تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۵۵۲۸۴
در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد، چالش‌های فناوران و نوآوران بررسی می‌شود؛

مدیرعامل شرکت برنا طب یاسوج؛ کمبود مکان، اصلی‌ترین چالش تولید انبوه / با دریافت تسهیلات می‌توان برای 20 نفر اشتغالزایی ایجاد کرد

۰
مدیرعامل شرکت برنا طب یاسوج؛ کمبود مکان، اصلی‌ترین چالش تولید انبوه / با دریافت تسهیلات می‌توان برای 20 نفر اشتغالزایی ایجاد کرد
کبنا ؛
جهان به سمت تولید ثروت بر پایه علم و فناوری رفته است و کشور ایران نیز در حال پیمودن این راه است، در این مسیر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سال های اخیر در این راه قدم برداشته است. جای خوشحالی است که در استان ما، برخی محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان در جهان نمود دیگری ندارند، برخی از این شرکت ها محصولات خود را به کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس و همچنین اروپا صادر می کنند. شرکت های حوزه کشاورزی و گیاهان استان فعالیت های زیادی دارند و با استفاده از دانش خود خلق ثروت کرده اند. در همین چند سال فعالیت، شرکت های فناور و دانش بنیان به قدری رشد داشته اند که سطح درآمدزایی بالایی را به خود اختصاص داده اند.
به مناسبت حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور، سایت «کبنا نیوز» از شرکت های مستقر در نمایشگاه پژوهش و فناوری یاسوج گزارش های اختصاصی تهیه و منتشر می کند تا در جهت ترویج هر چه بیشتر فعالیت های دانش بنیان گام بردارد.
به گزارش کبنا، دستگاه فوتوتراپی LED که با نام دستگاه درمان زردی نوزاد نیز شناخته می‌شود، در بازار با قیمتی حدود 7 تا 8 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما با تغییرات نوآورانه‌ای که فاطمه سادات بخشایش مدیرعامل شرکت برنا طب در این دستگاه داده است، می‌توان آن را با قیمتی حدود 3 میلیون تومان تهیه کرد.
مدیرعامل شرکت برنا طب در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز اظهار داشت: دستگاه فوتوتراپیLED یک اختراع نیست؛ بلکه یک نوآوری است که در آن، ویژگی‌های محصول موجود در بازار، بهبود داده شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های موجود در بازار عمدتاً از لامپ‌های وارداتی و یا تولید داخل استفاده می‌کنند، گفت: قیمت این لامپ‌ها حدود 600 تا 800 هزار تومان است، اما در دستگاهی که ما تولید کرده‌ایم، لامپ‌ها دور انداخته نمی‌شوند؛ مزیت آن این است که وقتی به ما ارجاع داده می‌شوند، روی همان برد، ال‌ای‌دی می‌گذاریم، یعنی از برد به طور مجدد استفاده می‌کنیم.
بخشایش ادامه داد: حجم دستگاهِ تولیدیِ ما، نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار کمتر و تاشو و سبک است. از سوی دیگر با قدرت برق 12 ولت کار می‌کند.
وی عنوان کرد: این دستگاه برای زردی نوزادان زیر 18 ماه که در خانه نیاز به بستری شدن دارند، استفاده می‌شود.
در حالی که برخی از پزشکان، نوزاد را به دستگاه‌های مهتابی ارجاع می‌دهند، دستگاه‌های مهتابی، علاوه بر تولید حرارت، خطرات خاص خود را نیز دارند. اما در فوتوتراپی LED این عوارض وجود ندارد و خبری هم از اشعه فرابنفش در آن نیست. همچنین در این دستگاه، دماسنج نیز تعبیه شده است.
مدیرعامل شرکت برنا طب ادامه داد: حدود یک سال است که این محصول را وارد بازار کرده‌ایم اما هنوز تولید انبوه نداشته‌ایم. چرا که تولید انبوه مستلزم داشتن جا و مکان است. اما در مرکز رشد دهدشت، تنها یک دفتر در طبقه چهارم دانشگاه آزاد داریم.
وی افزود: هیچ یک از سازمان‌ها حاضر به همکاری با مرکز رشد دهدشت نشده‌اند؛ ورزش و جوانان، ساختمانی به نام خانه جوان دارد که دو سال از افتتاح آن می‌گذرد، اما حاضر نشده‌اند ما با هزینه خود آن را تجهیز کنیم و دیگر فناوران هم از آن استفاده کنند.  
این نوآور ادامه داد: اکثر ادارات ساختمان‌ها و سوله‌های بلااستفاده‌ای دارند که اغلب خالی هستند. انتظار ما این است پارک علم و فناوری استان خود مستقیماً با این ادارات وارد گفت‌وگو شود تا مکانی در اختیار شرکت ما قرار گیرد.
وی با ابراز رضایت از عملکرد پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک تسهیلات خوبی به ما ارائه داده و مرکزی نیز به زودی در یاسوج در اختیار ما قرار می‌دهد.  
این نوآور گفت: با وجود اینکه هنوز به مرحله تولید صنعتی نرسیده‌ایم، برای شش نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌ایم و چنانچه تسهیلات و مکان مورد نظر در اختیار ما قرار گیرد، اشتغالزایی برای بیش از 20 نفر ایجاد خواهیم کرد.
به گزارش کبنا، فناوران و نوآوران در کهگیلویه و بویراحمد با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که در آینده با جزئیات بیشتر بررسی خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1