تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۹۱۱۷۹
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

فتاح محمدی، معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: کوتاهی سازمان‌‌های بین‌‌‌المللی این گستاخی را برای رژیم جعلی صهیونیستی ایجاد کرده است / محکومیت لفظی مشکل را حل نمی‌کند / همه دولت‌ها و کشورها باید درک کنند که این رژیم امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند 

۰
فتاح محمدی، معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: کوتاهی سازمان‌‌های بین‌‌‌المللی این گستاخی را برای رژیم جعلی صهیونیستی ایجاد کرده است / محکومیت لفظی مشکل را حل نمی‌کند / همه دولت‌ها و کشورها باید درک کنند که این رژیم امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند 
کبنا ؛معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما فارغ از اینکه نگاه اعتقادی داشته باشیم، با نگاه انسانی و حقوق بشری این موضوع را یک جنایتی علیه بشریت می‌دانیم.
فتاح محمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا نیوز اظهار کرد: کوتاهی سازمان‌های بین‌المللی که متولی این موضوع‌اند، شورای امنیت، سازمان ملل، دیوان بین‌المللی دادگستری این گستاخی را برای رژیم جعلی صهیونیستی ایجاد کرده است که از سلاح‌های غیرمتعارف در منطقه مسکونی که زن و کودک در آن ساکن هستند استفاده بکند.
وی تأکید کرد: اولاً سلاحی که استفاده شده غیرمتعارف است و دوم محلش، مکان زندگی عموم است و نظامی نیست.
نژادپرستی است و تعرض به حاکمیت قانونی یک کشور است که عملاً وارد جنگ با آن نشده است.
محمدی ابراز کرد: نیاز است در این راستا چند اقدام صورت گیرد، اولین مورد این است که کشورهای اسلامی در قالب کنفرانس اسلامی روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری را با این رژیم قطع کنند.
معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر توان ندارند از نظامی وارد بشوند حداقل روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری خود را با رژیم جعلی و صهیونیستی قطع کنند.
مورد دیگری که وجود دارد این است بقیه کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند که این مهم تقسیم‌بندی می‌شود به کشورهای ابرقدرت مثل آمریکا و مابقی کشورها. در سال‌های اخیر آفریقای جنوبی اقدامی را انجام داد که علیه رژیم جعلی در دادگاه لاهه شکایت کرد.
معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداقل کشورهای دیگر در دفاع از حقوق انسان و کرامت و حرمت و حریم دولت‌ها و حکمرانی کشورها این را می‌توانند به‌عنوان جنایت علیه بشر در دادگاه‌های قانونی و بین‌المللی شکایت بکنند.
وی تأکید کرد: نتانیاهو نباید اجازه سخنرانی در سازمان بین‌الملل را داشته باشد، ضمانت اجرایی تصمیمات سازمان ملل متحد شورای امنیت است که شورای امنیت تعمداً و یا سهواً که تعمداً است خاصیت خود را ازدست‌داده است.
محمدی ادامه داد: شورای امنیت حافظ صلح و امنیت بین‌المللی است اقدامی را که امروز رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و جنوب لبنان انجام می‌دهد، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.
کافی است کشورها روی هیجانات و احساسات به این موضوع نگاه و ورود بکنند، قطعاً جنگی فراگیر منطقه را می‌گیرد به دلیل اینکه نوع برخوردی که انجام می‌دهد صلح و امنیت منطقه را تحت‌تأثیر خود قرار داده است و امروز شورای امنیت به‌راحتی می‌تواند قطعنامه‌های سنگینی را علیه این رژیم اعمال بکند و نه اینکه آتش‌بس را بپذیرد؛ بلکه مجازات متناسب با این جرائم را برای عبرت دیگر کشورهایی که توجهی به حکمرانی دیگر کشورها ندارد حداقل آمار بازدارنده‌ای است. کشورهای اسلامی در قالب کنفرانس اسلامی از وظایف خود به‌درستی استفاده نکردند.
معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشورهای غیراسلامی هم وظیفه دارند بر اساس نوع‌دوستی که دارند، ارتباط دیپلماتیک و اقتصادی و تجاری‌شان را قطع کنند. سازمان‌های بین‌المللی مثل شورای امنیت که حافظ امنیت و صلح بین‌المللی هستند تصمیمات قاطع بگیرد.
وی تصریح کرد: رفتار کشورهای قدرتمند و اروپایی و شورای امنیت رژیم صهیونیستی را گستاخ کرده است. تسلیحاتی که امروز رژیم صهیونیستی استفاده کرده غیرمتعارف است و در جنگ نمی‌توان از هر سلاحی استفاده کرد.
محمدی ابراز کرد: در جنگ ایران و عراق دیدید که استفاده از سلاح‌های میکروبی و شیمیایی نامتعارف بود؛ اما به دلیل اینکه قدرت‌های بزرگ در کنار صدام بودند، هیچ محکومیت برای او پیش نیامد.
وی ادامه داد: شاید برخی لفظاً محکوم کردند؛ اما این مشکلی را حل نگرد. امروز در این شرایط باید همه دولت‌ها و کشورها باید این را درک کنند که رژیم جعلی صهیونیستی امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند. 
معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: همچنان که امروز سوریه و لبنان و فلسطین را تهدید می‌کند پس‌فردا ایران، اردن مصر و حتی کشورهای اروپایی را تهدید می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
1