تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۹۳۱۷۴
با حضور فرماندار بویراحمد:
فیلم و تصاویر | رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد معارفه شد / مهدویمطلق: همه باید برای کارآمدی آموزش و پرورش تلاش کنیم / حسینزاده: حال آموزش وپرورش ما ناخوش است / قرار نیست همه پزشک شوند، باید دانش آموز جهت دهی درست و منطقی شود/مگر دانش آموزان لوداب، دیشموک، چاروسا و سایر مناطق محروم و دورافتاده حق ندارند؟ / معاون آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد: 20 مدرسه داریم که فاقد سرویس بهداشتی هستند
۴
کبنا ؛مراسم معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با حضور شهرام مهدویمطلق فرماندار بویراحمد و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 4 آذرماه 1403) با حضور شهرام مهدویمطلق فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از فرهنگیان مراسم معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش این شهرستان در سالن جلسات این اداره برگزار شد. در این مراسم محمد حسینزاده به عنوان سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد معرفی شد.
فیلم | شهرام مهدویمطلق فرماندار بویراحمد: مسئولیت گرفتن در این زمانها بسیار سخت است و در این شهرستان با بحران آموزشی مواجه هستیم.
مهدی فرماندار بویراحمد نیز گفت: آموزش و پرورش امروز با آموزش و پرورش دیروز بسیار متفاوت است. همه ما باید برای کارآمدی آموزش و پرورش تلاش کنیم. مدیریت ما در مشکلات و سختیها مشخص میشود. هنر ما در مدیریت این است که در مشکلات و سختیها مدیریت کنیم.
فیلم | حجتی معاون آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد: اگر بخواهم از دردها بگویم، جمع حاضر به شیون و زاری میافتند.
حجتی بیان کرد: 48 هزار نفر در مدارس دولتی و 22 هزار نفر در مدارس غیردولتی شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، 4 هزار و 970 نفر معلم داریم، 495 مدرسه دولتی، 136 مدرسه غیردولتی وجود دارد.
وی گفت: بارها عنوان کردیم که در شهرستان بویراحمد 23 فضای استیجاری داریم، 28 فضای کانکسی داریم، 20 مدرسه داریم که فاقد سرویس بهداشتی هستند، این مشکلات کی حل می شود؟
حجتی ضمن تقدیر از اداره کل نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: مدارس نفتی و گازوئیلی ممنوع است ولی در شهرستان بویراحمد 27 فضای آموزشی داریم که برای سوخت و گرمای کلاس از سوخت گازوئیل استفاده می کنند.
فیلم | حسین زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد: حال آموزش وپرورش ما ناخوش است
محمد حسین زاده اظهار کرد: حال آموزش و پرورش ما ناخوش است، باید تلاش کنیم و به کمک همه شما نیازمندیم، ما یک سیستم هستیم، سیستم باید برنامه داشته باشد.
حسین زاده با بیان اینکه سیستمی عریض تر از آموزش و پرورش نداریم، افزود: رکن اساسی مدیریت برنامه ریزی، ساماندهی، اجرا، پایش و کنترل است، 5 هزار معلم و 70 هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند که باید آنها را مدیریت کنیم.
وی افزود: آموزش و پرورش علاوه بر تربیت نیروی انسانی تولی ثروت می کند، اگر دانش آموز به گونه ای تربیت شود که مولد، خلاق و کارآفرین باشد، می تواند در تولید ثروت اثرگذار باشد.
حسین زاده بیان کرد: 70 درصد دانش آموزان به رشته های نظری به ویژه رشته تجربی گرایش دارند، در حالی که بر اساس آمار فقط 2 درصد از دانش آموزان در کنکور رشته تجربی موفق می شوند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند.
وی اظهار کرد: قرار نیست همه پزشک شوند، باید دانش آموز جهت دهی درست و منطقی شود. زمانی رشته ریاضی طرفداران زیادی داشت ولی امروز این جمعیت به یک درصد هم نمی رسد.
