تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۵۰۶۱۰
در خطبه‌های نماز جمعه گچساران:

یادواره 3 هزار شهید قشقایی در شاهچراغ برگزار می‌شود

۰
یادواره 3 هزار شهید قشقایی در شاهچراغ برگزار می‌شود
کبنا ؛امام جمعه موقت گچساران گفت: عفاف و حجاب لازمه زندگی هر مسلمان بوده و خانواده هانسبت به حجاب فرزندان خود دقت کنند.
 به گزارش کبنا، علیرضا صفایی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهارکرد: این ایام آخر ماه ذی الحجه است و قبل از این ایام مربوط به ولایت و امامت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده است و روزهای آینده هم مربوط به آیاتی که نازل شده است درشان و منزلت پنج تن آل عبا که پیامبر (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند.
 وی افزود: بنابراین ایام با برکتی است و 18 ذی الحجه که پشت سر گذاشتیم عید سعید غدیر خم و عید امامت و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام بود، که به همه مؤمنین و مؤمنات مجدداً نیز تبریک عرض می‌کنم.
 حجت الاسلام صفایی در ادامه نیز تصریح کرد: بدانید تنها راه رستگاری در تبعیت از خداوند متعال است و عمل کردن به دستورات خداوند در قرآن و در کلام اهل بیت علیهم السلام است هرچند تنها راه رستگاری نیز تقوا است و تلاش کنیم در دنیا همه جای زندگی‌مان خدا را ببینیم.
 امام جمعه موقت گچساران گفت: امام علی علیه اسلام فرمودند که شرافت دنیا به تقوا است و هر کسی شرافت بخواهد در دنیا و آخرت عمل کردن به این اصل است و اگر افتخار و سربلندی می‌خواهید باید از خداوند نیز پروا داشته باشیم.
 وی افزود: شنبه 23 ذی الحجه سالروز رحلت صاحب مفاتیح الجناح یعنی "شیخ عباس قمی" است مرد بزرگی که بسیار با اخلاص بود. نکته بعد نیز بحث عفاف و حجاب است که دستور خداوند است و خیلی‌ها تلاش کرده و می‌کنند عفاف و حجاب را از زندگی مسلمانان و شیعیان دور کنند.
 حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: عفاف و حجاب لازمه زندگی هر مسلمانی است، خانواده‌ها نسبت به حجاب فرزندانشان باید دقت کنند چرا که بی حجابی یعنی بی غیرتی مردان، تشکر از دولت انقلابی که نسبت به مسئله حجاب و عفاف توجه ویژه‌ای دارند.
 امام جمعه موقت گچساران گفت: از عامه مردم نیز انتظار همکاری با نیروی انتظامی را در این خصوص داریم، مسئله عفاف و حجاب را باید جدی گرفت و همه و همه چه مسئول و چه غیرمسئول باید در این خصوص همت کنیم و نباید هم بی خیال بود.
 وی افزود: روزهای گذشته دیدارهایی در تهران صورت گرفت و کشورهای ایران، ترکیه و روسیه جلسه‌ای برای مسائل کشور سوریه برگزار کردند، درواقع امنیت کشورها به هم مرتبط است و مقام معظم رهبری تذکرات و نکات بسیار مهمی را در این دیدارها بیان کردند که حمله به سوریه ضررها دارد.
حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نکاتی را به رئیس جمهور روسیه بیان کردند که نشان از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است، خیلی از کاربران فضای مجازی هم به خوبی به این موضع واکنش‌ها نشان دادند که در زمان شاه سران کشورها وارد ایران می‌شدند در حالی که شاه مملکت از آن جلسه هم بی خبر بود. 
امام جمعه موقت گچساران گفت: نکته دیگر اینکه بحث کرونا در حال اوج گیری است و آمار مبتلایان هم افزایشی است و مسئولین بهداشت مرتباً توصیه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌کنند، اگرچه تزریق واکسن بسیار مهم است و ایمنی برای بدن ایجاد می‌کند و باید هم جدی گرفته شود.
 وی افزود: یادواره 3 هزار شهید والامقام ایل بزرگ قشقایی قرار است در 6 مرداد ماه در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام برگزار شود که 120 شهید نیز از شهرستان گچساران هستند که جهت حضور در این مراسم نیز سرویس ایاب و ذهاب تدارک دیده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1