کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تجلیل از ۲۴ معلم پژوهنده و فناور برتر کهگیلویه + تصـاویر

26 آذر 1402 ساعت 17:50

آیین تجلیل از پژوهشگران، مولفان و فناوران برتر کهگیلویه به مناسبت هفته پژوهش با حضور رئیس اداره تحقیقات و پژوهش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن مجتمع فرهنگی اداره ارشاد شهرستان برگزار شد.


آیین تجلیل از پژوهشگران، مولفان و فناوران برتر کهگیلویه به مناسبت هفته پژوهش با حضور رئیس اداره تحقیقات و پژوهش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن مجتمع فرهنگی اداره ارشاد شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسینعلی فاتحی _ رئیس اداره تحقیقات و پژوهش کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به اهمیت پژوهش و تحقیق از منظر قرآن پرداخت و گفت: اولین آیاتی که بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد در رابطه با علم آموزی بود.

فاتحی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات علما در تفسیر قرآن می‌گویند ۷ درصد آیات قرآن در زمینه های مختلف صحبت کرده و مابقی همه در رابطه با علم اندوزی، تحقیق و پژوهش است. 
وی پژوهش را اقتدار و اقتصاد آفرین دانست و افزود: پژوهش می‌تواند به ما استقلال دهد و در دنیا ما را به جایگاه شایسته برساند.
فاتحی تصریح کرد: دانش آموزان باید در مدارس با پژوهش، تحقیق و کنکاش آشنا شوند و روحیه پرسشگری در وجود آنان زنده شود. 
وی با بیان اینکه امروز ما باید روش های قدیمی را کنار بگذاریم، افزود: معلمان باید در عصر دانایی خودشان را به علم های نوین مجهز کنند.
فاتحی از آشنایی با فناوری اطلاعات، آشنایی با مهارت های پژوهش و آشنایی با روش تدریس خلاق به عنوان سه عنصر مهم که معلمان باید در عصر دانایی با آن آشنا باشند نام برد. 
رئیس اداره تحقیقات و پژوهش کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت موضوع پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و از جشنواره های مختلف مانند خوارزمی، ابوریحان، پرسش مهر ریاست جمهوری، معلم پژوهنده و درس پژوهی به عنوان برخی از اقدامات آموزش و پرورش در زمینه پژوهش نام برد.
فریدون فاطمی زاده رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این آیین با بیان اینکه خداوند انسانی را که خلق کرده در درون او استعداد های بی‌نظیر و ارزشمندی قرار داده، و او را جستجوگر آفریده، افزود: این استعداد در درون بشر باعث تکاپو پویایی و تحرک می‌شود. 
فاطمی زاده خاطرنشان کرد: خداوند انسان را جستجوگر آفرید تا بشر نایافته ها و مجهولات خودش را جستجو کند و وقتی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد از یافتن آن‌ها لذت ببرد.
وی افزود: امروز پژوهش یک موضوع کلیدی و اساسی است که در هر مجموعه ای بسیار اثرگذار واقع می‌شود. 
فاطمی زاده تصریح کرد: در هر کشوری که به پژوهش، نوآوری و خلاقیت توجه شد قطعا راه تعالی و پیشرفت زوتر طی می‌شود. 
وی یکی از رسالت های آموزش و پرورش را فراهم کردن بستری برای شکوفایی خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان عنوان کرد.  
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه بیان کرد: پژوهش ها در دستگاه ها زمانی مفید واقع می‌شوند که کاربردی و در راستای نیازمندی های جامعه و محیط پیرامون باشند.
فاطمی زاده افزود: پژوهشی ارزشمند است که گره ای از مشکلات جامعه را حل کند و تولیدی برای جامعه داشته باشد.
در این آیین از ۱۱ پژوهشگر، ۸ معلم پژوهنده و ۵ فناور برتر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.














کد مطلب: 470477

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470477/تجلیل-۲۴-معلم-پژوهنده-فناور-برتر-کهگیلویه-تص-اویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1