تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۵۷۸۸۳
کبنا از عملکرد ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد؛

بخش چهارم) قلب ورزش شهر یاسوج بیمار است / آقای دهقان چرا مجموعه ورزشی آزادی تبدیل به بستری برای نابهنجاری‌های اجتماعی شده‌ است؟ + توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان

۶
۲
بخش چهارم) قلب ورزش شهر یاسوج بیمار است / آقای دهقان چرا مجموعه ورزشی آزادی تبدیل به بستری برای نابهنجاری‌های اجتماعی شده‌ است؟ + توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان
کبنا ؛مجموعه ورزشی یاسوج به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی بویراحمد دچار آسیبهای بسیار جدی است. مسوولان نظارتی استان در سالهای گذشته از این روزشگاه بازدید و بر تکمیل هر چه سریعتر آن تأکید کردند، با این حال این ورزشگاه هنوز روند کندی در توسعه و تکمیل دارد.
کلنگ احداث ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج از سال 86 و در دولت نهم "محمود احمدی نژاد" به زمین زده شد و در ردیف طرح های مهر ماندگار قرار گرفت و قرار بود تا سال 92 به بهره برداری برسد، این استادیوم حدود 23 هزار مترمربع است و بخش هایی از آن در این سالها مورد بهره برداری قرار گرفت ولی به دلیل عدم نظارت ها، عدم استفاده از مصالح مناسب، طولانی شدن روند تکمیل و تجهیز موجب فرسوده شدن ورزشگاه شده است.
به گزارش کبنا، برای بررسی صحت و سقم گزارش‌هایی که از سوی شهروندان به این پایگاه خبری رسیده بود، سری به مجموعه ورزشی 15 هزارنفری یاسوج زدیم.
گفته‌های شهروندان و مشاهدات خبرنگار کبنا نیوز نشان از آن دارد که این مجموعه ورزشی به عنوان قلب ورزش شهر یاسوج بیمار است.
از در ورودی که وارد مجموعه ورزشی می‌شوید همه‌چیز عیان و مشخص است؛ مجموعه ورزشی بدون نگهبان و تقریباً می‌توان گفت بی در و پیکر است؛ همه کس اجازه ورود به آنجا را دارد.
بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در محوطه این مجموعه ورزشی قابل مشاهده است؛ گویی اینجا نه یک مجموعه ورزشی بلکه پاتوقی برای افراد نابهنجار است.

برخی از ورزشکاران که در این مجموعه ورزشی مشغول به ورزش هستند از این وضعیت گلایه دارند؛ به گفته آنها شب‌های زمستان از ساعت 21 به بعد محوطه این مجموعه کاملاً ناامن است.
آنها می‌گویند سرقت‌های زیادی از این مجموعه می‌شود؛ سرویس‌های بهداشتی، بدون شیر مخلوط و حتی لوله است. چرا که بسیاری از آنها به سرقت رفته‌اند.
تاریکی مطلق شبانه در این مجموعه به دلیل نبود پروژکتور و روشنایی، احساس ناامنی بسیار زیادی برای ورزشکاران به وجود آورده است.
این‌همه در حالی است که این مجموعه، بزرگترین مجموعه ورزشی شهرستان و به نوعی قلب ورزش این استان است. اما گویی اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به طور کلی این مجموعه را رها کرده است.
دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان توجه چندانی به زیرساخت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد ندارد. پیش از این نیز در خصوص برخی از زیرساخت‌های ورزشی که متروکه شده‌اند خبرهایی منتشر کردیم. یکی از سالن‌های ورزشی در لوداب بیش از یک دهه ساخته شده اما به دلیل اینکه هنوز به بهره‌برداری نرسیده، تبدیل به انبار کاه شده است. در حالی که گزارشی از این سالن ورزشی در رسانه‌ها منتشر شد، اما خبری از پیگیری دهقان در این خصوص شنیده نشده است.
بنابراین دهقان باید پاسخ دهد چرا زیرساخت‌های ورزشی استان که می‌توانند موجب ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه شوند، آنقدر به حال خود رها شده‌اند که خود تبدیل به بستری برای انواع آسیب‌های اجتماعی شده‌اند؟
گفتنی است مجموعه ورزشی 15 هزارنفری شهر یاسوج به عنوان یکی از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی، در سایه سوءمدیریت برخی از مسئولین به این وضعیت دچار شده است.

