کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

64 پرونده قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد / پرونده مرگ دوقلوها در بیمارستان امام سجاد(ع) در جریان است / رشد آمار نزاع دسته‌جمعی در استان

11 مهر 1403 ساعت 14:05

مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 176 پرونده در حوزه پزشکی تشکیل دادیم که 64 پرونده مربوط به قصور پزشگی بوده که شکایت در حوزه زنان و زایمان، دندانپزشکی و اقدامات زیبایی در رأس این پرونده‌ها بوده است.


مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 176 پرونده در حوزه پزشکی تشکیل دادیم که 64 پرونده مربوط به قصور پزشگی بوده که شکایت در حوزه زنان و زایمان، دندانپزشکی و اقدامات زیبایی در رأس این پرونده‌ها بوده است.
کامروز امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین آمارها در حوزه پزشک‌قانونی پرداخت و با بیان اینکه 6 اداره فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال در مجموع 13 هزار و 349 نفر به ادارات پزشک‌قانونی سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام معاینات بالینی مراجعه داشتند. شش اداره فعال در سطح استان داریم.
وی افزود: شهرستان بویراحمد با هفت هزار و 390 نفر بیشترین مراجعه و شهرستان باشت با 284 نفر کمترین مراجعه را داشته است.
امینی گفت: از مجموع 13 هزار و 349 نفر به ادارات پزشک‌قانونی سراسر استان، 9 هزار و 16 نفر مربوط به آقایان و 4 هزار و 333 نفر نیز مربوط به خانم‌ها هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.3 درصد افزایش را شاهد بودیم.
مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحث معاینات اجساد، 370 جسد را در ادارات پزشک‌قانونی بررسی و مجوز دفن صادر کردیم که 172 مربوط به خانم‌ها هستند و 198 پرونده هم مربوط به آقایان بود که 2.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
امینی گفت: در بحث آزمایشگاه، در شش‌ماهه نخست امسال 782 پرونده تشکیل دادیم.
مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پرونده‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: در بحث پرونده‌های کمیسیون پزشکی 176 پرونده در شش‌ماهه نخست امسال تشکیل، بررسی و اعمال‌نظر شد که از این تعداد 64 پرونده قصور پزشکی بوده است.
وی با بیان اینکه از 64 پرونده پزشکی 31 پرونده منجر به رأی محکومیت و 33 پرونده منجر به رأی برائت شد، اظهار کرد: بیشترین شکایت در حوزه پزشکی مربوط به زنان و زایمان، دندانپزشکی و اقدامات زیبایی است.
این مسئول در خصوص مرگ دو نوزاد دوقلو در بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: دراین‌خصوص پرونده تشکیل دادیم و آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌ها انجام گرفته و منتظر جواب هستیم.
امینی گفت: در بحث نزاع دسته‌جمعی سه هزار و 158 مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد 2 هزار و 76 نفر از مراجعه‌کنندگان آقایان و 782 نفر آنها هم خانم‌ها بودند؛ یعنی حدود 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم.
وی افزود: 177 پرونده در بحث حوادث کار در اداره کل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که 172 پرونده مربوط به آقایان بوده و 5 پرونده هم مربوط به خانم‌ها است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد به آمارهای سقط‌جنین در این استان اشاره کرد و گفت: در بحث سقط درمانی 70 پرونده تشکیل دادیم که 60 پرونده منجر به صدور مجوز سقط درمانی شد.
 


کد مطلب: 491280

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491280/64-پرونده-قصور-پزشکی-کهگیلویه-بویراحمد-تشکیل-مرگ-دوقلوها-بیمارستان-امام-سجاد-ع-جریان-رشد-آمار-نزاع-دسته-جمعی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1