تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۵۱۵۲۳
بازتاب نشست خبری مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا در مجلس؛

حاشیه‌نگاری بر نشست خبری مهدی روشنفکر و صحبت‌های علیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۱۷
۲
حاشیه‌نگاری بر نشست خبری مهدی روشنفکر و صحبت‌های علیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
کبنا ؛نشست خبری مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با خبرنگاران و سخنان روشنفکر پیرامون محمد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حواشی زیادی به دنبال داشت. کابران فضای مجازی تا حد زیادی این نوع ادبیات را درست نمی‌دانستند و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را در دوران غلام‌نژاد قابل قبول عنوان می‌کردند.
مرتضی میراحمدی
فعال اجتماعی دیگری نیز به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: همین چند ماه پیش بود که نام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بطور مداوم سرخط اخبار می‌ماند. انگار استان کهگیلویه و بویراحمد دشواری دیگری نداشت جز حاشیه‌های دانشگاه علوم پزشکی. از چپ و راست خبر می‌آمد که دانشگاه ناکارآمد اداره می‌شود و هر روز ضعفی و حاشیه‌ای بر آن می‌بارید. دانشگاه نبود؛ عرصه‌ی تاخت و تاز نیرو‌های سیاسی و قومی بود. خبری از تحول، کنترل کرونا و احقاق حقوق معوقه کارکنان بخش‌های مختلف زیرمجموعه نبود. چوب دخالت سیاسیون و برخی از نمایندگان مدام لای چرخ بود و هر روز ماهی مرادش را در دانشگاه همسو صید می‌کرد و دسته دسته نیرو قالب می‌کرد. تا این‌که غلام نژاد از راه رسید و بساط طایفه‌گری و سیاست‌بازی را جمع کرد و دانشگاه را به اهلش سپرد. نیرو‌هایی که ساعت ۲ ظهر کارت میزدند و حقوق می‌گرفتند به واحد‌های مربوطه بازگشتند و به حسابشان رسیدگی شد. حاشیه از دانشگاه پر گرفت و سر در لاک کار فرو برد. گویا این وضعیت خوشامد نماینده محترم بویراحمد نبود و در عوضِ قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور، انتصابات زیربخش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان مهم‌تر بود. وکیل ملت دست در کار دولت می‌کند و مجال کار کردن را با تخریب نام غلام نژاد از‌ایشان سلب می‌کند اما اهل فن می‌دانند که غلام نژاد سال‌هاست که در این زمین بازی کرده و کار را به حاشیه نمی‌راند. باشد که نماینده محترم دست از سر دانشگاه بردارد.
کاربر دیگری با ارسال این مطلب نوشت: جناب آقای نماینده محترم مانده‌ایم که این رفتار‌ها و گفتار‌های شما را چه بنامیم؟
سؤالی که ذهن بخش عظیمی از جامعه را این روز‌ها درگیر کرده است، این است که آیا شما عامدانه دست به این گونه رفتار‌ها و ترور شخصیت افراد مطرح شهرستان‌های دیگر می‌زنید یا افسار امورات نمایندگی از دستتان در رفته و از سر ناچاری به چنین اقداماتی روی آورده‌اید؟
همگان می‌دانند که شما از مدیر قبلی دانشگاه علوم پزشکی که از نزدیکان و هم طایفه‌ای خودت بود به چه اندازه حمایت می‌کردید و در ازای این خواسته‌های سیاسی شما در دانشگاه تحت مدیریت‌ایشان اجرا می‌شد و هر جور که می‌خواستید سلامت مردم شریف را فدای جناح سیاسی و طایفه‌گری خود می‌کردید!
جناب روشنفکر، کاملاً به شما حق می‌دهیم که از اقدامات انقلابی و تخصص‌گرایانه جناب اقای دکتر غلام نژاد ناراحت باشید!
چرا که شاید اگر هر شخص دیگری هم جای شما بود و می‌دید دانشگاهی را که در مدت دوسال شده بود حیات برخی و هر کاری که دلشان می‌خواست را انجام می‌داد، ناگهان با تصمیم انقلابی وزیر محترم بهداشت همه چیز بر عکس می‌شد و راهی به هیچ جایی جهت اجرای پیشنهادات غیرکارشناسی و طایفه‌گری، قطعاً دست به چنین اقداماتی میزد.
در دوره‌ گذشته کارهایی چه کارشناسی و چه غیرکارشناسی در مجموعه دانشگاه و بیمارستان‌ها به ویژه در مرکز بهداشت بویراحمد انجام می‌شد. اقداماتی که با پرورش حس ناسیونالیستی و طایفه‌گری در مرکز بهداشت بویر احمد و سایر واحد‌های زیر مجموعه باعث بی‌انگیزگی قشر عظیمی از کارکنان شده بود که از ابتدای تشکیل این مراکز تاکنون بی‌سابقه بوده است!