حسین زاده گفت: باید در جهت دهی دانش آموزان به اجرای اصل 44 و خصوصی سازی توجه داشته باشیم، در اصل خصوصی سازی به افراد بر پایه توانایی و کارآمدی شان حقوق داده می شود، بنابراین باید مهندس و مدیر تربیت کنیم.
وی با اشاره به یکی از ایرادات راهبردی در حوزه انتخاب رشته گفت: اکثر دانش آموزان با استعداد را به سمت رشته های پزشکی سوق می دهند، ولی در کشورهای توسعه یافته ای که سالها است به کشورهای خاورمیانه ظلم می کنند، دانش آموزان قوی و توانمند را به سمت رشته های مدیریتی سوق می دهند و پزشک و مهندس و تکنسین را از کشورهای جهان سوم جذب می کنند، از ما بیگاری می کشند و ما برایشان تولید ثروت می کنیم.
حسین زاده افزود: اگر فرد باهوشی به سمت رشته انسانی و مدیریت برود او را زیر سوال می برند.
حسین زاده با اشاره به چالش ساماندهی معلمان استان گفت: چرا حجم عظیمی از معلم ها به دنبال این هستند که به مرکز استان و شهرستان منتقل شوند؟ تمام بحث و تمرکز آموزش و پرورش روی ساماندهی و ابلاغ معلم ها است و هیچ وقتی برای رسیدگی به کیفی سازی و نظارت آموزشی نمی ماند.
وی با اشاره به اهمیت توازن ساماندهی معلمان در مناطق جغرافیایی گفت: مگر دانش آموزان لوداب، دیشموک، چاروسا و سایر مناطق محروم و دورافتاده حق ندارند؟ آیا اینها دانش آموز نیستند؟ چرا در یک منطقه تراکم معلم داریم ولی در یک جایی معلم نداریم، چرا هنوز بخشی از معلم ها ابلاغ ندارند و بخشی ابلاغ ناقص دارند؟
حسین زاده با اشاره به اهمیت بحث ارزیابی افزود: آیا مکانیزم ارزیابی را به درستی رصد و آنالیز می کنیم؟ آیا می دانیم بعد از امتحانات نهایی در کدام مدارس مشکل داریم؟ در چه درس هایی بیشتر مشکل داریم؟ اثر آن در بحث آموزش چیست؟ تاکنون به درستی به ارزیابی مدارس پرداخته نشده است.
خبر تکمیل می شود
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 4 آذرماه 1403) با حضور شهرام مهدویمطلق فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از فرهنگیان مراسم معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش این شهرستان در سالن جلسات این اداره برگزار شد. در این مراسم محمد حسینزاده به عنوان سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد معرفی شد.
فیلم | شهرام مهدویمطلق فرماندار بویراحمد: مسئولیت گرفتن در این زمانها بسیار سخت است و در این شهرستان با بحران آموزشی مواجه هستیم.
مهدی فرماندار بویراحمد نیز گفت: آموزش و پرورش امروز با آموزش و پرورش دیروز بسیار متفاوت است. همه ما باید برای کارآمدی آموزش و پرورش تلاش کنیم. مدیریت ما در مشکلات و سختیها مشخص میشود. هنر ما در مدیریت این است که در مشکلات و سختیها مدیریت کنیم.
فیلم | حجتی معاون آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد: اگر بخواهم از دردها بگویم، جمع حاضر به شیون و زاری میافتند.
حجتی بیان کرد: 48 هزار نفر در مدارس دولتی و 22 هزار نفر در مدارس غیردولتی شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، 4 هزار و 970 نفر معلم داریم، 495 مدرسه دولتی، 136 مدرسه غیردولتی وجود دارد.
وی گفت: بارها عنوان کردیم که در شهرستان بویراحمد 23 فضای استیجاری داریم، 28 فضای کانکسی داریم، 20 مدرسه داریم که فاقد سرویس بهداشتی هستند، این مشکلات کی حل می شود؟
حجتی ضمن تقدیر از اداره کل نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: مدارس نفتی و گازوئیلی ممنوع است ولی در شهرستان بویراحمد 27 فضای آموزشی داریم که برای سوخت و گرمای کلاس از سوخت گازوئیل استفاده می کنند.
