کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان بویراحمد:

بانک‌ها حق برگشت چک بازاریان را ندارند

5 ارديبهشت 1400 ساعت 13:52

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به شرایط قرمز این شهرستان به لحاظ شیوع کرونا، گفت: هیچ بانکی حق برگشت زدن چک بازاریان را ندارد.


فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به شرایط قرمز این شهرستان به لحاظ شیوع کرونا، گفت: هیچ بانکی حق برگشت زدن چک بازاریان را ندارد.
به گزارش کبنا، مجید احمدی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد که صبح امروز ( یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1400)، در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس، اقدامات خوبی صورت گرفته و مهم‌ترین کار برای ریشه کردن بیماری کرونا، مشارکت و همکاری مردم است.
وی در ادامه بیان اینکه هرکدام از ادارات، مسئولیت‌های غیر از کرونا هم دارند و فقط جوابگوی کرونا نیستند، بیان کرد: مهم‌ترین رسالت همگان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حیطه اختیارات وزارت بهداشت است و ما همکاری می‌کنیم و این همکاری وظیفه‌ی ما است اما اگر مردم همکاری نکنند، تمام اقدامات و کارها برای پیشگیری این بیماری، فایده‌ای ندارد.
احمدی افزود: با هرکدام از اداراتی که مدیریت نکنند و باعث ایجاد تجمع و شیوع ویروس کرونا شوند برخورد می‌کنیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه اضافه کرد: در مرحله اول خودمان[مسئولان] پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تا مردم نیز دستورالعمل‌ها را مورد توجه قرار دهند و بازرسان نیز نظارت می‌کنند.
احمدی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ما نمی‌توانیم، ادارات را تعطیل کنیم. در شهرهای قرمز بانک‌ها و ادارات باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و هر اداره‌ای رعایت نکرد، تخلف کرده، چون مصوبه ستاد ملی به منزله حکم قانون است.
وی با بیان اینکه در وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک‌، حق فعالیت دارند، اظهار داشت: ترمینال‌های مسافربری یکی از چالش‌ها فعلی ستاد است و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه دستور دادند و باید بر عملکرد ترمینال‌ها نظارت شود.
فرماندار بویراحمد گفت: علوم پزشکی ما نوپا است و تجهیزات درمانی و بیمارستانی شهرستان بویراحمد جوابگوی این شرایط نیست، و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت و محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد و حساسیت و پیگیری‌ها نبود، در سطح شهرستان، استان و حتی کشور فاجعه داشتیم.
احمدی افزود: استان فارس آن همه ظرفیت و امکانات دارد، اما دچار بحران شده است. اگر شهرهای قرمز اطراف استان کهگیلویه و بویراحمد و آب و هوای مناسب استان برای پذیرش مسافر نبود، این مشکلات ایجاد نمی‌شد. ترددها، وضعیت شهرستان بویراحمد را قرمز کرده است.
وی افزود: طی صحبت‌های صورت گرفته با رئیس پزشکی قانونی قول دادند که ساعت ۷ تا ۹ برای تحویل اجساد حضور داشته باشند و ما باز هم اعلام می‌کنیم که این موضوع باید انجام بگیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه افزود: ورودی‌های شهر یاسوج به خوبی کنترل شده و پلیس راه کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.
احمدی ادامه داد: شیرینی فروشی‌ها، نانوایی، بستنی فروشی‌ها و مشاغل سطح یک در صورتی حق فعالیت دارند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر کسی رعایت نکرد با او برخورد شود.
یگان امداد و نیرو انتظامی در کنار تیم‌های نظارتی باشند، تا  از برخوردهای فیزیکی احتمالی جلوگیری شود.
وی گفت: مردمی با فرهنگ و اصالت داریم و یقیناً رعایت دستورالعمل‌ها را مدنظر قرار می‌دهند و مراسمات عزاداری خود را با کمترین تعداد برگزار می‌کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد از اجرای  طرح ترافیکی زوج و فرد در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این طرح را بررسی و در صورت امکان برای اجرا ابلاغ می‌کنیم و رسانه‌ها در این باره اطلاع رسانی کنند و اگر کسی تخلف کند، اعمال قانون خواهد شد.
وی گفت: طرح برپایی چادر و توزیع ماسک بین مردم توسط هلال احمر خوب بود و بهتر است تداوم داشته باشد.
احمدی به موضوع بازار گریزی زد و اظهار داشت: از مالکان می‌خواهیم با مستأجرین همکاری لازم را داشته باشند، بانک‌ها نیز بازاریان را تحت فشار برای پرداخت تسهیلات و... قرار ندهند و هیج بانکی حق برگشت زدن چک بازاری‌ها را ندارد. حمایت از اقشار آسیب پذیر در دستور کار مسئولان است و این قول را مجدد می‌دهیم که این کار حتماً انجام خواهد شد.
احمدی فرماندار بویراحمد در پایان گفت: تیم‌های نظارت بیشتر شوند و نباید از اطراف شهر یاسوج غافل شد و باید مورد رصد مأموران بهداشتی و نظارتی قرار بگیرد، ویروس کرونا فقط مختص مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و این مورد در نظارت توجه شود. افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده در قرنطینه باشند و از قرنطینه خارج نشوند که این کار جرم است و با متخلفین برخورد می‌شود.


کد مطلب: 433412

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/433412/2/بانک-ها-حق-برگشت-چک-بازاریان-ندارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1