کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

مربیان پرورشی در شکل‌گیری شخصیت و رشد معنوی و تربیتی دانش‌آموزان نقش کلیدی دارند

21 اسفند 1402 ساعت 18:57

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی، عامل تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی، عامل تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان است.
به گزارش کبنا، حسنعلی عزت خواه، در دیدار با معاون، رؤسای ادارات و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل، با اشاره به سند تحول بنیادین و اهداف آن گفت: این سند نقشه راهی برای دست اندرکاران و متولیان عرصه تعلیم و تربیت بوده و اگر به دنبال تغییر و تحول در آموزش و پرورش هستیم همه ما وظیفه داریم تمامی کار‌ها و فعالیت‌ها آموزشی، پرورشی و فرهنگی را بر اساس این سند جلو ببریم.
وی، با اشاره به جایگاه والای تربیت و پرورش در ساختار و نظام آموزشی کشور گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی به مثابه حوزه علمیه در آموزش و پرورش است و این نشان از اهمیت والای این حوزه دارد.
عزت خواه، همچنین به نقش مهم و سازنده مربیان پرورشی و تربیتی در شکل‌گیری شخصیت و رشد معنوی و تربیتی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مربیان امور تربیتی و پرورشی انتقال دهنده مفاهیم دینی، تربیتی و ارزش‌های اسلامی در مدارس و سربازان انقلاب در آموزش و پرورش هستند.
عزت خواه، اولویت این حوزه را گسترش کارکرد آموزش بر مبنای توسعه قرآن، تزکیه و تعلیم دانست و گفت: در کنار مسائل آموزشی، توجه به مسائل تربیتی، اخلاقی، اعتقادی و پرورشی باید در اولویت کاری این معاونت باشد که در این میان همکاری، همراهی، همدلی و وحدت رویه همه همکاران حوزه پرورشی و فرهنگی اعم از نیرو‌های ستادی اداره کل و سایر  شهرستان‌ها و مناطق را نیز می‌طلبد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم فلسفه وجودی و اولویت کاری حوزه پرورشی و فرهنگی را  چه در اداره کل و چه در سایر ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان را، هراست و پاسداری از مرز‌های اعتقادی و حفظ دستاورد‌ها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس دانست و گفت: در حوزه امورتربیتی نقش مدیر، معاون پرورشی و مشاوران امور تربیتی در این بین پررنگ‌تر از سایر عوامل اجرایی مدرسه است.
حجت دبیقی، تربیت و پرورش دانش‌آموز ۶ ساحتی و در تراز انقلاب اسلامی را از اولویت کاری معاونت پرورشی و فرهنگی با کمک و همراهی سایر معاونت‌ها برشمرد و افزود: برای تحقق کامل این مهم در مدرسه، نقش مربیان و مشاوران تربیتی و معلمان و از سوی شضدیگر اولیای دانش‌آموزان در منزل بسیار حائز اهمیت است.
وی با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات، دستاورد‌ها و موفقیت‌های این معاونت در سطوح مختلف گفت: تمامی این دستاورد‌ها و موفقیت‌ها، حاصل تلاش شبانه روزی، تعامل و همراهی همه نیرو‌های این معاونت در استان و سایر شهرستان‌ها و مناطق است.
در این جلسه همچنین هر کدام از رؤسای ادارات و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی گزارشی از اهم فعالیت‌ها و دستاورد‌های خود را ارائه کردند.


کد مطلب: 473687

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/473687/2/مربیان-پرورشی-شکل-گیری-شخصیت-رشد-معنوی-تربیتی-دانش-آموزان-نقش-کلیدی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1