کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

16 تیر آغاز می‌شود

بازرسی از اداره‌های کهگیلویه و بویراحمد

12 تير 1397 ساعت 20:39

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسی از دستگاه‌های اجرایی این استان در یاسوج و دیگر شهرستان‌های استان در زمینه رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف از 16 تیر امسال آغاز می‌شود و به مدت 40 روز نیز ادامه دارد.


سید محمدکاظم نظری روز سه شنبه در نشست ستاد حقوق شهروندی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: متولیان امر در دستگاه‌های اجرایی استان علاوه بر راهنمایی و تذکر دادن به کارکنان خود برای رعایت حجاب و عفاف باید این اقدام را نسبت به ارباب رجوع‌ها نیز انجام دهند.
وی افزود: نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با معضل بدحجابی در استان اعتباراتی دارند و باید در این راستا برنامه‌های مدون اجرا کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: داشتن سعه صدر و بیان استدلال‌های لازم برای بدحجاب‌ها در مورد اهمیت، ضرورت و آثار مثبت رعایت حجاب و عفاف می‌تواند در کاهش معضل بدحجابی در این استان تأثیرگذار باشد.
نظری عنوان کرد: رعایت حقوق شهروندی همواره مورد تأکید مسئولان اجرایی کشور است و در همین راستا نیز منشور آن توسط دولت دوازدهم تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد.
وی ابراز داشت: با دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که در زمینه رعایت حقوق شهروندی کم کاری یا سهل انگاری کنند برخورد جدی می‌شود و هیچ تعارفی نیز وجود ندارد.
نظری گفت: طولانی شدن روند رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات به حق مردم در دستگاه‌های اجرایی از مصادیق بارز تضییع حقوق شهروندی است که تا حد قابل ملاحظه‌ای نیز در کهگیلویه و بویراحمد رواج دارد.
وی اظهار داشت: هر چه زودتر میز خدمت برای انجام بهتر امور اداری ارباب رجوع‌ها در دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 15 تا 21 تیر هر سال به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: نتایج ارزیابی 40 روزه از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مورد رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف پس از جمع بندی برای تشویق یا دادن تذکرهای لازم توسط وزارت کشور به تهران ارسال می‌شود.
وی افزود: این بازرسی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد.
حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: ارزیابی از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مورد رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف به ترتیب بر اساس 9 و 10 محور انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های خود در این 2 زمینه را به طور مستند ارائه دهند تا هنگام ارزیابی حق آنها تضییع نشود.
 


کد مطلب: 401237

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401237/بازرسی-اداره-های-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1