مانند نقل و انتقالات بر پایه سفارشات طایفه‌ای و سیاسی بدون در نظر گرفتن سلامت مردم محروم، واگذاری ردیف‌ها و پست‌های سازمانی به افراد سفارشی، استخدام و تبدیل وضعیت‌های بر مبنای منافع سیاسی قشر خاص، حتی تبعیض بی‌اندازه در اعطای تجهیزات درمانی به مراکز و خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌های شهرستان‌های استان!
خلاصه اینکه وضعیت دانشگاه بسیار اسف بار و به نوعی برای پرسنل وابسته به سایر طوایف استان غیر قابل تحمل شده بود به گونه‌ای که با رفتن رئیس دانشگاه برخی پرسنل شعار خرمشهر آزاد شد سر دادند و این خوشحالی در وضعیت‌های مجازی پرسنل (حتی از نزدیکان خود فلان رئیس دانشگاه) مشهود بود.
از آنجایی که پس از جلوس دکتر غلام نژاد بر کرسی مدیریت مجموعه بزرگ بهداشت و درمان استان، آرامش به دانشگاه برگشت و در تمام راهرو‌ها و اتاق‌های دانشگاه و زیرمجموعه‌هایش که بررسی می‌کنی به جز آرامش چیزی نخواهی دید.
جناب نماینده محترم؛ تغییر رئیس منتسب به شما و آمدن دکتر غلام نژاد خواست یک گروه یا طایفه خاص نبود بلکه اکثریت پرسنل دانشگاه خواهان تغییر فوری در این خصوص بودند و به نوعی یک مطالبه عمومی توسط پرسنل و جامعه بود و لذا آقای روشنفکر بهتر است بدانید، اقداماتی که تا کنون مدیر انقلابی، دکتر غلام نژاد انجام داده و در آینده نیز انجام خواهد داد خواست و مطالبه قاطبه پرسنل دانشگاه و عموم مردم است.
حال سؤال اساسی این است که حضرتعالی از چه چیزی اینچنین نگرانید که اینگونه به یک مدیر انقلابی و کارآمد و آن هم در یک نشست تجلیلی با حضور خبرنگاران که قاعدتاً می‌بایست گزارش عملکرد خود را ارائه می‌دادید با ادبیاتی ناصحیح و خارج از شئون نمایندگی حمله می‌کنید و احساسات کارکنان دانشگاه، مردم استان و بخصوص همشهریان آن مدیر را جریحه دار و وادار به واکنش می‌کنید؟
آقای نماینده این چه رفتار خارج از عرفی است که از یک سیاستمدار بقول خودش انقلابی سر می‌زند؟
آیا نمی‌دانید که شاید اینگونه رفتار‌ها سبب تفرقه افکنی بین شهرستان‌های استان شود؟
نباید با حمله به فرزندان و مدیران انقلابی سایر شهرستان‌ها اینگونه احساسات مردم را تحت تأثیر قرار داده و و تصور شود که در آینده  چرخ روزگار به نفع او خواهد چرخید. به نظرم این حنا دیگر رنگی نخواهد داشت.
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود / ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
و اما؛
امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرمایند: «شیعیان ما را از جدال‌ها و حرف‌هایی که ممکن است باعث تشنج در جامعه شود برحذر دار و با هم دوست شوند، اگر با هم مهربان باشید و جدال و توهین نکنید به من( امام رضا) نزدیک می‌شوید، مبادا، زمانی برسد که همدیگر را متلاشی و به تهمت زدن و لعن و نفرین همدیگر مشغول شوید.»
جلوتر می‌آییم؛ وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه می‌کنند که در جامعه اختلاف نکنید، وحدت داشته باشید، به همدیگر کمک کنید، چرا برخی فرمابشات رهبر انقلاب را چراغ راه خود نمی‌دانند؟ عده‌ای اگر کمکی به نظام نمی‌کنند حداقل در شرایطی که کشور در مقابل تحریم‌ها و محاصره اقتصادی است، با موضع‌گیری‌های خود، دل دشمنان انقلاب را شاد نکنند.
من فقط شنیده‌ام که او صادق و ساده است اما ساده لوح نیست، او از عمق محرومیت آمده اما (پرستیژ)؛ یا آنکه فارسی را پاس بداریم بگوییم اعتبار آن را داشته که یکی از جوانترین رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سنوات اخیر استان باشد.
در بازدیدها‌ی استاندار ( نماینده ارشد دولت) از روستا‌ها و مناطق محروم که هفتگی انجام می‌شود او را نه در مطب بلکه دوشادوش استاندار و سایر مدیران جهادی می‌بینم.
