کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

حفاری چاه دوم میدان گازی مختار / اشتغال برای 4 هزار نفر + فیلم

22 خرداد 1403 ساعت 9:57

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ​​​​​​​گفت: میدان گازی مختار بویراحمد ۱۰۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد که عملیات حفر چاه دوم این میدان در حال انجام است.


معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میدان گازی مختار بویراحمد ۱۰۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد که عملیات حفر چاه دوم این میدان در حال انجام است.
        

به گزارش کبنا، سید احسان غسکری اظهار کرد: میدان گازی مختار ۳۰ کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد که علاوه بر تأمین گاز نقش ذخیره‌سازی را هم دارد.
عسکری افزود: چاه دوم میدان گازی مختار پس از بهره‌برداری با میادین گازی عسلویه رینگ می‌شود و مخزن ذخیره‌سازی این میدان در فصل گرم سال گاز به این مخزن تزریق می‌شود و در فصل سرد سال به ناترازی گاز در کشور کمک خواهد کرد.
وی اضافه کرد: پس از پایان حفر دومین حلقه مطالعاتی توصیفی و اکتشافی، بر اساس ارزیابی‌ها حدود ۱۱ چاه دیگر حفر خواهد شد.
معاون اقتصادی استاندار گفت: عملیات سطح العرضی این طرح که شامل خاکبرداری، بتن‌ریزی و آماده‌سازی موقعیت برای استقرار دکل حفاری است، حدود ۵۰ درصد پیشرفت کاری دارد و تا کمتر از سه ماه دیگر دکل حفاری نصب می‌شود.
عسکری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصورت تزریق اعتبار تا ۱۵ ماه دیگر کار حفاری حلقه چاه دوم به پایان می‌رسد.
وی اضافه کرد: در این میدان حدود ۴ هزار نفر طی ده سال مشغول به کار می‌شوند.


کد مطلب: 476874

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/476874/حفاری-چاه-دوم-میدان-گازی-مختار-اشتغال-4-هزار-نفر-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1