کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

تاجگردون پر از تردید / سید ناصر خالی از انگیزه

8 مرداد 1402 ساعت 0:49

بدون شک تاجگردون از جمله سیاستمداران نوظهور چند دهه‌ی اخیر عرصه‌ی سیاست ورزی استان کهگیلویه و بویر احمد است؛ وی گرچه درس سیاست را در حوزه‌ی نظر چنان نیاموخته است اما در حوزه‌ی فعل و عمل سیاسی بغایت دانش اندوز و دانش‌آموز خوبی بوده و حسابی درسش را نزد سیاسیون و مردم پس داده است.


بودن یا نبودن؛ این روز‌ها دیالوگ اکثر محافل سیاسی این است...
بدون شک تاجگردون از جمله سیاستمداران نوظهور چند دهه‌ی اخیر عرصه‌ی سیاست ورزی استان کهگیلویه و بویر احمد است؛ وی گرچه درس سیاست را در حوزه‌ی نظر چنان نیاموخته است اما در حوزه‌ی فعل و عمل سیاسی بغایت دانش اندوز و دانش‌آموز خوبی بوده و حسابی درسش را نزد سیاسیون و مردم پس داده است.
واکاوی و بررسی سیاست ورزی او نشان از این دارد که مشی سیاسی مطلوب در نظرش کنش‌گری حداکثری و انفعال حداقلی است لذا سعی دارد که در هر شرایط و موقعیتی مختصات سیاسی و شخصیتی خود رابه گونه‌ای ترسیم کند که سوزن پرگارش باگ رقیب باشد و شعاع کمانش جذب حداکثری!!! اما اکنون که تاجگردون بدرستی باگ رقیب که همان عدم حضور پررنگ در میان مردم است را شناخته است سعی دارد با حضور هرچه بیشتر و اثرگذار‌تر در میان مردم بر عمق استراتژیک سیاسی خود که همان محبوبیت است بیافزاید ولی بنظر می‌رسد که با توجه به شرایط حاکم بر عرصه‌ی قدرت و همچنین شرایط نامساعد معیشتی و اقتصادی مستولی شده بر مردم، به سختی حاضر شود چوب حراج به این سرمایه‌های اجتماعی و عاطفی خود بزند چرا که به خوبی می‌داند حضورش در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ صرف هر نتیجه‌ای تنها یک نتیجه برای او خواهد داشت و آن هم کاهش محبوبیت عمومی و مردمی است که این برای وی یعنی باخت و تاجگردون نشان داده است در قمار سیاست قمارباز نیست بلکه سیاست باز است و یقیقنا می‌داند آمدن دوباره در صحنه‌ی سیاست ورزی حاکمیتی مصداق بارز مثل لری “چرنگ در پیوار” است و آنانی که خانواده‌ی تاجگردون را از نزدیک می‌شناسند می‌دانندکه آن‌ها از اندوخته‌های خود پس انداز می‌سازند برای آینده و اهل آینده فروشی نیستند بر خلاف سایر سیاسیون که اهل زمان حال‌اند!!! پس سیاسیون به گوش باشند این بار بنظر می‌رسد تاجگردون در خرمن سیاست شلخته درو کند تا چیزی گیر خوشه چین بیاید!!! باید گفت مهم‌ترین فردی که در نبود تاجگردون فر ایزدی او را در برگرفته است سید ناصر است البته اگر بتواند خوشه‌های خشم مردم را خاموش کند!!!
سید ناصر به خوبی می‌تواند از این وضع منتفع شود چراکه تاکنون بخوبی توانسته است خود را از زیر سایه‌ی سنگین برادر برهاند و همچنین در نبود تاجگردون سخت بی‌تابی می‌کند که رقیب ضعیفی چون جعفری را در هم شکند!! گرچه در این بین شریفی، زینل‌زاده، کاندیدای قشقایی و همچنین برخی از نزدیکان تاجگردون سعی دارند میدان داری کنند؛ اما اگر عینک خوشبینی را از چشم بردارند و با چشم واقع بنگرند به نیک خواهند یافت که درانتخابات آتی سید ناصر بغیر از تاجگردون تنها یک رقیب خواهد داشت و آن رقیب هم خودش است، چرا که بنظر می‌رسد در این مدت ترس حضور تاجگردون سید ناصر را تا حدودی بی‌انگیزه کرده است که با خبر نیامدن تاجگردون سید ناصر بتواند انگیزه‌ی خود را باز یابد و سینه ستبر به میدان نبرد باز آید و هماورد بطلبد!!!
و در آخر این پرسش باقی می‌ماند که تاجگردون در موعد ثبت نام در مردادماه چه خواهد کرد... آیا او بی‌خیال اسفندماه می‌شود و میدان را برای سیدناصر خالی می‌گذارد یا با ثبت نام همه رقبا را گوشه نشین خواهد کرد، باید چند روزی را منتظر ماند.


کد مطلب: 465347

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/465347/تاجگردون-پر-تردید-سید-ناصر-خالی-انگیزه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1