کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی؛

 قبولی سید ناصر حسینی پور در آزمون قوم سالاری / انتقاد بر عملکرد موحد، روشنفکر و استاندار کهگیلویه و بویراحمد

19 اسفند 1400 ساعت 13:40

قوم سالاری در استان آسیب‌های بسیاری بر پیکر نحیف استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است و بزرگترین مانع در مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است تداوم این رویه نادرست و بی توجهی به شعارهای انقلابی از هیچ کدام از تصمیم گیرندگان استان پذیرفتنی نیست و لازم است صاحبان اندیشه و دغدغه نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتر مانع از تداوم آن شوند و در مقابل آن بایستند.


 آش قوم گرایی به چنان درجه‌ای از شوری رسیده است که صدای آشپز را هم در آورده است.
در حالی که شعار توسعه و شایسته سالاری از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس گوش عالم را کرده است و چنان محکم از برکناری خود از نگاه قوم گرایانه در جلسات و همایش‌ها سخن می گویند که اگر احیاناً کسی از استان و مناسبات آن شناخت نداشته باشد گمان می‌برد که استان گل و بلبل و همه چیز بر اساس شایسته سالاری است و هیچ خبری از قوم گرایی و طایفه سالاری در کهگیلویه و بویراحمد نیست. اما بر کسی پوشیده نیست که نه تنها قوم سالاری در استان حضور دارد که در دوره جدید  و در عزل و نصب‌های اخیر  چنین موضوعی به اوج خود رسیده است. ارائه لیست‌های مستند  از اقوام و هم طایفه‌ای‌ها تصمیم گیرندگان استان که در چند ماه اخیر به عنوان مدیر معرفی شده‌اند تاییدی بر این ادعا است. لیست‌هایی که هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر نیز می‌شود و از ایل و طایفه در حال حرکت و شیفت به سمت به تیره و حتی خانواده و اقوام درجه یک  تصمیم گیرندگان استان رسیده است.
جالب آن که همه نسبت به این شرایط معترض هستند و همه نیز دخالت خود در شکل گیری چنین وضعیتی را انکار می‌کنند ولی موضوع به چنان مرحله‌ای رسیده است که نه تنها ظاهر کار و مصلحت رعایت نمی‌شود که در رسانه‌ها و ارگان‌های مربوطه همین اقدامات قوم گرایانه به عنوان سندی از توانمندی نماینده و یا  فلان مدیر به اشتراک گذاشته می‌شود.
با وجود نمره منفی به دو نماینده بویراحمد و کهگیلویه و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جهت انتصاب‌های زیاد مسئله دار در حوزه نزدیکان خود باید گفت سید ناصر حسینی پور با وجود برخی انتقادات به عملکرد وی در طول این مدت اما در این بخش یعنی قوم گرایی و استفاده از نزدیکان و هم طایفه‌ای‌های خود در مدیریت‌ها  نشان داد چندان در بند این رویه نادرست در استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که این خود یک امتیاز بزرگ برای نماینده‌ی در تراز انقلاب اسلامی است. نماینده در تراز انقلاب اسلامی را باید با این شاخصه‌ها سنجید و بر اساس همین شاخصه‌های انقلابی به نقد و بررسی علمکرد وی پرداخت.
 استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان بزرگ و متشکل از اقوام و طوایف و ایلات مختلف است که ساختار اداری و مدیریتی آن در چارچوب اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف و تبیین شده است و اساس انتخاب و انتصاب مدیران باید بر اساس انقلابی گری و شایسته سالاری باشد و هر گونه تخطی از این اصول خلاف آرمان‌های امام و انقلاب است. امروز مردم بر اساس عمل تصمیم گیرندگان قضاوت می‌کنند نه بر اساس این  که فلان نماینده یا استاندار در فلان همایش به کل منکر هر گونه قوم گرایی شود اما عمل و نحوه چینش مدیران چیزی خلاف این ادعا را نشان دهد.
جالب آن که برخی چنین رفتارهایی را واکنش به قوم گرایی در گذشته می‌دانند که چنین پاسخی خود دلیل بر اصرار بر قوم گرایی است و از سوی دیگر چنین رفتاری چه در گذشته و چه هم اینک مذموم و غیر قابل قبول است و چنین چیزی جز ایجاد تفرقه و اختلاف و هدر رفت فرصت‌ها و سرمایه‌های انسانی در استان نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
قوم سالاری در استان آسیب‌های بسیاری بر پیکر نحیف استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است و بزرگترین مانع در مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است تداوم این رویه نادرست و بی توجهی به شعارهای انقلابی از هیچ کدام از تصمیم گیرندگان استان پذیرفتنی نیست و لازم است صاحبان اندیشه و دغدغه نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتر مانع از تداوم آن شوند و در مقابل آن بایستند.


کد مطلب: 445623

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/445623/قبولی-سید-ناصر-حسینی-پور-آزمون-قوم-سالاری-انتقاد-عملکرد-موحد-روشنفکر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1