کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای سلامت شهرستان گچساران مطرح شد

سگ‌های ولگرد و نگرانی مردم گچساران / 163 مورد سگ گزیدگی

31 شهريور 1402 ساعت 18:58

سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه تعداد سگهای بلا صاحب در حوزه شهر و روستا زیاد شده و این افزایش باعث ایجاد مشکلاتی در سطح شهرستان شده‌اند


جلسه شورای سلامت شهرستان گچساران با حضور معاون فرماندار گچساران، دکتر حسین عسکری رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران و جمعی از اعضای شورای سلامت در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، معاون فرماندارگچساران در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: کارگروه مشترک در راستای نظارت بر مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر قابل مصرف تشکیل شده که باید به جد به کار خود ادامه دهند.
جهانگیرعلیزاده بیان کرد: با توجه به شروع فصل مدارس و دانشگاه‌ها در راستای پاکسازی محیط‌های آموزشی باید اقدامات لازم صورت گیرد.
علیزاده با اشاره به تغذیه سالم دانش‌آموزان در مدارس تصریح کرد: تبلیغات محیطی در خصوص تغذیه سالم و صبحانه سالم را آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار دهد. علیزاده عنوان کرد: بازدید از بوفه‌های مدارس در راستای ارائه خوراکی‌های سالم به دانش‌آموزان یکی از اقداماتی است که آموزش و پرورش و شبکه بهداشت آن را انجام خواهند داد.
وی تصریح کرد: گزارشاتی گاهی ارائه می‌شود که گوشت‌های غیرمجاز وارد بازار گچساران شده‌اند تذکرات لازم در این خصوص داده شده و شبکه بهداشت و دامپزشکی نظارت خود را بیشتر کرده و با متخلفین برخورد‌های جدی‌تری انجام دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گچساران خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش لیستی از دانش‌آموزان افغانی را در اختیار شبکه بهداشت و درمان گچساران جهت اقدامات لازم قرار دهد.
علیزاده با اشاره به سگ‌های ولگرد در سطح شهر عنوان کرد: شهرداری اقدامات لازم درخصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را انجام داده و در جلسات بعدی گزارش دقیق‌تری را ارائه کند.
 وی افزوود: سد معبر یکی از مسائل مطرح شده مورد اعتراض شهروندان گچسارانی است شهرداری با افرادی که در سطح شهر برای شهروندان، ایجاد مزاحمت می‌کنند برخورد‌های لازم را انجام دهد.
وی گفت: کشت صیفی جات و سبزیجات در حاشیه رودخانه کمبل ممنوع است و با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.
در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری دوگنبدان اظهار کرد: در راستای جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب شهرداری اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده است.
غفار قنبری بیان کرد: تعدادی از سگ‌های ولگرد تا حدودی جمع‌آوری و در جا‌های دیگر رهاسازی و یا به عشایر تحویل داده شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰ قلاده سگ توسط شهرداری دوگنبدان عقیم‌سازی و از لحاظ بیماری پاکسازی شده است.
قنبری افزود: سه نقطه را برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد پیش‌بینی کردیم که متأسفانه دو مورد آن‌ها اعتراضاتی را به همراه داشته است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر نقطه دیگری را انتخاب و در حال اجرای اقدامات اولیه برای این کار هستیم.
در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: کلرسنجی و تست‌های میکروبی در حوزه آب شهری و روستایی گچساران انجام می‌شود.
دکتر حسین عسکری بیان کرد: در کنار تلاش خوب و اقدامات مناسب در این حوزه در برخی جا‌ها نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با اشاره به وجود سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان تصریح کرد: متأسفانه تعداد سگ‌های بلا صاحب در حوزه شهر و روستا زیاد شده و این افزایش باعث ایجاد مشکلاتی در سطح شهرستان شده‌اند.
عسکری عنوان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۶۳ مورد گزیدگی توسط سگ در گچساران رخ داده است.
 وی تصریح کرد: شهروندان گچسارانی باید آگاهی لازم را داشته باشند، نسبت به غذا دادن سگ‌های ولگرد نیز حساسیت کمتری داشته و این اقدام را انجام ندهند تا باعث نشود که سگ‌ها برای حضور بیشتر در شهر عادت کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: آگاهی مردم در مواجهه با سگ‌های ولگرد نقش مهم و استراتژیکی دارد.
عسکری بیان کرد: سد معبر مواد غذایی یکی دیگر از مسائل مطرح در گچساران می‌باشد که از این مراکز توقع داریم مواد غذایی خود را اعم از آب معدنی دلستر‌ها، نوشابه‌ها و سایر مواد غذایی دیگر در زیر نور آفتاب قرار ندهند.
وی افزود: با توجه به تاریخ انقضا و اینکه کالا هنوز تاریخ‌دار می‌باشد این اقدام باعث ایجاد فساد زود هنگام مواد غذایی خواهد شد.  
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: اگر آب معدنی‌ها و سایر نوشیدنی‌ها در زیر نور قرار بگیرند ترکیبات پلاستیکی آن‌ها وارد محتویاتشان می‌شود و منجر به بیماری‌های خطرناک خواهد شد.
عسکری بیان کرد: نظافت جداول و کانال‌های آب در سطح شهر یکی از درخواست‌های شهروندان می‌باشد که باید این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.


کد مطلب: 467316

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/467316/2/سگ-های-ولگرد-نگرانی-مردم-گچساران-163-مورد-سگ-گزیدگی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1