کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد:

تاساعت 14 بالغ بر 120 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمدی رأی خود را به صندوق انداختند

8 تير 1403 ساعت 14:36

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 120 هزار و 798 نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات شرکت کرده اند.


رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 120 هزار و 798 نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات شرکت کرده اند.
به گزارش کبنانیوز، سید جواد هاشمی مهر افزود: این تعداد بالغ بر 25 درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات را تشکیل می دهند.
هیچ مشکلی وجود ندارد و همه شعبات از ثابت و عشایری و روستایی فعال هستند.
هاشمی تصریح کرد: برای اخذ رأی کارت ملی اولویت اول و شناسنامه در اولویت دوم است.
وی با بیان اینکه افراد دارای ۱۸ سال تمام می‌توانند رای خود را به صندوق بیاندازند، گفت: متولدین ۸ تیر ماه ۱۳۸۵ و قبل از آن واجد شرایط در انتخابات هستند. هاشمی خاطرنشان کرد: همه ساز و کارهای انتخابات فراهم است و آماده جمع‌آوری آرای مردم هستیم.
بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل ناظران، اعضای شعب، بازرسان، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، سرایداران مدارس و خادمان مساجد کار رای گیری و برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.
همه متولدان هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل، می ‎توانند در این دوره از انتخابات با به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی مشارکت داشته باشند.
اسامی و شناسه انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان احراز شده است به ترتیب آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲، آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳ و آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴ و آقای محمد باقر قالیباف -  فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷ است.
در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد .
طبق اعلام وزارت کشور، ستادهای استانی نیز تشکیل و ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی امروز جمعه هشتم تیر سال‌جاری انتخابات در حال برگزاری است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه که ۴۳ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی و ۱۲درصد در مناطق عشایری سکونت دارند.


کد مطلب: 477607

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/477607/تاساعت-14-بالغ-120-هزار-نفر-کهگیلویه-بویراحمدی-رأی-خود-صندوق-انداختند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1