تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۳۹۲
برای پیشگیری از ورود آنفلوآنزای پرندگان به کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

ضرورت ایجاد ایستگاه قرنطینه ۲۴ ساعته در ورودهای کهگیلویه و بویراحمد / مرغ بیمار در کمین سلامت مردم

۱
۰
ضرورت ایجاد ایستگاه قرنطینه ۲۴ ساعته در ورودهای کهگیلویه و بویراحمد / مرغ بیمار در کمین سلامت مردم
کبنا ؛مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برضرورت برقراری پست های قرنطینه۲۴ساعته در راستای کنترل مبادی ورود مرغ زنده به استان با هدف پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان تاکید کرد.
 عبدالله بهمنش بعد از ظهر یکشنبه در نشست بررسی مخاطرات آنفلوانزای پرندگان، افزود: برقراری پست تمام وقت با همکاری نیروی انتظامی گام موثری در افزایش پیشگیری از ورود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان محسوب می شود و می توان کنترل مناسبی در ورود کود پرندگان و پرندگان زنده اعمال کرد.
ضرورت برقراری پست های قرنطینه ۲۴ ساعته در مبادی ورودی استان
بهمنش با بیان اینکه دامپزشکی استان آمادگی کامل برای تحقق فعالیت های کنترلی را دارد، اظهار کرد: حضور فعال نیروی انتظامی ۹۰ درصد از لازمه موفقیت پست های قرنطینه و کنترل مبادی محسوب می شود.
وی افزود: گاها خودروهای حامل مرغ زنده طی ساعات اولیه بامداد در مسیرها تردد می کنند که عدم پوشش ۲۴ ساعته مبادی خود احتمال ورود مرغ غیر مجاز و بیمار به استان را افزایش می دهد.

بهمنش خواستاری همکاری دستگاه های مختلف در برنامه های کنترلی و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد و بیان کرد: مشاهده مواردی از این بیماری در برخی از استان های همجوار زنگ هشداری برای افزایش کنترل ها و پیشگیری ها محسوب می شود.
بهمنش با بیان اینکه کنترل مرغ داری های استان نیز از جمله هدفگذاری های انجام شده است، ابراز داشت: مرغ داری ها باید تعداد جوجه ریزی مشخص شده ای داشته باشند و عدم همخوانی تعداد هنگام اعزام به کشتارگاه با میزان ورودی نشان از فروش خارج از سیستم مرغ ها دارد.
بهمنش خاطرنشان کرد: به مرغ داری هایی که به شکل خارج از سیستم و خارج از چارچوب قانونی و نظارتی اقدام به فروش مرغ زنده کنند، مجوز جوجه ریزی در دوره بعدی داده نخواهد شد.

لزوم همکاری دستگاهی در پیشگیری از ورود آنفلوآنزای پرندگان به استان    
محمدکاظم نظری، معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست گفت:  اهمیت پیشگیری از ورود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان محسوس است و هزینه پیشگیری نیز یک هزارم هزینه مداخله و پسا بحران نیست.
نظری با بیان اینکه دستورالعمل‌ها و موقعیت سنجی‌ها ایجاب می‌کند که کنترل صحیحی در حوزه جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در همسایگی استان مواردی از بیماری گزارش شده است که باید تلاش شود با کنترل مناسب مبادی از ورود بیماری به استان از طریق مرغ زنده و سایر پرندگان جلوگیری شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به اینکه در سال گذشته مواردی از بروز آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده شد، اظهار کرد: کنترل و ایمن سازی محیط نیز توسط دستگاه متولی اجرایی شد.
نظری گفت: بروز یک بحران در استان همه دستگاه‌ها را درگیر می‌کند و با کنترل مبادی ورودی و خروجی استان احتمال بروز آنفلوانزای پرندگان کاهش می‌یابد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد پست‌های قرنطینه در مناطق هدف، ابراز داشت: تیم‌های واکنش سریع دامپزشکی نیز باید آمادگی لازم برای مقابله با کانون‌های احتمالی آنفلوانزا را داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین ابلاغ به فرمانداران در زمینه تحقق موارد نظارتی را ضروری دانست و گفت: جهاد کشاورزی نیز از حداکثر توان برای کنترل بازار و قیمت‌ها استفاده کرده تا پیشگیری عملیاتی از افزایش قیمت را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
درشهر تعدادی از مردم مرغ و خروس خانگی نگهداری میکنند که براحتی در معابر عمومی تردد میکنند . تکلیف ما همسایه ها در مقابل چنین کار غیر بهداشتی و خطرناک چیست ؟؟؟!!!!!
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1