تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۳۳۷۸۳
در گفت و گوی کبنانیوز با اکبرصلاحی کاندیدای شورای شهر دهدشت مطرح شد

اثر مستقیم درآمد پایدار بر توسعه شهر / عدالت اجتماعی در دهدشت 100 درصد محقق نشده است / مشارکت مردم در اداره شهر ابزار توسعه است

۳
۳
عدالت اجتماعی در دهدشت 100 درصد محقق نشده است / مشارکت مردم در اداره شهر ابزار توسعه است
کبنا ؛[قسمت اول] - نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر انجام شد. داوطلبان از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته یعنی تا ۲۶ خرداد برای انجام تبلیغات فرصت دارند. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این دوره در شورای شهر، شاهد ورودِ چهره‌های جوان به این عرصه هستیم.
در انتخاباتِ شورای شهر دهدشت، یکی از این جوانان، اکبر صلاحی است که با مدرک کارشناسی حقوق وارد عرصه‌ی انتخابات شده است. گفت و گویی با وی پیرامون موضوعات شهر داشتیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
 کبنا نیوز: اهمِ مسائل و مشکلاتِ شهریِ شهر دهدشت را چه می‌دانید؟
صلاحی: می دانیم که درآمد پایدار قلب شهرداری است، ولی متاسفانه بخش عمده‌ای از درآمدهای حاصله توسط شهرداری‌های کشور نه فقط دهدشت، با مفاهیم پایداری و مطلوب بودن همخوان نیستند و عمدتاً دستیابی به توسعه پایدار شهری را ناممکن می‌سازد.
سلامتی روحی و جسمی شهروندان، حفظ کیفیت محیط شهری و توسعه زیرساخت‌ها برای ایجاد و ارائه خدمات به شهروندان در بلندمدت نیاز به برنامه ریزی صحیح و دقیق در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار و حرکت به سوی اتکا به درآمدهای پایدار دارد.
همچنین شهر دهدشت از جمله شهرهایی است که از توزیع مناسب فضای سبز برخوردار نیست، توزیع بهینه فضای سبز در هر یک از محلات باید با  توجه به جمعیت، امکانات، امنیت محلات و...صورت گیرد.
چاله‌های سطح خیابان‌های شهر تاریخی دهدشت هم که به عنوان یک معضل همیشگی است و برای شهروندان و به خصوص رانندگان خودروها دردسر ساز است.
از دیگر مشکلات شهر دهدشت می‌توان به بن بست بودن شهر اشاره کرد که احداث کمربندی سوم دهدشت که از سال ۱۳۷۲ در طرح جامع شهر به تصویب رسیده است مسلماً می‌تواند موجب رونق و توسعه شهر شود ولی متاسفانه همچنان به نتیجه نرسیده است.
باید بگویم متاسفانه ما هنوز در سطح شهر دهدشت در حل برخی معضلات از جمله کمبود روشنایی و بوی آزار دهنده فاضلاب در برخی محلات که قربانی عدم عدالت اجتماعی هستند رنج می‌بریم تا چه برسد به سامان دهی ورودی‌های شهر یا مشکلات اساسی‌تر.
کبنا؛ برنامه‌های شما پس از ورود به شورای شهر چیست؟
صلاحی؛ اگر شایسته اعتماد مردم باشم، با توکل بر خداوند تلاش می‌کنم از مشورت نیروهای متخصص در حوزه شهری، فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و...در جهت رفع مشکلات دیارمان شهر دهدشت که پیشینه تاریخی دارد بهره ببرم، از پای ننشینم تا آنگونه که شایسته است به مردم خدمات ارائه شود.
 همچنین به مشارکت مردم در حل مسائل شهری باور دارم و آنرا یکی از ابزارهای اتوسعه می دانم، در واقع باید گفت یکی از موضوعات مهم در نظام مردم سالاری، میزان مشارکت مردم در طرح‌ها و پروژه‌های شهری است.
کبنا؛ آیا عدالت اجتماعی در شهر دهدشت محقق شده است و چگونه امکان پذیر است؟
صلاحی؛ مشخص است که در شهر دهدشت هنوز به طور کامل عدالت اجتماعی محقق نشده است. عدالت اجتماعی از مهمترین اقسام عدالت است و معنای آن آزادی، برابری و توسعه است.
به عنوان مثال در شهر دهدشت همه امور اقتصادی و...در هسته‌ی مرکزی شهر متمرکز شده است، که این امر موجب کاهش ارزش اجتماعی و اقتصادی دیگر مناطق شده است.
شکلگیری حاشیه‌های فقیر نشین شهری، فراهم شدن زمینه برای بزهکاری در برخی محلات کم برخودار و... می‌تواند یک نتیجه همین عدم تحقق عدالت اجتماعی باشد.
معتقدم که اگر سیستمی که بر شهر حاکم است، صحیح و عادلانه باشد، قطعاً عدالت اجتماعی برقرار خواهد شد، تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی در دهدشت یکی از دغدغه‌های حضورم در انتخابات شورای شهر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
مگر عدالت اجتماعی کجا صد در صد اجرا شده که در دهدشت اجرا شود؟؟؟؟؟؟؟
حسین جعفری
Iran, Islamic Republic of
واقعا این شهر نیاز به یک مدیریت راسق و پایبند دارد ک همونجورک آقای صلاحی فرمودن ازلحاظ امکانات رفاهی و اجتماعی و رودی های شهر ک همچنان همونجور باقی مانده نیاز به یک بازسازی کلی و عمومی چ درشهر و چ درمحلات داردمن قعطا ایمان دارم ک اگر شخصی همچون آقای اکبرصلاحی مردی پایبندبه حقوق جامه صالح متدین و کاردان برسرکاربیان قطعا تمام تلاششان را برای عمران و آبادی شهرمان خواهد کرد....به امید موفقیت وپیروزی آقای صلاحی درانتخابات شورای شهر دهدشت🙏🙏🙏
محمود ولایی
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم درمورد عدالت در دهدشت بروید تهران از دولت ومجلس و مسعولینی روی صندلیهای چرخدار تصمیم میگیرند بپرس ؟؟؟؟؟میخوای از مردم بپرسی ؟؟؟؟؟!!! حقوق استان شما ودیگر استانها باید برابر نباشد چون مرد تو قلعه ندارید !!!!!!!!
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1