نبوی‌زاده و فرزاد نجات‌نیا نیز دو تن از جوانان شرکت‌کننده در انتخابات هستند. نجات‌نیا پیش از این سابقه نامزدی داشته است اما اندرزیان برای اولین بار پا به این عرصه گذاشته است.
اندرزیان با وجود تجربه اول، حضوری فعال و همراه با برنامه و استراتژی در این عرصه دارد و با ارایه برنامه و دیدگاه‌های خود و تعامل با رسانه‌ها توانسته است موج خوبی را با خود همراه کند.
قطعاً نگاه اندرزیان محدود به این انتخابات نخواهد بود و افقهای بیشتری برای خود تعریف کرده است که آینده کهگیلویه محمل ارایه و بروز این افقهای بدیع و علمی خواهد بود.
باید منتظر ماند و دید در مدت زمان باقی مانده در کهگیلویه چه اتفاقات سیاسی و انتخاباتی پیش خواهد آمد.


کد مطلب: 470443

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470443/جدال-چهره-های-جدید-نمایندگان-ادوار-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1