اگر استانداری را در جریان مشکلات ورزشگاه میگذاشتند، مطمئناً چاره اندیشی میشد
مسوولان بار‌ها بر تکمیل و توسعه این مجموعه تأکید کرده‌اند، از جمله مدیر بازرسی استان، مدیرکل دیوان محاسبات و مسوولان در ادوار گذشته. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دی ماه 1401 در خصوص مشکلات این ورزشگاه اظهار نظر کرده و گفت: اگر مدیران حوزه ورزش، استانداری را در جریان مشکلات این ورزشگاه می‌گذاشتند، مطمئناً برای تعیین اعتبار مورد نیاز آن چاره اندیشی می‌شد. هرچه زودتر باید برنامه بازدید از این ورزشگاه، در دستور کار قرار گیرد و این طرح ملی از این بلاتکلیفی نجات یابد.
30 میلیارد برای حل مشکلات ورزشگاه نیاز است
مدیرکل امور ورزش و جوانان استان در خصوص مشکلات این ورزشگاه گفت: ورزشگاه برآورد هزینه‌ای شده، برای پرداخت بدهی‌ها و تکمیل آن 30 میلیارد تومان نیاز است.
دهقان افزود: 13 میلیارد تومان شرکت توسعه و تجهیز طلب دارد که الان این مکان در اختیار این شرکت است، اداره کل ورزش هنوز طلب این شرکت را پرداخت نکرده و باعث شده که شرکت کار را ر‌ها کند.
وی گفت: سال 94 این ورزشگاه با بیش از 131 ایراد تحویل داده شد و ایرادات دیگری هم به آن افزوده شده، از جمله فرسودگی سکو‌ها، نبود تأسیسات، از بین رفتن رختکن‌ها، به سرقت رفتن اموال. عملاً نتوانستیم این ایرادات قبلی را برطرف کنیم و حفظ و نگهداری ورزشگاه نیز به درستی صورت نگرفت، چرا که ورزشگاه بطور کامل تحویل داده نشد، فقط زمین چمن تحویل داده شد و مورد استفاده قرار گرفت.
دهقان بیان داشت: در حال حاضر ورزشگاه خسارت بسیار بالایی دارد، با استاندار نیز برای بحث تکمیل و توسعه صحبت شده است. در صورت توسعه و تکمیل، بحث تأمین نیرو و هراست برای حفظ و نگهداری ورزشگاه مورد بحث و بررسی و تأمین اعتبار قرار دارد.

تعلل در توسعه و تجهیز
توسعه و تجهیز این ورزشگاه در سالهای گذشته به هزینه های بسیار کمتری نیاز داشت ولی تعلل در انجام کار موجب خسارات بیشتر و هزینه های بیشتری شده است، از طرفی نبود نگهبان در این مجموعه بزرگ موجب خسارات بیشتری شده که به دلیل سوء مدیریت و بی توجهی رخ داده است. هر چقدر که مسوولان تعلل کنند خسارت ها بیشتر می شود و هزینه های بیشتری برای تکمیل آن نیاز است.
گفتنی است مجموعه ورزشی شهر یاسوج به عنوان یکی از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی، در سایه سوءمدیریت برخی از مسئولین به این وضعیت دچار شده است.
دهقان باید پاسخ دهد چرا زیرساخت‌های ورزشی استان که می‌توانند موجب ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه شوند، آنقدر به حال خود رها شده‌اند که خود تبدیل به بستری برای انواع آسیب‌های اجتماعی شده‌اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

یک مربی دلسوز
Iran, Islamic Republic of
امثال/خود اصل آسیب هستند چون بدون داشتن رزومه مدیریتی وسواد علم ورزش مدیر شدند همچو مدیرانی حذف شوند درکل ادارات همه مشکلات حل شدنی است اما باجایگزینی مدیران لایق ومرتبط
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا همین طوره که میگه کسی بزور جرات میکنه شب حتی با ماشین اونجا عبور و مرور کنه . . از لحاظ پاکیزگی صفر . خد/ این همه پول میگیرن باز مجموعه ورزشی تختی مثل آشغال دونیه . کی باید جواب گو باشه
سی آن جی
Iran, Islamic Republic of
ورزش استان نابود شده آقایان نماینده آقای استاندار فکری به حال مدیریت ورزش وجوانان در استان کنید هنوز نفهمیدم خیلی خیلی دیر شده نمی‌دونم چه برنامه ای وچه کسی پشت این سیاستها که ورزش وجوانان این استان را نابود کرده آیا اداره ........مشاور این برنامست چه ارگانی قصد کرده الان حدود ده ساله ورزش دارد به قح قرار میرود وکدوم فکر است که این برنامه رو طراحی کرده
عبادت
Iran, Islamic Republic of
مدیریت وبا مدرک تحصیلی درست نمیشه مدیریت باید در دارداده شود دیرینه این استان خیلی خوبه زدید نابودش کردید چه مدیران قوی این استان دارد مانند سید عبدی افتخاری .سید داریوش موسوی دو نیرو باسواد توانمند مردم دار قوی وبا اصالت
هدف
Iran, Islamic Republic of
هدف تصمیم گیرندگان استان
نابودی جوانان
اعتیاد
فرار از ورزش
فساد
وهزاران درد دیگر این نمیدانم کدام برای ورزش وجوانان استان تصمیم گرفته و میگیرد/ چقدر زیبا ورزش رو نابود کردند چه تیم‌هایی داشتیم چه ورزشی چه نیروهای توانمندی چی شد به کجا داریم میریم مگه صاحب ندارد داداش کی داره پشت پرونده ورزش چرت میزنم و سالهاست داره به جوانان خیانت می‌کنه
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
حالا این ورزشگاه کدوم تیم باید داخلش تمرین کنه ی شهرداری یاسوج داشتیم که به لیگ برتر صعود کرده بود وآقای شهردار وقت که /متهم شده بود این تیم هم بعنوان جریمه حذف شد وبعدش رفت که رفت اجازه دهید پوا بیت المال برای کارهای مفیدتر هزینه شود تا زمانی که یک تیم لایق استان بدون از اختلاس داشته باشیم
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1