کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

تناقض‌گویی در خصوص انتخابات مجلس کهگیلویه

27 اسفند 1402 ساعت 20:52

این روز‌ها شایعاتی از انتخابات اسفند ۱۴۰۲ به گوش می‌رسد که اگر مردم کهگیلویه بزرگ دقت لازم را می‌کردند با کمترین رأی ممکن مواجه می‌شد. ‌ایشان که رسماً از حضور مجدد در انتخابات به واسطه آنچه خودش «عهد و پیمان با مردم» نامیده بود، کناره‌گیری کرده و مدتی را به عنوان اپوزیسیون در صفحات مجازی علیه دولت و مجلس انقلابی، مطلب می‌زدند، تا قبل از خرداد سال جاری به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های فکری و حامیان سردار هاشمی‌پور، در مقابل سیدمحمد موحد قرار داشتند.


یادداشت - این روز‌ها شایعاتی از انتخابات اسفند ۱۴۰۲ به گوش می‌رسد که اگر مردم کهگیلویه بزرگ دقت لازم را می‌کردند با کمترین رأی ممکن مواجه می‌شد. ‌ایشان که رسماً از حضور مجدد در انتخابات به واسطه آنچه خودش «عهد و پیمان با مردم» نامیده بود، کناره‌گیری کرده و مدتی را به عنوان اپوزیسیون در صفحات مجازی علیه دولت و مجلس انقلابی، مطلب می‌زدند، تا قبل از خرداد سال جاری به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های فکری و حامیان سردار هاشمی‌پور، در مقابل سیدمحمد موحد قرار داشتند.
کسی که انصرافش از ادامه رقابت در حوزۀ سیاسی کهگیلویۀ بزرگ، از او یک قهرمان صادق و خوشنامِ خدمت در اذهان ساخته بود. تحلیل رفتار‌های پارادوکسی و غیر منطقی‌اش در ادوار گذشته، مبیین این حقیقت بود که  این آقا نمی‌تواند بار سنگینِ «صداقت» و «هم پیمانی» با مردم را تحمل کند و خیلی زود واقعیت خود را که طالب قدرت است و ادبیاتش حکایت از رسیدن به قدرت دارد، معمای واقعیتش را عینیت می‌بخشد. لذا به صحنه سیاست بازگشتند و در دوران گسترش رسانه و کمال طلبی مردم کهگیلویه بزرگ، به هر وسیله و حربه‌ای تمسک جستند تا نمایشی از مشی سیاست‌دانی ماکیاولی و در عصر حاضر نیز، دونالد ترامپی خود را عرضه کند.
ابتدا که در کمال آرامش و با فراری شبانه، خود را از اردوگاه سردار عدل هاشمی‌پور دور کردند و با رویکردی کاملاً عهدشکنانه، دوستان خود را دور زدند. از طرفی، اولین نامزد انتخاباتی بودند که قانونی شکنی کرده و در میدان جهاد دهدشت، غوغاسالاری خود را آغاز نمودند. با اینکه همواره خود را مطیع قانون جلوه می‌داد، اما بر خلاف نص صریح قانون، اردوکشی خیابانی خود را شروع کردند. همانطور که خودشان مطرح می‌کردند، مورد رأفت اسلامی قرار گرفتند و هیچ کس حرفی از تشکیل پرونده و یا تنظیم سند علیه‌ایشان نزد.
قبل از آغاز رسمی سخنرانی‌های انتخاباتی، با تمجید از فرمانداران، فرماندهان سپاه پاسداران، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در برقراری نظم و ایمن‌سازی فضای انتخابات، هرگونه شائبه‌ای را در خصوص تخلف، تقلب و یا دیگر رویه‌های خلاف قانون، صراحتاً تکذیب و ناممکن خواندند. در همین فضای امنی که مردم برای انتخابات پرشور و رقابتی سالم بوجود آورده بودند، نامزد‌ها، مشغول عرضه برنامه‌ها و توانمندی‌های خود بودند که کلیپ سخنرانی‌ایشان علیه سردار هاشمی پور در فضای رسانه و اجتماعی استان منتشر شد. از این لحظه به بعد، شرایط تغییر کرد و خود را در مقابل تغییر نگرش‌های قبلی مردم از خودشان می‌دید. به سرعت، صدای شکست آنها در نگاه مردم و تخلیه ستاد‌ها و مکان‌های سخنرانی‌اش ملاحظه نمود. به طوری که دو سوم ورزشگاه دهدشت را گونی کشید تا جمعیت را در فضای محدود و بزرگتر از واقعیت و فکر مردم جلوه دهد. آن سیدِ تهمت و افتراء را آخرین حربه‌ای دانست که می‌تواند جبران مافات کند. به بدترین شکل ممکن، مردم و نماینده قانونی مردم را آماج تهمت قرار داد. کم کم، به فرمانداران و مدیران شهرستانی و برخی از مردم حمله‌ور شدند. تلویحاً نظم و انضباط امنیتی و انتظامی شهرستان‌های چهارگانه، از زبان خطاگویش محروم نشد. آنقدر تضاد در گفتار و عمل‌شان هویدا شد که نهایتاً شورای تأمین شهرستان‌ها را نیز دخیل در شکست خود دانست. و نهایتاً، برخی از همراهان خود را تشویق به جمع‌آوری مستندات و گزارشات و پرده‌نویسی و هرآنچه خود استادش بود، کردند تا به اصطلاح حق نداشته‌اش را بگیرد.
اکنون جامعه مانده است و معنی «سیدِ صادق».
مولی‌امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید»: ما اَقبَحَ بِالانسانِ أَنْ یكونَ ذاوَجهَین»
چقدر قبیح است که انسان دارای دو چهرة متضاد و متفاوت باشد.


کد مطلب: 473891

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/473891/تناقض-گویی-خصوص-انتخابات-مجلس-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1