کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

بخش سوم) مدیریت راستا ادامه مدیریت نیک‌اقبالی؟ / حواشی دست‌بردار راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیست

10 مهر 1401 ساعت 20:22

با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توسعه راه‌های ارتباطی است، اما برخی از حواشی و ناکارآمدی‌ها در اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مانع از تحقق این امر شده است.


با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توسعه راه‌های ارتباطی است، اما برخی از حواشی و ناکارآمدی‌ها در اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مانع از تحقق این امر شده است.
به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وضعیت توپوگرافی آن سال‌ها از نعمت جاده‌های ارتباطی بی‌بهره بوده است. پس از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیاری برای این استان در زمینه راه‌های ارتباطی ارائه داده است. اما به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها، خدمات چندان جوابگوی استان نبوده است. این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد هنوز هم به شدت نیازمند توسعه راه‌های ارتباطی است.
اما با این وجود برخی از ناکارآمدی‌ها در اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مانع پیشبرد پروژه‌های اصلی در حوزه‌ راه شده است. هر چند چنین وضعیتی را در دوره مدیریت‌های پیشین نیز دیدیم، اما این وضعیت در دوره جدید نیز امتداد دارد. برخی از حواشی نیز هنوز در این دوره ادامه دارد. محمد راستا سرپرست راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد که خود از نیروهای دولت قبل است علاوه بر حواشی‌ای که در این دوره داشته است شنیده شده که برای راه و شهرسازی گچساران و باشت، یکی از نزدیکان نمایندگان سابق را به عنوان رئیس معرفی کرده است. همچنین گفت می‌شود دو نفر از نیروهای نزدیک خود که در دولت قبل ناظر بودند را به سمت‌های اداره ساخت و توسعه معرفی نموده است. گفتنی است با وجود اینکه بیش از چهار ماه از دوره سرپرستی راستا گذشته است اما هنوز حکم مدیرکلی او تأیید نشده است. واضح است که اختیارات سرپرست، محدودتر از مدیرکل است.  
همچنین گفته می‌شود برخی از کارکنان ارشد این اداره‌کل به موقع سر کار خود حاضر نمی‌شود که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این حوزه شده است.
اما علاوه بر این، گفته می‌شود گاهی اوقات برخی از کارکنان این اداره از منابع اداره‌کل همچون خودرو، استفاده شخصی می‌کنند. حتی یکی از این خودروها نیاز به تعمیر داشته و میلیون‌ها تومان هزینه برداشته است. بسیاری از هزینه‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، برای تعمیرات خودروهای شاسی‌بلند مدیران این اداره می‌شود. این در حالی است که برخی از کارکنان این اداره گلایه‌هایی در حوزه معیشتی دارند. گفته می‌شود در چند سال اخیر اضافه کار و ماموریت کارشناسان اداره‌کل راه و شهرسازی متناسب با تورم و گرانی موجود نبوده است. این گلایه‌ها و استفاده نامناسب از برخی از اموال اداره‌کل در کنار اینکه در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه بزرگی توسط این اداره‌کل صورت نگرفت را می‌توان جلوه‌هایی از سوءمدیریت دانست که از دوره‌های قبل به ارث رسیده اما همچنان در این دوره نیز ادامه دارد. گویی عزمی جدی از طرف سرپرست اداره‌کل برای کاستن از این ناکارآمدی‌ها دیده نمی‌شود. از سوی دیگر، راستا هنوز نتوانسته است حکم مدیرکلی خود را بگیرد. ادامه این وضعیت به چنین ناکارآمدی‌هایی دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) چرا بانیان وضع موجود در کهگیلویه و بویراحمد دوباره پست می‌گیرند؟ / بعضی‌ها دو دست از دوست هم قرض گرفته و صندلیشان را چسپیده‌اند / تیم‌هایی که اعضای ناهمگون دارند نمی‌توانند جهادی پای کار باشند
 
بخش دوم) رتبه آخر ِ یکی از معاونت‌های راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / معاونت ساخت بدون معاون؟ / رویه‌های نادرستی که گریبان این اداره‌کل را گرفته است


کد مطلب: 452541

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452541/بخش-سوم-مدیریت-راستا-ادامه-نیک-اقبالی-حواشی-دست-بردار-راه-شهرسازی-کهگیلویه-بویراحمد-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1