تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۵۳۰۲۳
در گفت‌وگو با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

اخلاقی‌نیا: خط بودجه کانون از همان ابتدا پایین بسته شده است / با اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان پروژه‌ها را تکمیل کرد / در دل همین وضعیت، استعدادهای زیادی پرورش یافته است

۶
۰
اخلاقی‌نیا: خط بودجه کانون از همان ابتدا پایین بسته شده است / با اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان پروژه‌ها را تکمیل کرد / در دل همین وضعیت، استعدادهای زیادی پرورش یافته است
کبنا ؛
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دفتر کبنا نیوز به ارائه گزارشی درباره وضعیت این کانون در استان پرداخت.
به گزارش کبنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای وسیع‌ترین شبکه کتابخانه‌های کودک و نوجوان و از مهمترین و معتبرترین تولیدکنندگان و ناشران کتاب‌های این دو گروه سنی در ایران، و تهیه کننده مهم فیلم‌ها و سایر فراورده‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان است.
این واحد در کهگیلویه و بویراحمد که مدتی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته بود، در چند سال اخیر با مدیریت جدید فارغ از منافع سیاسی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌گو با کبنا، به وضعیت این کانون در استان پرداخت.
وی ضمن اشاره به برخی از وظایف این کانون، با انتقاد از طرح یحث جدایی کتابخانه‌های کانون و پیوستن آنها به کتابخانه‌های عمومی گفت: طرح این بحث از اساس اشتباه است؛ چرا که اساساً کانون ذیل همین کتابخانه‌ها تعریف می‌شود و اگر کتابخانه‌ها از کانون جدا شوند، سایر فعالیت‌های کانون نیز بی‌معنا می‌شوند.
وی گفت: استان در حوزه برخورداری از سالن و فضا، مشکلی ندارد. اما مشکل در نبود تجهیزات دیجیتالی است.
وی افزود: سالن‌های کانون در شهرستان‌های مختلف استان فاقد تجهیزات لازم برای پخش فیلم و ... هستند.
اخلاقی‌نیا یکی دیگر از مشکلات کانون را کمبود بودجه دانست و عنوان کرد: خط پایه بودجه برای کانون بسیار پایین است و از همان ابتدا این بودجه بسیار کم در نظر گرفته شده است و برای اینکه کانون بتواند به فعالیت‌های خود به طور کامل عمل کند باید این پایه بودجه‌ای افزایش یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه بودجه امسال نیز بسیار پایین بوده گفت: مبلغ بودجه تنها 130 میلیون تومان بوده است که باید با آن همه فعالیت‌‎های لازم در کانون را انجام داد.
وی افزود: بنابراین ما بیش از آن که با فراغ بال در پی طرح برنامه باشیم، باید درگیر جزئیاتی باشیم که به خاطر کبمود بودجه با آن درگیر شده‌ایم.
اخلاقی‌نیا ادامه داد: همین کمبود بودجه باعث شده است ساختمان کانون در مادوان سال‌ها معطل بماند؛ چرا که با اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان آن ساختمان را تکمیل کرد و به بهره‌برداری رساند. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی دیگر از مسائل را شکل ساختمان‌ها عنوان کرد. اخلاقی‌نیا در این باره گفت: شکل ساختمان‌ها طوری است که برخی فکر می‌کنند که کانون تنها مختص به کودکان است و به همین خاطر نوجوانان کمتر به کانون مراجعه می‌کنند.
وی افزود: در حالی که کانون علاوه بر کودکان برای نوجوانان نیز برنامه دارد. همچنین همین شکل ساختمان و کمبود مربی مرد، باعث شده است که کانون بیشتر دخترانه در نظر گرفته شود، در حالی که نوجوانان پسر نیز می‌توانند در کانون فعالیت داشته باشند.
اخلاقی‌نیا با اشاره به وضعیت مربیان کانون گفت: برخی از مربیانی که در کانون به کار گرفته شده‌اند، به دلیل اینکه سال‌ها پیش استخدام شده‌اند، فاقد مدرک دانشگاهی هستند. در حالی که تحصیلات آکادمیک برای آموزش کودکان و نوجوانان لازم است و با توجه به اینکه برخی از نیروها تا یک سال آینده بازنشسته می‌شوند، نیروهای جدید که به کار گرفته می‌شوند، حتما باید تحصیلات آکادمیک داشته باشند.
اخلاقی‌نیا با اشاره به اینکه در این سال‌ها با کمترین بودجه، کانون را مدیریت کرده‌ایم گفت: حالا آنقدر به بودجه‌های کم عادت کرده‌ایم و همکاران کار جهادی کرده‌اند که حالا حتی در فضای جنگی نیز قادر به مدیریت هستیم.
وی در پایان گفت: با وجود اینکه کانون کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تجهیزات کمبودهایی دارد، اما اعضای کانون مقام‌های خوبی در حوزه‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:
برگزیدگان مسابقه ملی و بین المللی نقاشی: راضیه خادمی عنا / مریم براتی / زهرا عادل نسب / الناز امین زاده / ابوالفضل براتی / امیر ماهان رحمتی / گلارین رحمتی / سحر مزرعه فرد / سارا مزرعه فرد  
 برگزیدگان کشوری عکاسی: آیلار عباسی / مریم براتی / ابوالفضل موسوی / ستاره رحیم پور / النا صفری / آیدا عباسی / مهدیه گوهر گانی / سید امیر حسین محمدیان 
 برگزیدگان بخش کاردستی: عباس گودرزی / ابوالفضل محمد خانی / سید علی هاشمی
 برگزیدگان جشنواره تئاتر ملی: گلارین رحمتی / امیر ماهان رحمتی
برگزیده جشنواره دانش آموزی ملی تصویرگری: گلارین رحمتی
 برگزیده دوسالانه ملی هنرهای تجسمی در بخش سفال گری: مبینا رسولی  
 اعضای موفق بخش ادبی  (شعر و داستان): بهنام دانش / عارف مرتضوی پور  / غزال قوام منش / هانیه خدیوی 
نام شما

آدرس ايميل شما

فاطمه
Iran, Islamic Republic of
تنها مدیر بازمانده از نسل اصلاحات آقای استاندار بهوش باش
شجاع
Iran, Islamic Republic of
درود برتفکر اصلاح‌طلبی
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر سیاسی کار کانون بعد از گرجی زاده دوران سیاه کانون در حال گذر است
مربی کانون
Iran, Islamic Republic of
ضعف مدیریت /عدم اشناییبا کانون/سیاست زدگی/بی عدالتی/عدم شایسته سالاری/باند بازی/
یارجنگی
Iran, Islamic Republic of
شما که با مخالفین سیاسیتون سر جنگ داشتید دیه به وضعیت جنگی هم عادت دارید کلا برا نیروها شمشیر به دست هستید
کانون مظلوم
Iran, Islamic Republic of
واقعاً نیروی ضعیفی است و کانون تا کنون نیروی ضعیفی به خود ندیده
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1