کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیگیری‌ها برای افزایش پرواز‌ها ادامه دارد

آیا فرودگاه یاسوج بین‌المللی است؟

5 شهريور 1402 ساعت 13:49

بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج با مصوبه هیئت دولت بین‌المللی شد ولی هنوز از پرواز‌های خارجی خبری نیست و تنها دو روز در هفته پرواز به تهران برقرار است.


بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج با مصوبه هیئت دولت بین‌المللی شد ولی هنوز از پرواز‌های خارجی خبری نیست و تنها دو روز در هفته پرواز به تهران برقرار است.
به گزارش کبنا، بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مصوبه هیئت دولت بین‌المللی شد ولی این برای مردم جای سؤال بوده که فرودگاهی که تنها دو روز در هفته یک پرواز به تهران و بالعکس دارد چگونه بین‌المللی است.
مدیر فرودگاه یاسوج در این زمینه به تسنیم گفت: یکی از معضلات این است که اولویت‌ها و وظایف برای مردم مشخص نیست، وزارت راه و شهرسازی دو معاونت متولی صنعت هوانوردی دارد که یکی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی نظارت بر احداث فرودگاه، خرید هواپیما و مجوز پرواز برای فرودگاه‌ها بوده و دیگری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که فرودگاه یاسوج جزء ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت است و وظیفه آن برقراری پرواز نیست بلکه مهیا کردن زیرساخت‌ها، امکانات، تجهیزات و امور رفاهی مثل سالن، سیستم سرمایش، گرمایش و تمام امور رفاهی است.
عنایت انصاری فرد اظهار داشت: اول مطالبه مردم که بخواهند چه مسیر پروازی داشته باشند و بعد پیگیری مسئولان استانی از سازمان هواپیمایی کشوری برای درخواست از شرکت‌های هواپیمایی که بیایند مسیر تقاضای مردم را پرواز برقرار کنند، در برقراری و افزایش پرواز‌ها مؤثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اواخر سال ۱۳۹۹ که توفیق خدمت به عنوان مدیر فرودگاه یاسوج را داشتم در هفته دو پرواز به تهران و بالعکس توسط شرکت ماهان برقرار بود که با حمایت و پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و موافقت شرکت پارس ایر پرواز‌ها به ۵ روز در هفته افزایش یافت.
انصاری فرد با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۸۴ پرواز انجام دادیم و ۲۳ هزار مسافر جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰ درصد رشد داشت، ابراز کرد: پارس ایر از لحاظ بازرگانی اعلام کرد مقرون به صرفه نیست و پرواز‌ها را کنسل کردند.

وی تأکید کرد: پیگیری‌ها برای افزایش پرواز‌ها ادامه دارد و در این راستا استاندار و نماینده مردم در مجلس کمک کار ما هستند، واقعیت امر بعد سانحه سقوط هواپیمای آسمان در زمستان ۱۳۹۶ شرکت‌های هواپیمایی برای این مسیر استرس زیاد دارند در حالی این اولین و آخرین حادثه نبوده است.
مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارائه طرح تقرب جدید خاطرنشان کرد: با توجه به تأیید این طرح شرکت ماهان همچنان حذف نکرده و در واقع منطقی به موضوع نگاه می‌کند.
انصاری فرد با اشاره به تهیه طرح توجیهی ارتقای فرودگاه یاسوح از یک فرودگاه داخلی به مرز هوایی در زمان دولت قبل و استانداری حسین کلانتری، ادامه داد: ۲۰ درصد کار با همکاری همه جانبه استاندار سابق انجام شد که دولت تغییر کرد و سید علی احمدزاده استاندار شد و اولین روزی احمدزاده وارد فرودگاه شد از بنده درخواست کردند مهمترین کاری که باید انجام شود، اعلام کنم و همان جا قول همکاری دادند و واقعیت قوی هم پیگیری کردند.
وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری مصوب شد هنگام رفتن رئیس جمهور و زیر پرواز برای آیت‌الله رئیسی توضیح دادم که با اجرای این طرح دیگر مردم استان نیازی به رفتن به شیراز و دیگر شهر‌ها برای رفتن به عتبات عالیات ندارند رئیس جمهور نیز اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور را صدا زد و از وی خواست که این کار را پیگیری و به سرانجام برساند که ۴ ماه بعد تصویب و ابلاغ شد.
انصاری فرد یادآور شد: ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار گرفتیم و در مدت ۴ ماه تمامی تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های یک پرواز خارجی فراهم شد و مهر ورود و خروج مرز هوایی را تحویل فرمانده پلیس مهاجرت استان دادند.
مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تمام امکانات لازم برای ورود و خروج مسافر خارجی فراهم شده است.


کد مطلب: 466325

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466325/آیا-فرودگاه-یاسوج-بین-المللی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1