از روزی که دانشگاه به او سپرده شده در مطب نیامده و وقتش را وقف خدمت در مسوولیت خطیر سلامت مردم نموده است.
به ذهن خود رجوع کنید و خواسته‌های در قامت یک نماینده را از‌ ایشان مطالبه کنید و ببینید آیا به جزء مرکز بهداشتی درمانی نقاره خانه که ۳ سال تعطیل بود و در اولین هفته مسئولیت غلام نژاد در همراهی مدیران استان مطالبه کردید به کجا رسیده است. بدانید برنگشته از آن سفر تعیین تکلیف شد و امروز پس از دو ماه از ۳۰ به ۶۰ درصد رسیده است. حال اگر مطالباتتان در راستای خدمات عمومی سلامت باشد، غلام نژاد؛ به غلامی مردم محروم افتخار دارد و اگر مطالباتتان در راستای منافع افراد خاص؛ کسی به غلام نژاد اجازه فرمانبرداری محض نخواهد داد.
شما بدانید عملکرد مثبت دانشگاه نزد عام برای شما نیز ثمره‌ای خواهد داشت پس بگذارید و بگذرید تا به دور از هیاهو و جنجال اقدامی جهت ارتقاء سلامت مردم محروم استان برداشته شود و مطالبه‌گر اقدامات درمانی و بهداشتی با تعامل با مدیران دولت باشد نه خدای نکرده سنگی جلوی پای آنان.
علیرضا هاشمی فرهنگی بازنشسته از گچساران نیز در مطلبی با اشاره به صحبت‌های مهدی روشنفکر در نقد غلام‌نژاد، نوشت: به عنوان یک فرهنگی و همچنین به عنوان یک شهروند و هم استانی از ادبیات ناصحیح شما در خصوص دکتر غلام نژاد تأسف دارد. 
جناب روشنفکر، احکام صادره از سوی دکتر غلام نزاد در چند روز اخیر وانتصاب متخصصین حاذق در پست‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گویای علم مدیریت‌ وی بوده، اگر چه شاید همسو و هم نظر با شما نبودند اما نشانگر درایت و تدبیر و مدیریت جناب دکتر غلام نژاد را می‌رساند.
... و اگر بخش سلامت استان امروز حرفی برای گفتن دارد دلیلش شخص دکتر غلام نژاد بوده وخواهد بود
دکتر غلام نژاد برای همه اهالی فرهنگ ومردم خوب استان و نخبگان و جامعه دانشگاهی بخوبی شناخته شده و با ادبیات ناصحیحی ذره‌ای از‌ شأن و منزلت وی کاسته نخواهد شد.
توصیه می‌کنم قبل از صحبت کردن حتماً روی کلماتی که می‌خواهی بکار ببری تفکر کن.

بیشتر بخوانید:

آقای روشنفکر؛ غلام‌نژاد غلام و حافظ سلامت مردم است و بله‌قربانگوی سیاسیونی چون شما نیست

روشنفکر: تنگ سرخ 40 درصد پیشرفت داشته است / سادات محمودی بخش می‌شود / استان را وارد مسائل انتخاباتی نکنید / امتناع روشنفکر از پاسخگویی به پرسشی درباره آبریز / غلامِ غلام‌نژاد را بردارید
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تا کی این نماینده ها دست از سر ما بر میدارن .میخای برا دور بعد رای جمع کنید عملکرد مثبت از خود داشته باشید .فکر و ذکرتون فقط شده تغییر فلان مدیر .حالمون بهم میخوره از این تفکرتون .بس کنید لطفا
پرندوار
Iran, Islamic Republic of
این نماینده واقعا همه چیز را به سخره گرفته. پدیده نوین دهه اخیر است.
واقعا نهادهای نظارتی
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلام نژاد انقلابی که با شخم زدن علوم پزشکی بذر های ناصواب که قبلاً در علوم پزشکی کاشته بودند را با ریشه از خاک در آورده و فریاد علفهای هرز را در آورد و با انتصاب مدیران شایسته بذر امید و نوید عبور از طایفه گرایی و قوم گرایی را داد تا که نمایان شود تفاوت مدیر در طراز انقلاب با مدیریت طایفه گرا نه_به_طایفه گرایی
Iran, Islamic Republic of
اگه غلامنژاد قدرت داشت و عدالت طلب بود تکلیف اون مهمانسرای دانشگاه که توسط دوستانش تبدیل به کاخ شخصی خانوادگی شده رسیدگی می کرد و متخلف را مجازات می کرد.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
یکی به داد آموزش و پرورش استان برسه همه پست ها را کرده ستاد انتخاباتی روشنفکر .
