تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : ۴۵۰۰۰۸
چالش های جدی ورزش ایران با بازی های جهانی؛

 دلیل «صادر نشدن ویزا» برای تیم کاراته و بسکتبال ایران؟

۰
 دلیل «صادر نشدن ویزا» برای تیم کاراته و بسکتبال ایران؟
کبنا ؛همچنانکه تیم ملی کاراته ایران به دلیل عدم دریافت روادید از سوی سفارت آمریکا و دولت بایدن، از شرکت در بازی‌های جهانی بازماند، براساس اخبار، تیم ملی بسکتبال سه‌نفره بانوان ایران نیز به دلیل مشکل ویزا نتوانسته‌است عازم کاپ آسیا شود.
به گزارش کبنا و به نقل از آسیانیوز، در حالی که خبر می‌رسد تیم ملی کاراته ایران به دلیل عدم دریافت روادید از سفارت آمریکا از حضور در بازی‌های جهانی بازمانده است، گزارش می‌شود که تیم ملی بسکتبال سه‌نفره بانوان ایران نیز به دلیل مشکل ویزا نتوانسته‌است عازم کاپ آسیا شود.
ذبیح‌الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کاراته ایران،  در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، از عدم صدور روادید از سوی آمریکا و بازماندن تیم ایران از مسابقات وُردگِیمز خبر داده بود.
بازی‌های جهانی وردگمیز کاراته هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و این بار شهر بیرمنگام آمریکا میزبان این مسابقات است.
پورشیب در این باره افزود: «فدراسیون کاراته همه تلاش خود را برای حل این مشکل به کار گرفت، اما فدراسیون جهانی باید به میزبان فشار می‌آورد تا جلوی این اقدام آمریکا را بگیرد که متأسفانه این کار انجام نشد.»
شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته ایران، نیز امروز چهارشنبه در این باره به خبرگزاری فارس گفت: «از اسفندماه سال گذشته اردوی تیم ملی شروع شد و ملی‌پوشان کشورمان جهت حضور در این مسابقات تمرینات خود را پیگیری می‌کردند و در نهایت با کارشکنی آمریکا روادید نفرات اعزامی به این رویداد صادر نشد. ما دقیقاً زمانی که اعلام شده بود در سفارت آمریکا در کشور ارمنستان حضور پیدا کردیم و همه مدارک‌ها طبق درخواستی که سفارت داده بود ارائه شد اما متأسفانه کارشکنی صورت گرفت.»
شبکه خبری آمریکایی فاکس‌نیوز روز سه‌شنبه در وب‌سایت خود نوشت که این شبکه در مورد مسئله رد شدن درخواست روادید تیم کاراته ایران از وزارت امور خارجه آمریکا سوال کرده اما سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرده است که «سوابق روادید، طبق قوانین ایالات متحده محرمانه است؛ بنابراین، ما نمی‌توانیم جزئیات موارد ویزاهای فردی را مورد بحث قرار دهیم.»
 فاکس‌نیوز در گزارش خود می‌گوید که بستگان نظامیان کشته‌شده آمریکایی در خاورمیانه و مخالفان جمهوری اسلامی بر این باورند که در تیم‌های ورزش‌های رزمی ایران «شمار زیادی» از «اعضا و حامیان سپاه پاسداران» وجود دارند و به این خاطر از دولت بایدن خواسته‌اند تا به این تیم‌ها ویزا داده نشود.
فاکس‌نیوز در این مورد ازجمله از بِوِرلی وولفر، خواهر سرگرد استوارت آدام وولفر نام می‌برد که در ۶ آوریل ۲۰۰۸ در عراق توسط یک گروه مسلح مود حمایت ایران کشته شد. بنا بر این گزارش او نیز از دولت بایدن خواسته است تا به تیم کاراته ایران روادید اعطا نشود.
روز سه‌شنبه ۱۴ تیر همچنین خبر رسید که تیم ملی بسکتبال سه‌نفره بانوان ایران قرار بود بعدازظهر دوشنبه به کاپ آسیا اعزام شود که تأخیر در صدور روادید باعث شد این تیم نتواند با توجه به این که پرواز مستقیم به سنگاپور وجود نداشت، خودش را به پروازهای دیگر برساند.
به گزارش سایت خبری «ورزش سه»، روادید شادی عبدالوند، بازیکن مطرح تیم ملی بسکتبال ایران هم برای حضور در مسابقات صادر نشده بود؛ اگرچه امکان جایگزینی وجود داشت، اما ویزای سایر نفرات هم دیر رسید و تیم ملی نتوانست به سنگاپور اعزام شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، از میان تیم سه‌نفره بسکتبال مردان ایران نیز سینا واحدی ویزا دریافت نکرده و تیم ایران با جایگزین کردن متین جلالیان، روز سه‌شنبه راهی سنگاپور شده است.
دهم تیرماه امسال نیز خبر رسید که مشکات‌الزهرا صفی، تنیس‌باز ۱۸ ساله ایرانی، به دلیل صادر نشدن روادید سفرش به بریتانیا، مسابقات تنیس ویمبلدون را از دست داد. او به عنوان نخستین زن ایرانی قرار بود در مسابقات گرند اسلم ویمبلدون شرکت کند.
بهمن‌ماه سال گذشته نیز قرار بود تیم ملی کشتی ایران برای انجام مسابقه‌ای راهی آرلینگتون تگزاس شود اما سخنان علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران مبنی بر «التزام عملی» به شعار «مرگ بر آمریکا» باعث عدم صدور روادید و لغو سفر تیم ملی ایران به آمریکا شد.
علیرضا دبیر پس از آن در اسفندماه در دیدار با حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر خوزستان از «حمایت‌های سپاه و توجه این نهاد نظامی به ورزش کشتی» تشکر کرد و از این مقام نظامی خواست که با در اختیار قرار دادن امکانات خود «به پیشرفت و ارتقای این رشته ورزشی کمک کند».
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1