کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

سیدناصر کم‌پیدا شده!

10 دی 1401 ساعت 17:02

با وجود اینکه کمی بیشتر از یک سال تا انتخابات مجلس باقی مانده، اقدام اثرگذاری از نماینده باشت و گچساران در مجلس دیده نشده است.


با وجود اینکه کمی بیشتر از یک سال تا انتخابات مجلس باقی مانده، اقدام اثرگذاری از نماینده باشت و گچساران در مجلس دیده نشده است.
به گزارش کبنا، در خردادماه 1400 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نیز برگزار شد. در باشت و گچساران که به علت ابطال اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده‌ای در مجلس نداشت، نام سید ناصر حسینی‌پور از صندوق آرا درآمد تا این دو شهرستان دوره‌ای از رخوت را طی کنند. این در حالی بود که گفته می‌شود تاجگردون به دنبال احیای عزت این شهرستان‌ها و به‌طریق اولی کهگیلویه و بویراحمد بود.
اما در این یک سال و نیم نمایندگی حسینی‌پور، نه تنها اقدام خاصی در باشت و گچساران دیده نشده، بلکه حتی حسینی‌پور غافله را از دو نماینده دیگر باخته و نقش چندانی در مدیریت‌های استانی نیز ندارد. اگر دانشگاه علوم پزشکی را فاکتور بگیریم، سایر ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد سهم سایر نمایندگان شده است.
در این مدت، تغییری در وضعیت شهرستان‌های باشت و گچساران دیده نشده و ناکارآمدی نماینده تا جایی ادامه داشته، که اغلب ادارات شهرستان باشت با یک نفر اداره می‌شوند. گویی سیدناصر حسینی‌پور نه تنها عرصه را در مدیریت‌های استانی به رقبا واگذار کرده، بلکه شهرستان‌های تحت نظارت خود را نیز فراموش کرده است.
نه ارتباطات مردمیِ چندانی در این یک سال و نیم دیده شده و نه حتی حسینی‌پور ارتباط قابل قبولی با سران اصولگرا در این شهرستان‌ها داشته است. در حالی که برادر او ارتباطات قابل توجهی با بدنه اصولگرایی داشت، بسیاری از افراد برجسته این جریان از سیدناصر قطع امید کرده و از او روی برگردانده‌اند؛ تا جایی که برادر به برادر نامه نوشت و طی آن، انتقادات تندی از عملکرد سیدناصر صورت گرفت.
 نگاهی به پایگاه مردمی سیدناصر حسینی پور به آدرس اینترنتی (https://hosseinipour.ir/) نشان‌دهنده رخوتی است که بر عملکرد این نماینده مجلس حاکم شده است؛ خبر سطح یک این سایت، مربوط به 20 مهر و جدیدترین خبر نیز مربوط به تاریخ 22 آذر یعنی 18 روز پیش است. همین موضوع این احتمال را تقویت می‌کند که اقدامات اثرگذار و اطلاع‌رسانی درباره آن، برای سیندناصر از اولویت برخوردار نیست.
در حالی که ارتباطات مردمی و دیدار با طوایف به دلیل بافت خاص حاکم بر این شهرستان‌ها و به‌ویژه گچساران، از اولویت‌های نماینده پیشین بود، سیدناصر به‌کلی این موضوع را به فراموشی سپرده است.
حتی ارتباط با واحدهای اقتصادی تأثیرگذار همچون شرکت نفت که می‌تواند نقشی اساسی در توسعه اقتصادی گچساران داشته باشد نیز قطع شده است؛ گویی سیدناصر حسینی پور در همان مسیری که برای توسعه باشت و گچساران بنا نهاده شده بود قدم برمی‌دارد،  با این تفاوت که گام‌های او رو سوی به عقب دارند.
تحلیل شرایط حاکم بر باشت و گچساران نشان می‌دهد بخش زیادی از افراد و بدنه اجتماعی که در غیاب تاجگردون به حسینی‌پور رأی داده‌اند، ناامید شده و در انتخابات آینده به سمت شخص دیگری شیفت خواهند کرد.
در بین اصولگرایان چند وقتی است که عبور از سیدناصر کلید خورده است؛ حتی گفته می‌شود خود سید ناصر نیز برنامه‌ای برای انتخابات آینده ندارد. از سوی دیگر، به دلیل حواشی به وجود آمده حول بردار بزرگتر او، خیلی سخت است که سید قدرت بتواند از فیلتر نهادهای نظارتی عبور کند. اما با این وجود باید نشست و منتظر ماند در یک سالی که تا انتخابات باقی مانده است، چه اتفاقات دیگری ممکن است رخ دهد. به‌هرحال چنانچه وضعیت به همین روال ادامه یابد، شانس چندانی پیش روی سیدناصر حسینی‌پور نخواهد بود.  



کد مطلب: 456398

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456398/سیدناصر-کم-پیدا-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1