تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۴۱۲
فرماندار شهرستان بویراحمد:

بانک‌ها حق برگشت چک بازاریان را ندارند

۰
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به شرایط قرمز این شهرستان به لحاظ شیوع کرونا، گفت: هیچ بانکی حق برگشت زدن چک بازاریان را ندارد.
به گزارش کبنا، مجید احمدی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد که صبح امروز ( یکشنبه 5 اردیبهشت ماه 1400)، در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس، اقدامات خوبی صورت گرفته و مهم‌ترین کار برای ریشه کردن بیماری کرونا، مشارکت و همکاری مردم است.
وی در ادامه بیان اینکه هرکدام از ادارات، مسئولیت‌های غیر از کرونا هم دارند و فقط جوابگوی کرونا نیستند، بیان کرد: مهم‌ترین رسالت همگان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حیطه اختیارات وزارت بهداشت است و ما همکاری می‌کنیم و این همکاری وظیفه‌ی ما است اما اگر مردم همکاری نکنند، تمام اقدامات و کارها برای پیشگیری این بیماری، فایده‌ای ندارد.
احمدی افزود: با هرکدام از اداراتی که مدیریت نکنند و باعث ایجاد تجمع و شیوع ویروس کرونا شوند برخورد می‌کنیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه اضافه کرد: در مرحله اول خودمان[مسئولان] پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تا مردم نیز دستورالعمل‌ها را مورد توجه قرار دهند و بازرسان نیز نظارت می‌کنند.
احمدی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ما نمی‌توانیم، ادارات را تعطیل کنیم. در شهرهای قرمز بانک‌ها و ادارات باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و هر اداره‌ای رعایت نکرد، تخلف کرده، چون مصوبه ستاد ملی به منزله حکم قانون است.
وی با بیان اینکه در وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک‌، حق فعالیت دارند، اظهار داشت: ترمینال‌های مسافربری یکی از چالش‌ها فعلی ستاد است و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه دستور دادند و باید بر عملکرد ترمینال‌ها نظارت شود.
فرماندار بویراحمد گفت: علوم پزشکی ما نوپا است و تجهیزات درمانی و بیمارستانی شهرستان بویراحمد جوابگوی این شرایط نیست، و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت و محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد و حساسیت و پیگیری‌ها نبود، در سطح شهرستان، استان و حتی کشور فاجعه داشتیم.
احمدی افزود: استان فارس آن همه ظرفیت و امکانات دارد، اما دچار بحران شده است. اگر شهرهای قرمز اطراف استان کهگیلویه و بویراحمد و آب و هوای مناسب استان برای پذیرش مسافر نبود، این مشکلات ایجاد نمی‌شد. ترددها، وضعیت شهرستان بویراحمد را قرمز کرده است.
وی افزود: طی صحبت‌های صورت گرفته با رئیس پزشکی قانونی قول دادند که ساعت ۷ تا ۹ برای تحویل اجساد حضور داشته باشند و ما باز هم اعلام می‌کنیم که این موضوع باید انجام بگیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه افزود: ورودی‌های شهر یاسوج به خوبی کنترل شده و پلیس راه کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.
احمدی ادامه داد: شیرینی فروشی‌ها، نانوایی، بستنی فروشی‌ها و مشاغل سطح یک در صورتی حق فعالیت دارند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر کسی رعایت نکرد با او برخورد شود.
یگان امداد و نیرو انتظامی در کنار تیم‌های نظارتی باشند، تا  از برخوردهای فیزیکی احتمالی جلوگیری شود.
وی گفت: مردمی با فرهنگ و اصالت داریم و یقیناً رعایت دستورالعمل‌ها را مدنظر قرار می‌دهند و مراسمات عزاداری خود را با کمترین تعداد برگزار می‌کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد از اجرای  طرح ترافیکی زوج و فرد در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این طرح را بررسی و در صورت امکان برای اجرا ابلاغ می‌کنیم و رسانه‌ها در این باره اطلاع رسانی کنند و اگر کسی تخلف کند، اعمال قانون خواهد شد.
وی گفت: طرح برپایی چادر و توزیع ماسک بین مردم توسط هلال احمر خوب بود و بهتر است تداوم داشته باشد.
احمدی به موضوع بازار گریزی زد و اظهار داشت: از مالکان می‌خواهیم با مستأجرین همکاری لازم را داشته باشند، بانک‌ها نیز بازاریان را تحت فشار برای پرداخت تسهیلات و... قرار ندهند و هیج بانکی حق برگشت زدن چک بازاری‌ها را ندارد. حمایت از اقشار آسیب پذیر در دستور کار مسئولان است و این قول را مجدد می‌دهیم که این کار حتماً انجام خواهد شد.
احمدی فرماندار بویراحمد در پایان گفت: تیم‌های نظارت بیشتر شوند و نباید از اطراف شهر یاسوج غافل شد و باید مورد رصد مأموران بهداشتی و نظارتی قرار بگیرد، ویروس کرونا فقط مختص مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و این مورد در نظارت توجه شود. افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده در قرنطینه باشند و از قرنطینه خارج نشوند که این کار جرم است و با متخلفین برخورد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
سلام ... بانکها اصلا مصوبه ستاد مبارزه با کرونا رعایت نمی کنند و ۵۰ درصد رعایت نمیشه
هفته ای یک روز دورکاری داریم
Iran, Islamic Republic of
چشم
چه کسی گوش بگیرد
Iran, Islamic Republic of
همین امروز بانک توسعه تعاون چک را برگشت زد
لنده
Romania
آقای فرماندار عزیز لطفا ،لطفا،لطفا،ما دستمون بجایی نمیرسه ، صدامون هم بجایی نمیرسه ، این را هم برسونید که در موقعیتی که الآن اکثر مناطق استان وضعیت سیاه دارند و قرار بر این بود که فعلا مردم را درک کنند ، بانک کشاورزی لنده ، با بی احترامی به مردم اظهاریه بانکی برای مردم میفرستاد که اگر قسط را پرداخت نکنید دادگاهی میشد ، خدا میدونه خودم از همون افراد بودم که در بستری بیماری شدید کرونا بودم که دو نفر اومدند جلو درب منزل و لحظه ای که برگه را دادند دچار ناراحتی شدید اعصاب شدیم که هنوز که هنوزه مشکل داریم ،واقعا این وقتش نبود ،امید است مدیریت محترم بانک کشاورزی برخورد کنند
Iran, Islamic Republic of
خداییش گپ یعنی یو .
اخه یه حرفی بزن که ضمانت اجرا داشته بوهه. بانکل حرف رییس جمهورت بهاء وش نیین اونوقت تو چه ایگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1