تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۷۳۶۸۷
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

حوزه پرورشی، عامل مهم برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش / مربیان پرورشی در شکل‌گیری شخصیت و رشد معنوی و تربیتی دانش‌آموزان نقش کلیدی دارند

۰
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی، عامل تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان است.
به گزارش کبنا، حسنعلی عزت خواه، در دیدار با معاون، رؤسای ادارات و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل، با اشاره به سند تحول بنیادین و اهداف آن گفت: این سند نقشه راهی برای دست اندرکاران و متولیان عرصه تعلیم و تربیت بوده و اگر به دنبال تغییر و تحول در آموزش و پرورش هستیم همه ما وظیفه داریم تمامی کار‌ها و فعالیت‌ها آموزشی، پرورشی و فرهنگی را بر اساس این سند جلو ببریم.
وی، با اشاره به جایگاه والای تربیت و پرورش در ساختار و نظام آموزشی کشور گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی به مثابه حوزه علمیه در آموزش و پرورش است و این نشان از اهمیت والای این حوزه دارد.
عزت خواه، همچنین به نقش مهم و سازنده مربیان پرورشی و تربیتی در شکل‌گیری شخصیت و رشد معنوی و تربیتی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مربیان امور تربیتی و پرورشی انتقال دهنده مفاهیم دینی، تربیتی و ارزش‌های اسلامی در مدارس و سربازان انقلاب در آموزش و پرورش هستند.
عزت خواه، اولویت این حوزه را گسترش کارکرد آموزش بر مبنای توسعه قرآن، تزکیه و تعلیم دانست و گفت: در کنار مسائل آموزشی، توجه به مسائل تربیتی، اخلاقی، اعتقادی و پرورشی باید در اولویت کاری این معاونت باشد که در این میان همکاری، همراهی، همدلی و وحدت رویه همه همکاران حوزه پرورشی و فرهنگی اعم از نیرو‌های ستادی اداره کل و سایر  شهرستان‌ها و مناطق را نیز می‌طلبد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم فلسفه وجودی و اولویت کاری حوزه پرورشی و فرهنگی را  چه در اداره کل و چه در سایر ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان را، هراست و پاسداری از مرز‌های اعتقادی و حفظ دستاورد‌ها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس دانست و گفت: در حوزه امورتربیتی نقش مدیر، معاون پرورشی و مشاوران امور تربیتی در این بین پررنگ‌تر از سایر عوامل اجرایی مدرسه است.
حجت دبیقی، تربیت و پرورش دانش‌آموز ۶ ساحتی و در تراز انقلاب اسلامی را از اولویت کاری معاونت پرورشی و فرهنگی با کمک و همراهی سایر معاونت‌ها برشمرد و افزود: برای تحقق کامل این مهم در مدرسه، نقش مربیان و مشاوران تربیتی و معلمان و از سوی شضدیگر اولیای دانش‌آموزان در منزل بسیار حائز اهمیت است.
وی با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات، دستاورد‌ها و موفقیت‌های این معاونت در سطوح مختلف گفت: تمامی این دستاورد‌ها و موفقیت‌ها، حاصل تلاش شبانه روزی، تعامل و همراهی همه نیرو‌های این معاونت در استان و سایر شهرستان‌ها و مناطق است.
در این جلسه همچنین هر کدام از رؤسای ادارات و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی گزارشی از اهم فعالیت‌ها و دستاورد‌های خود را ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1