مثل آدم زخم خورده برای حفظ صندلی مجلس به در ودیوار میزنه
عدالت سازمانی
Iran, Islamic Republic of
احساس عدالت سازمانی در سازمان دانشگاه علوم پزشکی مهم ترین مسله است. درود بر دکتر غلام نژاد
تقی
Iran, Islamic Republic of
کبنا فقط حرف مفت میزنه
بویر
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر علوم پزشکی مانند آموزش و پرورش نشد نیروهای بیسواد و کم تجربه آموزش و پرورش نابود کرد .... داد رسی هم نیست ......
دردمند
United States
کاری به صحبت های روشنفکر ندارم و به ایشون نه رای دادم و‌نه رای میدم منتهی یه صحبتی با سردبیر محترم دارم در مورد حمایت های عامدانه از غلام‌نژاد
چرا در مورد انتصاب های هفتگی و سفارش شده مطلبی نمیزنید
احتمال اینکه این کامنت رو نذارین خیلی بالاست ولی حداقل حرفمو زدم
Iran, Islamic Republic of
فعلآ دوره دکتر غلام نژاد هست
داداش خوب بچرخ که دنیا در حال گردشه
Iran, Islamic Republic of
استراتژی دکتر غلام نژاد خیلی خوب هست اما چون بعضی از مدیران شبکه بهداشت توسط دکتر یزدان پناه به کار گمارده شدند و اون مدیران تعصبها قومی و قبیله ای دارند به مدیریت دکتر خدشه وارد می اورد
بلحاظ مدیریتی مدیرانی که به کار گمارده میشوند باید با سیاستهای رئیس دانشگاه همسو باشد از جمله عدالت محوری فساد ستیزی
بعضا مدیران شبکه بهداشت برخی شهرستانها هیچ گونه پایبندی به قانون ندارند و دنبال جدی قوم و قبیله خویشند لازم است دکتر غلام نژاد به این افراد تذکر دهد یا تغییرات دهد از جمله مدیر شبکه لنده
ل
Iran, Islamic Republic of
مسئولین بویر احمد حیف نون
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر غلام نژاد
لطفا در راستای عدالت محوری و فساد ستیزی که در پیش گرفتید
کارهای مدیر شبکه لنده را نیز رصد کنید
کارمندان جدیدالاستخدام که سابقه زیر ۵ سال دارند به ستاد شبکه منتقل کرده که باعث دلسردی و نارضایتی پرسنل با سابقه شده است
Iran, Islamic Republic of
دستش از طایفه گری کوتاه شده ایشون تو این مدت چ کار مفیدی برا مردم حوزه انتصابیش انجوم داده که اینجور داره حرف میزنه از روزی نماینده شده به جز نزاع و درگیری چیزی تو شهرما دیده شده
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
کبنا در مجیز گویی از غلام نژادی که در حد یه پزشک عمومی سواد علمی نداره تا کی میخوای ادامه بدی.؟ مُشک آنست که ببوید نه آنکه کبنا بگوید... اگر ذره ای وجدان در نهاد هر بیطرفی باشه و حتی محسوس و میدانی تحقیق و تفحصی در دانشگاه بکنه میبینه و میفهمه چقدر با امدن غلام نژاد و با انتصابات سفارشی هفتگی رمق پرسنل گرفته شده و حاشیه ها چند برابر گشته.. اون چیزی که دیده نمیشه عدم وجدان درد رسانه و یا رسانه های دردمندی است که حق الزحمه از دانشگاه میگیرند و سلامت جامعه و روان پرسنل رو به لقایش میبخشند و چشم بر تخلف و بیراهه میبندند...
نگید غلام نژاد چنین کرد و چنان کرد..!!! دانشگاه هنوز همون دانشگاه متلاطم و پر تنش و اماده انفجار است و در باتلاق حاشیه های غلام نژاد و هدایتخواه و امثالهم هر لحظه مترصد حادثه ای است و طبیعیه که نماینده بویراحمد نگران عواقب اعمال سیاسی و سلیقه ای پشت پرده غلام نژاد باشه..
مسعود
Iran, Islamic Republic of
خدایی کبنا نیوز غلام نژاد چقد داده بابا ایشون کیه این همه دکتر متخصص ومعروف تو یاسوج واستان همش حرف از یه آدم که صداش توفًضای مجازی دیگه همه شنیدن جمع کن
چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلام نژاد مرد عمل چرا انتقاد از مدیر کل آموزش وپرورش نمیکنید که به سرایت دار هم رحم نمیکنه من خودم بچه بویراحمد سفلی هستم خدایی یک ریس مدرسه از بویراحمد علیا نگذاشته همش بر میگرده به استاندار ضعیف استان
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1