کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

چند نکته نَقدکی بر پیام بهرامی؛ این آغاز راه است...

5 فروردين 1403 ساعت 5:02

یکی از مخاطبان پایگاه خبری کبنانیوز بعد از انتشار اولین پیام محمد بهرامی بعد از پیروزی‌اش در انتخابات 11 اسفند مطلبی را در نقد این پیام برای این پایگاه خبری ارسال کرد که انتشار آن دچار گرد فراموشی شد و اکنون برای اطلاع مخاطبان آن را منتشر کرده است.


یکی از مخاطبان پایگاه خبری کبنانیوز بعد از انتشار اولین پیام محمد بهرامی بعد از پیروزی‌اش در انتخابات 11 اسفند مطلبی را در نقد این پیام برای این پایگاه خبری ارسال کرد که انتشار آن دچار گرد فراموشی شد و اکنون برای اطلاع مخاطبان آن را منتشر کرده است.
به گزارش کبنا، این مطلب به شرح زیر است.

پذیرش و قبول مسئولیت، چه خود را با در معرض انتخاب مردم قراردادن و ادعای توانمندی برای مدیریت بهتر جامعه و چه به انتصابی به‌اصطلاح شایسته از مقامات ذی‌صلاح باشد، با راستی‌آزمایی توان و توش راه و نقد و بررسی و تحلیل جامعه مقارن و مصادف خواهد بود. هر اقدام و حرکت و سخن و پیام و عملی از ابتدا تا به انتها به محک نقد و بررسی مردم قرار خواهد گرفت و ذره‌ذره تا به انتهای، داوری مردم درباره تصدی مسئولیت‌ها را خواهیم دید. از این منظر نخستین عمل دکتر بهرامی (منتخب مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون) که پیام قدردانی پس از انتخابات از سوی ایشان است، حائز نکاتی چند به‌قرار ذیل است؛
1.بخش اعظم این پیام به ذکر عناوین و جایگاه‌ها و اسامی شخصیت‌های مرتبط با آن جایگاه‌ها پرداخته که می‌توانست بسیار موجزتر و مختصرتر با عبارتی کلی همچون (تقدیر از کلیه عوامل اجرایی و نظارتی و انتظامی و امنیتی و قضائی مرتبط با امر برگزاری انتخابات) جمع بندی می‌شد و از اطناب کلام که زیبنده سخن نیست اجتناب می‌شد.
2.از بخش اول کلام برمی آید که با درازه گویی و بزرگنمایی همراه شده است و انجام وظایف مقامات و مسئولین را بیش از اندازه دیدن و از نقد و کم کاری‌های سهوی و یا عمدی گذر کردن، اتفاق افتاده است و این روحیه سخن گفتن و نگارش چندان مطلوب و شایسته مخاطبان نخواهد بود.
3.در بخش دوم پیام که به نسبت مقدمه، موجرتز و مختصرتر است (و گویی قسمت اعظم پیام، همان اسامی مقامات و عناوین سازمانی است)، انسجامی دیده نمی‌شود و عبارات کوتاه و پراکنده در حد یکی دو خط به صورت مجزا و ناپیوسته، نشان از تشتت و عدم انسجام متن است.
4.همین قست دوم متن می‌توانست به مراتب بامحتواتر، عمیق و دقیق و ظریف‌تر و جامع‌تر و گویاتر و درخور یک نماینده منتخب تحصیلکرده تر باشد و بتواند اهل علم و دانایی و قلم تا عامه جامعه را بیشتر اقناع نماید.
5.در قسمت‌های پایانی با تشکر از همراهان خود، با تفکیک میان قدما و معاصرینِ همراه خود در ادوار گذشته تا این دوره (با عبارت از ابتدا تاکنون)، گویی در ذهن نویسنده و پیام گذار تمایز و تفاوتی میان آنانکه قبل‌تر از ادوار گذشته همراه جریان راه روشن فردا با حاضرین و پیوستگان اخیر در این دوره، قائل است و گویی اجرهای متفاوتی برای آنان می‌باشد. خاصه آنکه قدمت این جریان تا به امروز که نتیجه حاصل شده است بسیار است.
6.در کل متن پیام می‌توانست به لحاظ نگارشی و عبارات و ماهیت کلام و ظاهر آن، زیباتر و پیوسته‌تر و منسجم‌تر و گویاتر و جامع‌تر و وزین‌تر بوده و باقلمی شیواتر و رساتر و دلنشین‌تر به زیور طبع آراسته می‌شد.

بیشتر بخوانید:

اولین پیام محمد بهرامی بعد از پیروزی؛ علیاء و سفلی تنها یک آدرس جغرافیایی است / در این جریان علم محور، نگاه شایسته گزینی و تخصص محوری بر دیگر نگاه‌ها و معیار‌ها، ارجحیت دارد


کد مطلب: 474094

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/474094/چند-نکته-ن-قدکی-پیام-بهرامی-این-آغاز-راه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1