کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

انتصاب ملوک الطوایفی در کهگیلویه و بویراحمد نابسامانی می‌آورد / علی محمد روستا با این چند نفر چه نسبت نسبی و سببی دارد؟

13 تير 1402 ساعت 21:10

شایسته سالاری به معنای فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا نیست، مدیران نباید ملوک الطوایفی منصوب شوند؛ چرا که مدیریت ملوک‌الطوایفی نابسامانی می‌آورد. انتصابات صرفاً باید بر اساس رعایت اصل شایسته‌سالاری و رضایت خلق و خالق باشد.


شایسته سالاری به معنای فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا نیست، مدیران نباید ملوک الطوایفی منصوب شوند؛ چرا که مدیریت ملوک‌الطوایفی نابسامانی می‌آورد. انتصابات صرفاً باید بر اساس رعایت اصل شایسته‌سالاری و رضایت خلق و خالق باشد.
به گزارش کبنا، مقام معظم رهبری همواره در بیاناتشان بر رعایت اصل شایسته‌سالاری و استفاده از نخبگان در تمام عرصه‌ها تاکید کردند. امروزه سازمان‌ها در تلاش‌اند تا شایسته‌ترین افراد را شناسایی و جذب کنند. وضعیت سازمانی و منطق حاکم بر آن ایجاب می‌کند از هر کسی و هر چیزی به درستی و متناسب با موقعیت، بیشترین استفاده شود. شایسته سالاری بهره‌گیری از انرژی خلاق افراد نخبه و برگزیده اجتماع است. حضرت علی(ع) مسأله توان، لیاقت و شایستگی افراد را جزیی از بحث عدالت می‌دانند و این اصل را مهم‌ترین اصل اداره جوامع قرار داده، معتقدند که هر پستی به تناسب، به توان، خلاقیت، شایستگی و تخصص خاصی نیاز دارد و جایز نیست افراد هر کدام به جای دیگری قرار گیرند. شایسته سالاری مبتنی بر شایسته خواهی و شایسته گزینی است. این شایستگی‌ها شامل دانش، مهارت‌ها، توانایی‌ها، به همراه سازه‌هایی نظیر ارزش‌ها، انگیزش، نوآوری و کنترل خود می‌باشد. نظام شایسته سالار، نظامی است که در آن بهترین افراد در بهترین جایگاه با بالاترین بازده، کار انجام می‌دهند و متناسب با تلاش خود حقوق و مزایا دریافت می‌کنند. با این وجود متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها می‌بینیم که در سایه بی‌توجهی دولت‌ها و نفوذ بیش از حد نمایندگان مجلس و پا را فراتر از مرزهای قانونی گذاشتن، باعث شده که انتخابات مدیران صرفاً بر اساس صندوق رأی و انتخابات انجام بگیرد.
در یك جامعه آزاد گردش نخبگان روابطی نیست بلكه مبتنی بر ضوابط است. همان گونه «ماكس وبر» جامعه‌شناس آلمانی معتقد است كه انتخاب باید غیر شخصی و عقلانی باشد. بنابر این ما نیازمند بازگرداندن عقلانیت به بروكراسی هستیم از این رو حكومت باید در خدمت خیر عمومی و غیر شخصی باشد. زیرا طبقه‌ای شدن مدیران و حركت از آریستوكراسی به سمت الیگارشی خطری است كه مردمسالاری را تهدید می‌كند.
از این رو با گردش نخبگان می‌توان مانع تداوم الیگارشی شد. گردش نخبگان و استفاده درست از آن‌ها نه تنها مانعی بر راه فرار نخبگان كه عاملی برای تقویت مردمسالاری است.
به نظر می‌رسد با بسترسازی در زمینه‌های ساختاری، قانونی و سازمانی در كنار فرهنگ‌سازی بتوان گردش نخبگان را تسهیل كرد.
به گزارش کبنا، علی محمد روستا به تازگی با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ به عنوان معاون عمرانی استانداری منصوب شده و همین مسئله باعث شده تا از مخاطبان و تصمیم‌گیرندگان استان کهگیلویه و بویراحمد بپرسیم که علی محمد روستا (معاون عمرانی استاندار)، زیور روستا(معاون فرماندار دنا)، محمد نیازی ( رئیس مرکز بهداشت بویراحمد)، علمدار آرمین پیلی (رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد)، باقر قائمی ( فرماندار اسبق مارگون)، شعبانی ( بخشدار مرکزی دنا)و... چه نسبت فامیلی نسبی و سببی باهم دارند؟
در گذشته پیرامون انتصاب سه بردار در سه پست کلیدی فرمانداری بویراحمد، جهاد دانشگاهی و محیط زیست مطالبی را به اطلاع مخاطبان رساندیم.
 


کد مطلب: 464336

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/464336/انتصاب-ملوک-الطوایفی-کهگیلویه-بویراحمد-نابسامانی-می-آورد-علی-محمد-روستا-این-چند-نفر-نسبت-نسبی-سببی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1