کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در این برف موفق عمل کرد؟

بارش سنگین برف / تردد کند در محورهای اصلی یاسوج / پایداری برق و آب و اینترنت در تمامی مناطق وجود دارد

27 بهمن 1401 ساعت 15:05

بارش برف سنگین در سه شهرستان سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از بامداد امروز؛ پنجشنبه آغاز شده است و طبق گفته های فرمانداران از قبل تمهیدات لازم برای این سامانه بارشی اندیشیده شده،با این وجود در برخی نقاطی شاهد انسداد راه های روستایی، ریزش و رانش سنگ و قطعی برق هستیم.


بارش شدید برف از صبح امروز (پنجشنبه 27 بهمن‌ماه 1401) آغاز شد، هر چند ابتدای بارش خدمات‌رسانی (برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی) تا حدی به کندی جلو می‌رفت، اما در ادامه مدیران مجموعه ستاد بحران، شهرداری یاسوج، اداره‌کل راهداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان پای کار آمدند و تا حدود بازگشایی خیابان‌ها، مسیرها و محورهای مواصلاتی سرعت بالا گرفت. بعضی از مدیران ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از جمله علیرضا نیکروز_ مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد_، عابد محمدی_ مدیرکل راهداری _، شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_، از شب گذشته تا صبح در محورهای مواصلاتی و مناطقی که با قطعی برق، آبگرفتگی و ... روبرو شده بودند، حضور داشتند و خدمات رسانی انجام می‌دادند. با این وجود افکار عمومی باید در باره مدیریت ستاد بحران نظر دهند.
به گزارش کبنا، بارش برف سنگین در سه شهرستان سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از بامداد امروز؛ پنجشنبه آغاز شده است و طبق گفته‌های فرمانداران از قبل تمهیدات لازم برای این سامانه بارشی‌اندیشیده شده، با این وجود در برخی نقاطی شاهد انسداد راه‌های روستایی، ریزش و رانش سنگ و قطعی برق هستیم.
علیرضا نیکروز_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز، گفت: تمام محورهای مواصلاتی و مسیرهای منتهی به اماکن عمومی باز است و هیچ مشکلی وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون تمام مدیران عضو ستاد بحران پای کار هستند و خودروهای سنگین که مخصوص برف‌روبی هستند آنقدر تعدادشان در سطح شهر و محورهای مواصلاتی زیاد هستند که نمی‌دانیم چه کارشان کنیم.
نیکروز در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: تردد در برخی جاده‌های ارتباطی این استان بویژه مسیر‌های منتهی به یاسوج به دلیل بارش شدید برف، بدون زنجیر چرخ مشکل‌زا و ممنوع است.
نیکروز افزود: جاده سمیرم به شهرضا مسدود و عبور و مرور ممنوع است و تردد از مسیر یاسوج به بروجن در گردنه «دالورا» خان‌میرزا تا بروجن به دلیل بارش زیاد برف، باز مشکل است و توصیه می‌کنیم از هرگونه تردد در این مسیر خودداری شود.
وی تأکید کرد: مسیر‌های درون استانی اگرچه باز هستند ولی تردد‌ها به کندی صورت می‌گیرد و بدون زنجیر چرخ، تردد‌ها مشکل‌زا است بنابراین توصیه می‌کنیم، از مسافرت‌های غیرضرور جدا خودداری شود و با توجه به اتمام برف تا پایان امروز، مسافرت‌های خود را به روز جمعه موکول کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان از مردم خواست که از عبور و مرور غیرضروری در سطح شهر یاسوج با توجه به تعطیلی مدارس و ادارات پرهیز کنند تا خودرو‌های برف روبی بدون مانعی و به سرعت، نسبت به بازگشایی اقدام نمایند.
نیکروز یادآور شد: به شهروندان توصیه می‌شود از منزل خود خارج نشوند و اگر هم تردد دارند حتماً مجهز به زنجیر چرخ باشند.
وی گفت: از تردد ماشین‌های سنگین در سطح شهر جلوگیری می‌شود و در صورت ورود و تردد در سطح شهر، متوقف می‌شوند.
نیکروز با بیان اینکه جاده "بابا میدان" به یاسوج باز است ولی تردد به کندی صورت می‌گیرد افزود: این جاده یکی از جاده‌های پرتردد استان است که خودر‌های جنوب کشور از این مسیر عبور می‌کنند.
وی اضافه کرد: عبور و مرور در جاده یاسوج به "سپیدانِ" فارس، به دلیل برف‌گیری شدید به سختی انجام می‌شود و بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان، ادامه داد: جاده یاسوج به "اقلیدِ" فارس به دلیل کوهستانی و بارش سنگین برف در این منطقه، از هر گونه تردد خودداری شود.
نیکروز اظهار داشت: تردد در جاده "پاتاوه" به "دهدشت" به دلیل امکان ریزش کوه، ممنوع است چرا که بخشی از این جاده در اثر بارندگی‌های اخیر دچار ریزش و مسدود شده بود و اگرچه دیروز بازگشایی شد با برف و بارندگی شب گذشته و امروز، مسدود است.
بارش سنگین برف در سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون
 بارش شدید برف در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و مناطق سردسیری شهرستان‌های کهگیلویه و چرام از بامداد امروز آغاز شده است و طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان همچنان ادامه دارد.
آخرین وضعیت شهرستان دنا در پی بارش برف
فرماندار دنا گفت: بارش سنگین برف از بامداد امروز در تمام مناطق این شهرستان آغاز شده است و علی رغم بارش‌ها مسیر‌های اصلی باز، اما تردد به سختی امکان‌پذیر است.
کوروش درخشان افزود: راه ارتباطی ۱۵ روستا در مسیر تمنک به شبلیز و جلاله به خاطر بارش‌های سنگین برف و باران مسدود شده است.
وی عنوان کرد: هر لحظه امکان ریزش و رانش در نقاط مختلف مسیر‌های ارتباطی شهرستان وجود دارد و انتظار می‌رود مردم از تردد‌های غیرضرور به جد بپرهیزند.
فرماندار دنا ابراز کرد: تا این لحظه قطعی آب و برق در هیچ نقطه‌ای از شهرستان گزارش نشده و تمهیدات لازم در این سامانه بارشی‌اندیشیده شده است.
رفت و آمد خودرو‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و مردمم قبل از هر گونه رفت و آمد به منظور اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
حال و هوای شهرستان بویراحمد در بارش سنگین برف
فرماندار بویراحمد گفت: پایداری برق و آب و اینترنت در تمامی مناطق شهری و روستایی شهرستان وجود دارد و تنها در بخش گراب لوداب قطعی برق گزارش شده است.
شهرام مهدوی مطلق عنوان کرد: راه مسدود به طور کامل در سطح شهرستان وجود ندارد اما امکان ریزش سنگ در جاده‌ها هر لحظه امکان‌پذیر است.
وی ادامه داد: تردد در راه‌های ارتباطی شهرستان بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست و هم استانی‌ها باید از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.
فرماندار بویراحمد اضافه کرد: در مسیر یاسوج به بابامیدان اطراف یکی از تونل‌ها به دلیل عدم استفاده یکی از خودرو‌ها از زنجیر چرخ، سبب شده در این مسیر راهبندان و ترافیک زنجیره‌ای صورت گیرد.
شهرستان برفگیر و سخت گذر مارگون در یک روز برفی
فرماندار مارگون نیز گفت: ریزش و رانش سنگ در حدود ۳۰ روستای شهرستان گزارش شده و همچنان شاهد بارش سنگین برف در این شهرستان هستیم.
مختار اندرخور تأکید کرد: در مسیر سیلاب کلوار به زیلایی و شبلیز ریزش بهمن در این مدت در ۹ نقطه وجود داشته است و تعدادی از این رانش‌ها و ریزش‌ها برداشته و نیرو‌های راهداری شبانه روزی پای کارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود بارش گسترده برف، تاکنون گزارشی از قطعی برق و آب دریافت نشده است و پایدار هستند.
برف سنگین برخی از راه‌های ارتباطی اصلی کهگیلویه و بویراحمد را بست
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف سنگین که از بامداد امروز (پنجشنبه )در مناطق سردسیری استان در سامانه بارشی جدیدآغاز شده، برخی از راه‌های ارتباطی استان از جمله جاده یاسوج به سمیرم و جاده پاتاوه به دهدشت را بسته است.
علی رضا نیکروز اظهار داشت: بارش شدید برف در مناطق سردسیری و کوهستانی استان آغاز شده و از مردم انتظار می‌رود از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.
وی افزود: به جز جاده یاسوج به سمیرم و جاده پاتاوه به دهدشت مابقی جاده‌ها باز اما با توجه به حجم برف تردد به سختی صورت می‌گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آب و برق شهر‌های سردسیری استان با وجود بارش سنگین برف پایدار هستند و مشکلی وجود ندارد.
نیکروز از مردم شهر یاسوج خواست از تردد‌های غیر ضرور در سطح شهر خودداری و با توجه به کار برف روبی خودرو‌هایشان را در خیابان‌های اصلی پارک نکنند.
وی عنوان کرد: عملیات برف روبی هم اینک در سطح شهر یاسوج در حال انجام است و انتظار کمک و همراهی از مردم وجود دارد.
تردد در جاده‌های یاسوج – بابامیدان، یاسوج- شیراز، یاسوج و کاکان- اقلید فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و در جاده یاسوج بابا میدان در منطقه کوشک یک مورد رانش زمین گزارش شده است.
بر اثر بارش برف و بارش شدید باران در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال ریزش سنگ و رانش کوه وجود دارد به طوری که در چند روز گذشته بیش از ۴۰۰ مورد ریزش سنگ و رانش کوه در جاده‌های استان گزارش شده است. آبمورد لوداب با ۳۴۶ میلیمتر باران در سامانه اخیر و در سال زراعی ۱۱۴۹ و لوداب با ۳۲۷ میلی‌متر در سامانه اخیر و در سال ۱۰۱۶ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد رکوردار بارش‌ها در سال آبی جاری است.


کد مطلب: 458533

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/458533/بارش-سنگین-برف-تردد-کند-محورهای-اصلی-یاسوج-پایداری-برق-آب-اینترنت-تمامی-مناطق-وجود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1