فیلم | حسین زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد: حال آموزش وپرورش ما ناخوش است
محمد حسین زاده اظهار کرد: حال آموزش و پرورش ما ناخوش است، باید تلاش کنیم و به کمک همه شما نیازمندیم، ما یک سیستم هستیم، سیستم باید برنامه داشته باشد.
حسین زاده با بیان اینکه سیستمی عریض تر از آموزش و پرورش نداریم، افزود: رکن اساسی مدیریت برنامه ریزی، ساماندهی، اجرا، پایش و کنترل است، 5 هزار معلم و 70 هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند که باید آنها را مدیریت کنیم.
وی افزود: آموزش و پرورش علاوه بر تربیت نیروی انسانی تولی ثروت می کند، اگر دانش آموز به گونه ای تربیت شود که مولد، خلاق و کارآفرین باشد، می تواند در تولید ثروت اثرگذار باشد.
حسین زاده بیان کرد: 70 درصد دانش آموزان به رشته های نظری به ویژه رشته تجربی گرایش دارند، در حالی که بر اساس آمار فقط 2 درصد از دانش آموزان در کنکور رشته تجربی موفق می شوند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند.
وی اظهار کرد: قرار نیست همه پزشک شوند، باید دانش آموز جهت دهی درست و منطقی شود. زمانی رشته ریاضی طرفداران زیادی داشت ولی امروز این جمعیت به یک درصد هم نمی رسد.
حسین زاده گفت: باید در جهت دهی دانش آموزان به اجرای اصل 44 و خصوصی سازی توجه داشته باشیم، در اصل خصوصی سازی به افراد بر پایه توانایی و کارآمدی شان حقوق داده می شود، بنابراین باید مهندس و مدیر تربیت کنیم.
وی با اشاره به یکی از ایرادات راهبردی در حوزه انتخاب رشته گفت: اکثر دانش آموزان با استعداد را به سمت رشته های پزشکی سوق می دهند، ولی در کشورهای توسعه یافته ای که سالها است به کشورهای خاورمیانه ظلم می کنند، دانش آموزان قوی و توانمند را به سمت رشته های مدیریتی سوق می دهند و پزشک و مهندس و تکنسین را از کشورهای جهان سوم جذب می کنند، از ما بیگاری می کشند و ما برایشان تولید ثروت می کنیم.
حسین زاده افزود: اگر فرد باهوشی به سمت رشته انسانی و مدیریت برود او را زیر سوال می برند.
حسین زاده با اشاره به چالش ساماندهی معلمان استان گفت: چرا حجم عظیمی از معلم ها به دنبال این هستند که به مرکز استان و شهرستان منتقل شوند؟ تمام بحث و تمرکز آموزش و پرورش روی ساماندهی و ابلاغ معلم ها است و هیچ وقتی برای رسیدگی به کیفی سازی و نظارت آموزشی نمی ماند.
وی با اشاره به اهمیت توازن ساماندهی معلمان در مناطق جغرافیایی گفت: مگر دانش آموزان لوداب، دیشموک، چاروسا و سایر مناطق محروم و دورافتاده حق ندارند؟ آیا اینها دانش آموز نیستند؟ چرا در یک منطقه تراکم معلم داریم ولی در یک جایی معلم نداریم، چرا هنوز بخشی از معلم ها ابلاغ ندارند و بخشی ابلاغ ناقص دارند؟
حسین زاده با اشاره به اهمیت بحث ارزیابی افزود: آیا مکانیزم ارزیابی را به درستی رصد و آنالیز می کنیم؟ آیا می دانیم بعد از امتحانات نهایی در کدام مدارس مشکل داریم؟ در چه درس هایی بیشتر مشکل داریم؟ اثر آن در بحث آموزش چیست؟ تاکنون به درستی به ارزیابی مدارس پرداخته نشده است.
خبر تکمیل می شود