کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اثر بارندگی؛

تشریح آخرین وضعیت شهرستان بویراحمد همزمان با بارش شدید باران / راه ارتباطی 90 روستا مسدود شد / پل‌های لوداب به زیر آب رفت / تخلیه منازل یکی از روستاهای دشتروم / باد پایه‌های برق لوداب و سپیدار را شکست / قطع برق لوداب

6 فروردين 1403 ساعت 14:15

فرماندار بویراحمد گفت: راه‌ارتباطی ۴۵روستای بخش لوداب از منطقه گردنگه تا انتها و از روستای ظفرآباد چین تا انتها مسدود شده است.


فرماندار بویراحمد گفت: راه‌ارتباطی ۴۵روستای بخش لوداب از منطقه گردنگه تا انتها و از روستای ظفرآباد چین تا انتها مسدود شده است.
به گزارش کبنا، شهرام مهدوی‌مطلق در گفت‌وگو با کبنانیوز اظهار کرد: بر اثر بارش شدید باران راه‌های روستایی شهرستان بویراحمد مسدود شده و عبور و مرور برای مردم دشوار است.
وی افزود: در بخش سپیدار ۲۰روستا از منطقه تنگ تامرادی تا دهستان جلیل، در بخش کبگیان ۱۴روستا در مناطق تنگ باوری، دلی خمسیر و... و در بخش مرکزی نیز ۱۱ روستا در مناطق دهستان دشتروم و کاکان و منطقه تنگ سرخ راه ارتباطی قطع هستند.
مهدوی‌مطلق گفت: برخی از ابنیه راه‌سازی و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی خصوصاً در حوزه راه روستایی دچار خسارت‌های شدید شده‌اند و بیشترین خسارت در بخش لوداب، سپیدار و دهستان دشتروم به منازل و معابر روستایی وارد شده است.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: برق اکثر بخش لوداب و برخی از مناطق بخش سپیدار به دلیل شکستگی پایه‌های برق قطع شده است.
فرماندار بویراحمد افزود: دستگاه‌های راهداری در بخش‌ها مستقر هستند و در حال خدمات‌رسانی هستند؛ ولی حجم بارندگی و تخریب ابنیه زیاد هستند.
مهدوی‌مطلق با بیان اینکه دو تا از پل‌های اصلی و روستایی لوداب زیر آب رفته‌اند، بیان کرد: یک دستگاه بیل از تیپ ۴۸ فتح به بخش لوداب در حال اعزام هست.
وی گفت: بخشی از منازل منطقه مورصفا دشتروم تخلیه شده و حجم آب در مورصفا دشتروم بسیار بالا آمده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: آبشار یاسوج همچنان قابل تردد نیست و کل آبشار به یک رودخانه تبدیل شده است. الحمدالله تلفات جانی تاکنون نبوده ولی تعداد زیادی از مزارع پرورش ماهی به شدت آسیب دیده‌اند و در تعدادی از روستا‌ها، خساراتی قابل توجهی به احشام روستائیان و عشایر وارد شده که هنوز برآورد دقیقی نداریم.
مهدوی‌مطلق در پایان گفت: در شهر یاسوج و جاده پاتاوه - دهدشت در مسیر لوداب تعدادی میهمان اسکان اضطراری داشتیم که مشکل خاصی نبود.


کد مطلب: 474155

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/474155/تشریح-آخرین-وضعیت-شهرستان-بویراحمد-همزمان-بارش-شدید-باران-راه-ارتباطی-90-روستا-مسدود-پل-های-لوداب-زیر-آب-رفت-تخلیه-منازل-یکی-روستاهای-دشتروم-باد-پایه-های-برق-سپیدار-شکست-قطع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1