کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

علاج و‌اقعه پیش از وقوع حادثه؛ آزمون‌های کنکور سراسری و استخدامی را به نهادهای انقلابی واگذار کنید

امیرعلی اژدر 

26 خرداد 1402 ساعت 14:10

آموزش و پرورش کهگیلویه نمی‌تواند مجری برگزاری کنکور سراسری و آزمون‌های استخدامی باشد، واگذاری این آزمون‌ها به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نظارت نهاد‌های انقلابی (تشکیلات امنیتی و سپاه پاسداران) تنها راه جلوگیری از تقلب و تخلف و تضییع حقوق داوطلبان کنکور و آزمون‌های استخدامی است.  


امیرعلی اژدر: آموزش و پرورش کهگیلویه نمی‌تواند مجری برگزاری کنکور سراسری و آزمون‌های استخدامی باشد، واگذاری این آزمون‌ها به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نظارت نهاد‌های انقلابی (تشکیلات امنیتی و سپاه پاسداران) تنها راه جلوگیری از تقلب و تخلف و تضییع حقوق داوطلبان کنکور و آزمون‌های استخدامی است.  
آزمون‌های کنکور سراسری و ازمون‌های استخدامی را از چنگ اموزش و پرورش در بیاورید و مجری آن‌ها را به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نظارت را به نهاد‌های انقلابی واگذار کنید.  
از آنجایی که نیم دهه‌ای هست که آوازه کنکور و تقلب و خرید و فروش سؤالات، تصویر‌برداری از سؤالات چه کنکور و چه استخدامی از درون حوزه‌های اجرایی چه از طرق بالا دستی و چه پایین دستی باعث شده که نخبه سوزی شود و تمامی استعداد‌ها از قافله ازمون‌ها عقب بیفتند و تنها عده‌ای خاص و صاحب دار  به طرق مختلف تقلب و تخلف چه مالی و چه از طریق نیروی انسانی در حوزه‌های اجرا و دیگر حوزه‌ها منجر به این می‌شود که، سرانجام استعداد‌ها و نخبه‌ها به مواد مخدر، سرقت، کلاهبرداری‌های اینترنتی، قاچاق مواد مخدر کشیده می‌شوند  و متقلبین با اتکا عامل آن‌ها یعنی متخلفینی که راه را برای آن‌ها هموار می‌کنند  کرسی‌های دانشگاه و استخدامی را اشغال می‌کنند. حال علاج واقعه پیش از وقوع حادثه، امری ضروری است.  علاج واقعه به معنی برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای مواجهه با مسائل شامل پیش‌بینی خطر و مشکلات محتمل، فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم جهت مقابله با این مشکلات و همچنین بررسی و دسته‌بندی عوارض و جلوگیری از وقوع آن‌ها است.  
با وجود اینکه همیشه تلاش می‌شود برای برگزاری امتحانات و آزمون‌ها نظارت خوب و مناسبی وجود داشته باشد، اما متأسفانه همیشه همچنان مشکلاتی در رابطه با نظارت بر آزمون‌ها و امتحانات وجود دارد. گاهی اوقات افرادی که باید به نظارت امتحانات بپردازند، از وظیفه خود عقب می‌افتند و به دلایل مختلفی مثل عدم حضور، ناکارآمدی در انجام وظیفه و... در نظارت رعایت نمی‌شود. همچنین در برخی موارد، احتمال وجود تقلب و یا محیطی نامناسب برای برگزاری آزمون‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. در نتیجه، نظارت مناسب در برگزاری آزمون‌ها و امتحانات نیازمند ارتقاء و بهبود است. آزمون‌های کنکور سراسری و استخدامی از جمله دو مورد مهم در جامعه هستند و واگذاری آن‌ها به نهاد‌های انقلابی، می‌تواند به عنوان یک گام مؤثر در اصلاح سیستم آموزشی و استخدامی کشور برای جلوگیری از فساد و تبعیض به کار رود. نهاد‌های انقلابی با توجه به نظارت و کنترل فعالیت‌هایشان در سطوح مختلف، می‌توانند برای انجام آزمون‌ها با بالاترین استاندارد‌های علمی و صادقانه، آمادگی داشته باشند. این امر می‌تواند درک بهتری از رشته‌های تحصیلی مختلف و همچنین شناسایی بهتر واجدین شرایط در سطوح مختلف حرفه‌ای از جمله اهداف این اقدامات باشد. علاوه بر این، واگذاری آزمون‌های کنکور سراسری و استخدامی به نهاد‌های انقلابی، می‌تواند نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی به دولت و حکومت و ارتقای حقوق مدنی و سیاسی مردم داشته باشد.  


کد مطلب: 463650

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/463650/علاج-و-اقعه-پیش-وقوع-حادثه-آزمون-های-کنکور-سراسری-استخدامی-نهادهای-انقلابی-واگذار-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1