کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

آیا دو معاون دیگر استانداری کهگیلویه و بویراحمد قرار نیست تغییر کنند؟/ شائبه خدشه بر استقلال استاندار

22 مهر 1403 ساعت 0:29

معمولاً بعد از استقرار استاندار در ابتدای دولت‌ها اولین تغییر و جابه‌جایی مربوط به معاونین استاندار و مشخصاً معاون سیاسی و امنیتی است. 


معمولاً بعد از استقرار استاندار در ابتدای دولت‌ها اولین تغییر و جابه‌جایی مربوط به معاونین استاندار و مشخصاً معاون سیاسی و امنیتی است. 
بعد از نزدیک به یک ماه از معرفی یدالله رحمانی در نهایت تغییرات در درون خود استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد کلید زده شد. دو معاون استاندار، یک فرماندار و یک مدیرکل ستادی مجموع تغییرات ابتدایی در مجموعه استانداری بود.
اما نکته قابل‌تأمل عدم تغییر معاون سیاسی و امنیتی و حتی سکوت در این زمینه است. از همان ابتدا این تردید می‌رفت که برخی فشارها و حمایت‌های از بیرون احتمالاً مانع از تغییر سید جواد هاشمی و سید احسان عسکری شود و حالا این تردیدها در حال تبدیل به‌یقین بیشتری است.
معاون سیاسی و امنیتی عملاً معاون اصلی و اول استاندار محسوب می‌شود و اکثر انتصابات و به‌ویژه فرمانداران در این حوزه بررسی و معرفی می‌شوند ساده گرفتن این معاونت و یا نادیده‌گرفتن مطالبه تغییر در این بخش موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت. 
ضمن آن که تغییر اولین فرماندار دولت چهاردهم در شهرستان دنا این ظن را پیش می‌آورد که احتمالاً بنا بر حفظ جواد هاشمی است و  این تغییر با هماهنگی وی صورت‌گرفته است. 
سید جواد هاشمی نیروی نزدیک به نماینده کهگیلویه محسوب می‌شود و حتماً نماینده از وی حمایت می‌کند؛ ولی آیا این موضوع دلیلی بر حفظ و ابقای احتمالی وی می‌شود. در مورد احسان عسکری نیز صحبت‌‌های در خصوص ابقای وی وجود دارد که قابل‌تأمل و در صورت انجام جای بحث دارد.
نیروهای توانمند زیادی در ستاد مسعود پزشکیان حضور داشتند و اکثر شرایط احراز این معاونت‌های مهم را دارند پس اتلاف وقت و تردید در تغییر جز پاشیدن بذر ناامیدی تحت عنوان نام " وفاق" حاصل دیگری ندارد.
به‌هرحال باز هم صبر خواهیم کرد و منتظر خواهیم ماند که آیا تردید و ابهام‌های ما درست از آب در می‌آید و یا آنها تردید هستند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد جدید از استقلال بیشتری برخوردار است.
طرح این مباحث نافی خدمات مسئولان نامبرده شده نیست و این گزارش تنها یک تحلیل اداری و سیاسی در راستای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی است که کبنانیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.


کد مطلب: 491675

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/491675/آیا-دو-معاون-دیگر-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-قرار-نیست-تغییر-کنند-شائبه-خدشه-استقلال-استاندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1