تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۶۷۳۱۶
در جلسه شورای سلامت شهرستان گچساران مطرح شد

سگ‌های ولگرد و نگرانی مردم گچساران / 163 مورد سگ گزیدگی

۰
کبنا ؛جلسه شورای سلامت شهرستان گچساران با حضور معاون فرماندار گچساران، دکتر حسین عسکری رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران و جمعی از اعضای شورای سلامت در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، معاون فرماندارگچساران در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: کارگروه مشترک در راستای نظارت بر مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر قابل مصرف تشکیل شده که باید به جد به کار خود ادامه دهند.
جهانگیرعلیزاده بیان کرد: با توجه به شروع فصل مدارس و دانشگاه‌ها در راستای پاکسازی محیط‌های آموزشی باید اقدامات لازم صورت گیرد.
علیزاده با اشاره به تغذیه سالم دانش‌آموزان در مدارس تصریح کرد: تبلیغات محیطی در خصوص تغذیه سالم و صبحانه سالم را آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار دهد. علیزاده عنوان کرد: بازدید از بوفه‌های مدارس در راستای ارائه خوراکی‌های سالم به دانش‌آموزان یکی از اقداماتی است که آموزش و پرورش و شبکه بهداشت آن را انجام خواهند داد.
وی تصریح کرد: گزارشاتی گاهی ارائه می‌شود که گوشت‌های غیرمجاز وارد بازار گچساران شده‌اند تذکرات لازم در این خصوص داده شده و شبکه بهداشت و دامپزشکی نظارت خود را بیشتر کرده و با متخلفین برخورد‌های جدی‌تری انجام دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گچساران خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش لیستی از دانش‌آموزان افغانی را در اختیار شبکه بهداشت و درمان گچساران جهت اقدامات لازم قرار دهد.
علیزاده با اشاره به سگ‌های ولگرد در سطح شهر عنوان کرد: شهرداری اقدامات لازم درخصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را انجام داده و در جلسات بعدی گزارش دقیق‌تری را ارائه کند.
 وی افزوود: سد معبر یکی از مسائل مطرح شده مورد اعتراض شهروندان گچسارانی است شهرداری با افرادی که در سطح شهر برای شهروندان، ایجاد مزاحمت می‌کنند برخورد‌های لازم را انجام دهد.
وی گفت: کشت صیفی جات و سبزیجات در حاشیه رودخانه کمبل ممنوع است و با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.
در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری دوگنبدان اظهار کرد: در راستای جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب شهرداری اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده است.
غفار قنبری بیان کرد: تعدادی از سگ‌های ولگرد تا حدودی جمع‌آوری و در جا‌های دیگر رهاسازی و یا به عشایر تحویل داده شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰ قلاده سگ توسط شهرداری دوگنبدان عقیم‌سازی و از لحاظ بیماری پاکسازی شده است.
قنبری افزود: سه نقطه را برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد پیش‌بینی کردیم که متأسفانه دو مورد آن‌ها اعتراضاتی را به همراه داشته است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر نقطه دیگری را انتخاب و در حال اجرای اقدامات اولیه برای این کار هستیم.
در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: کلرسنجی و تست‌های میکروبی در حوزه آب شهری و روستایی گچساران انجام می‌شود.
دکتر حسین عسکری بیان کرد: در کنار تلاش خوب و اقدامات مناسب در این حوزه در برخی جا‌ها نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با اشاره به وجود سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان تصریح کرد: متأسفانه تعداد سگ‌های بلا صاحب در حوزه شهر و روستا زیاد شده و این افزایش باعث ایجاد مشکلاتی در سطح شهرستان شده‌اند.
عسکری عنوان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۶۳ مورد گزیدگی توسط سگ در گچساران رخ داده است.
 وی تصریح کرد: شهروندان گچسارانی باید آگاهی لازم را داشته باشند، نسبت به غذا دادن سگ‌های ولگرد نیز حساسیت کمتری داشته و این اقدام را انجام ندهند تا باعث نشود که سگ‌ها برای حضور بیشتر در شهر عادت کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: آگاهی مردم در مواجهه با سگ‌های ولگرد نقش مهم و استراتژیکی دارد.
عسکری بیان کرد: سد معبر مواد غذایی یکی دیگر از مسائل مطرح در گچساران می‌باشد که از این مراکز توقع داریم مواد غذایی خود را اعم از آب معدنی دلستر‌ها، نوشابه‌ها و سایر مواد غذایی دیگر در زیر نور آفتاب قرار ندهند.
وی افزود: با توجه به تاریخ انقضا و اینکه کالا هنوز تاریخ‌دار می‌باشد این اقدام باعث ایجاد فساد زود هنگام مواد غذایی خواهد شد.  
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: اگر آب معدنی‌ها و سایر نوشیدنی‌ها در زیر نور قرار بگیرند ترکیبات پلاستیکی آن‌ها وارد محتویاتشان می‌شود و منجر به بیماری‌های خطرناک خواهد شد.
عسکری بیان کرد: نظافت جداول و کانال‌های آب در سطح شهر یکی از درخواست‌های شهروندان می‌باشد که باید این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دو ساله جرات نمی‌کنیم بریم پیاده روی از ترس سگ ها
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کاش این مورد سگهای ولگرد رو تو روستاها هم اجرایی میکردن .جمعیت سگهای ولگرد خیلی زیاد شده
Iran, Islamic Republic of
کاش سگها تک تک مسئولینی که دراین زمینه مسئولند ولی کوتاهی می کنندرولت وپارشون کنه
شهرام امیریان
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
United States
ای کاش به جایه این جلستات بی ثمر ورودی شهر ازسمت شیراز رو آسفالت بکردید نمیدون خودشون ماشین ندارن ببین چه طوریه اون تکه
Iran, Islamic Republic of
یه زمانی از ترس جرودعوای افراد نفهم نمیتونستیم بریم بیرون الان ازترس سگای ولگرد
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1