کبنا گزارش میدهد
قصه پرغصه برگشت بودجه؛ این بار بیمه ایران در کهگیلویه و بویراحمد با عدم پرداخت منصفانه خسارات مردم استان!
15 مهر 1401 ساعت 19:01
قصه پرغصه برگشت بودجه در دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد و سهل انگاری مدیران برخی از دستگاهها در تلاش برای ارائه خدمت، داستانی طولانی است که برخی از این موارد به علت عدم ارائه برنامه برای جذب اعتبارات تخصیص یافته و برخی از آنها نیز به جهت خوش خدمتی برای مدیران بالادستی در تهران است تا بدین گونه تحسین و تمجید دستگاه مربوطه در پایتخت را برانگیخته و با نوعی چاپلوسی بر دوران مدیریت خوش بیفزایند؛ آنهم به ضرر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد!
قصه پرغصه برگشت بودجه در دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد و سهل انگاری مدیران برخی از دستگاهها در تلاش برای ارائه خدمت، داستانی طولانی است که برخی از این موارد به علت عدم ارائه برنامه برای جذب اعتبارات تخصیص یافته و برخی از آنها نیز به جهت خوش خدمتی برای مدیران بالادستی در تهران است تا بدین گونه تحسین و تمجید دستگاه مربوطه در پایتخت را برانگیخته و با نوعی چاپلوسی بر دوران مدیریت خوش بیفزایند؛ آنهم به ضرر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد!
اما قصه برگشت بودجه در برخی از دستگاهها به گونهای دیگر است؛ دستگاههای خسارت ده به مردم که مسئول جبران خسارات مردم محروم استان هستند به شیوهای دیگر میتوانند از حق مردم استان به نفع خوش خدمتی برای بالادستیها در تهران (به قیمت استمرار مدیریت و ریاست خود) عمل کنند. به عنوان نمونه دستگاههایی مثل نهادها و سازمانهای بیمهای همچون سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بیمه خدمات درمانی، بیمه عشایر و روستائیان، بیمه ایران و سایر بیمههای دیگر در استان، در تمامی حوزهها از پرداخت خسارات بیماریها تا خسارات تصادفات و... میتوانند به بهانهها و سوء مدیریتهای احتمالی از ترفند عدم پرداخت خسارات در حد مطلوب و منصفانه و به میزان کافی که اشخاص خسارت دیدهاند، به نفع مرکز و برای خوش خدمتی خود از سهم خسارات مردم استان کاسته و مثلاً برای تهران آمار خسارت کمتر داده و گفته شود فلان دستگاه بیمهای امسال با پرداخت ۲۵ درصد خسارت کمتر مبلغی چند صد میلیونی و یا چند میلیاردی به نفع دستگاههای مربوطه انجام داده است!
این در حالی است که عملاً خسارات بیشتر بوده و بخشی از آن را پرداخت نمیکنند و ضررها را خود مردم متحمل میشوند. بیمه ایران به عنوان یکی از دستگاههای اجرائی دولتی استان همواره بیشترین محل رجوع مردم برای امور بیمهای میباشد که بنا بر گزارشات مردمی، اخیراً در پرداخت خسارات بیمهای به مردم، جانب دستگاه مربوطه را گرفته و خسارات تصادفات و هزینه بیماریها و.. را به گونهای که حق منصفانه مردم و سهم وظیفهای بیمه باشد پرداخت نمیکند.
کارکنان یکی از دستگاههای اجرائی استان نقل میکنند که سازمان متبوعایشان سالهاست که طرف قرارداد بیمه ایران میباشد که در حدود یک سال و اندی اخیر از پرداخت خسارات بیمه ایران نسبت به حوادث بیمهای بشدت گلایه دارند. وی در گفتگویی که با مسئول دفتر بیمه محل قرارداد با اداره خود داشته نقل میکند که سیاست جدید مدیریت بیمه ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد، کنترل پرداخت خسارات است و گفته که نسبت به سالهای گذشته میزان خسارات پرداختی کاهش چشم گیر یافته به گونهای که برخی از بیمهگزاران ناچار هستند بخشی از خسارت وارده به خودرو و.... را از جیب خود پرداخت کنند.
بدیهی است که اگر به عنوان مثال خسارت وارده به یک ماشین ۲۰ میلیون باشد و دستگاه بیمه ایران و کارشناسان خسارت آن در هر مورد مشابه، ۳۰ درصد خسارت وارده را کمتر کارشناسی و تخصیص خسارت نمایند، در سرجمع همه موارد، در پایان سال مبلغ هنگفتی برای تهران آمار کاهش خسارت و برگشت بودجه اعلام کرده و نهایتاً تعریف و تمجید آنها و انواع پاداشها و... را برای خود و به ضرر مردم استان خواهند داشت.
-------------------------------------------------
قابل توجه: رقم این نوع از برگشت بودجه در بیمه ایران قابل توجه و هنگفت بوده که به زودی در گزارشاتی دیگر به آن پرداخته و مورد تحلیل و واکاوی قرار خواهد گرفت. مدیریت جدید بیمه ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای خالق شکور میباشد.
کد مطلب: 453195