تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۸۷۳
فعال اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

مردم مطالبه‌گر و منافع عمومی را مطالبه کنند / مطالبه‌گرایی رمز رهایی از هر گونه فساد است / نباید اعتماد و اراده ملی مصادره عده‌ای انگشت‌شمار شود

۲
۱
مردم مطالبه‌گر و منافع عمومی را مطالبه کنند / مطالبه‌گرایی رمز رهایی از هر گونه فساد است / نباید اعتماد و اراده ملی مصادره عده‌ای انگشت‌شمار شود
کبنا ؛علی طالبی فعال اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از نماز مغرب و عشاء در جمع نمازگزاران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم و این روزها را گرامی‌ می‌داریم و انتظار می‌رود که همه به ویژه مسوولان در راستای اهداف و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گام بردارند.
وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مقابله با فساد بود، افزود: مبارزه با فساد، زیاده‌خواهی‌ها و تبعیض‌ها و ظلم باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود تا این انقلاب که با هزاران خون شهید آبیاری شده است، به مسیر تعالی و گسترش خود در تمام عالم ادامه دهد.
علی طالبی فعال اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: رفع تبعیض باید مورد توجه کارگزارن قرار گیرد، و حساس بودن مردم در امور کشور و جامعه رمز رهایی از هر گونه تبعیض و یا بعضی فسادها است. آنچه جامعه ما از آن رنج می‌برد روابط ناسالم اقتصادی است که هرچه به جلو امدیم این روابط ناسالم پررنگ‌تر شده شاید دغدغه اصلی مردم این باشد، مردم در روابط اقتصادی دنبال اجرای ضابطه‌اند، دوست دارند در توزیع خدمات اقتصادی اصل عدالت رعایت شود. از جمله روابط ناسالم اقتصادی و خروجی آن را می‌توانیم ثروت گرایی و مال پرستی، رفاه زدگی، شخصیت محوری به جای حق محوری و این اگر مورد توجه کارگزاران قراربگیرد طبیعتاً شیوع این شهوت و ثروت در بین مردم هم ظهور و بروز پیدا میکند و در این حالت گزینه‌ای بهتر از هرج و مرج اقتصادی نمی‌توانم براش پیدا کنم فضای غیر شفاف، گردبادی حاکم است که این فضا شرایط را هم برای فعالیت شخصی که می‌خواهد طبق ضوابط در حوزه اقتصادی قدم بردارد را سخت می‌کند.
خصوصی‌سازی بدون شفافیت نظام اقتصادی را زیر سؤال می‌برد، نظام اقتصادی را کدر می‌کند، مخفی کاری در آن به وجود می‌آید، همه این‌ها می‌تواند، یک جرقه، در ذهن هر پرسشگری ایجاد بکند و مطالبه گری کند، لذا حساس بودن مردم نسبت به نظام اقتصادی کشور و مطالبه گری رمز رهایی از هرگونه تخلف و فساد احتمالی است.
وظیفه مدیران، هم در جمهوری اسلامی خدمت به مردم در قبال این خدمت از بیت المال حقوق می‌گیرند. اما در هر جامعه‌ای عده‌ای هم پیدا می‌شوند که می‌خواهند از راهکار غیرقانونی و با تمسک شیوه‌های شیطانی و با سو استفاده از ضعف برخی از مدیران اهداف خود را پیش ببرند، این‌ها برای حل مشکل خود ممکن است با ترفندهای مختلف افسار خود را در اختیار مدیران قرار دهند و به همین وسیله زمینه انحراف در فکر و رفتار مدیران پدید می‌آورند.
یکی از پیامدهای روند ناصحیح فعالیت‌های اقتصادی، این است که بسترهای اقتصاد ناسالم را رقم می‌زند، وقتی حاکمان در سطوح این رویه مبتلا شوند، تحمل قوانین عادلانه وحاکم عادل را نخواهند کرد و در مقابل هر قانونی که بخواهد با این پدیده مبارزه کند خواهند ایستاد و به دلیل شرایط ناسالمی که برقرار کرده‌اند، می‌توانند در سر راه تحقق عدالت، مانع‌تراشی کنند و به بهانه‌های مختلف از فعالیت‌های عادلانه جلوگیری کنند.
حساسیت مردم در امور کشور، مردم باید بدانند که اگر مسئولین را به حال خودشان رها کنند، هیچ‌گاه نمی‌توانند برای جامعه مفید واقع شوند و این امر مسلمی است که مردم باید تمام مسائل و مشکلات جامعه را رصد کنند، مسئولین کم‌کار و تنبل را به چالش بکشند، باید در امور شهر حساس و مشکل‌پسند باشیم، باید در برابر افرادی که در ارگان‌های مختلف دست تعرض به حقوق مردم را دارند، قد علم کنند، ما باید احساس مسئولیت کنیم و اشتباهات آن‌ها را پشت گوش نیندازیم و حقوق پایمال‌شده‌ی شهرومردم را مطالبه کنیم.
نباید اجازه دهیم که اعتماد و اراده ملی مصادره عده‌ای انگشت‌شمار و کم‌کار باشد، لذا، همین قدر که با شرکت در انتخابات، شخص مورد نظر خودمان را انتخاب می‌کنیم. و مسئولیتی که با رای همگانی واگذار می‌کنیم، همین قدر بعد از انتخابات وظیفه داریم مطالبه نماییم باید مکانیسمی تعریف کنیم و این مکانیسم از دل مردم بیرون بیاید، باید برای تنبلی‌ها، وقت‌کشی‌ها و زیر کار در رفتن‌ها چاره‌اندیشی کنند، باید با تدبیر برای بهبودی، پیکره‌ی زخم‌خورده و پر از یاس جامعه تلاش نماییم،
تبیین و مدیریت و سیاست و سیره علوی را فقط در کتاب‌ها می‌خوانیم و شنیده‌ایم تا کنون ما متخصص برنامه‌های امام علی (ع) را در برنامه‌های خود نداریم، خاموش کردن شمع توسط امیرالمؤمنین باید به روز شود و مترادف امروزی آن نهادینه و پیدا شود، این دست هر کسی را که احساس مسئولیت کند را می‌بوسد تا زمانی که بعضی مسئولین متوجه نشوند که باید در مسیر درست حرکت کنند، کارها در مدار خودشان قرار نمی‌گیرند.
تاریخ بشر ثابت کرده است که اگر ما مردم منافع عمومی را دنبال نکنیم، آن‌هایی که دنبال منافع شخصی هستند جلو می‌افتند و گوی سبقت را از مردم می‌گیرند و همین باعث می‌شود که پیشرفتی حاصل نشود.
بنا بر این ما جامعه باید حرکت کنیم، نباید هرجا لگد خوردیم بیگیم خدا خواسته، خداوند اصلاً این را نمی‌پسند باید حرکت کنیم و نتیجه را به دست خداوند بسپاریم،
تنها راه پیشرفت و سربلندی ایجاد تحول است، قوم‌گرایی، طوایف گرایی و باندبازی به‌جز تباهی و سیه‌روزی چیزی را به ارمغان نداشته است.
لیستی از استخدام‌های فله‌ای به دستم رسید، من مسئول ارزیابی آن نیستم اما آن‌هایی که متولی بررسی هستند بروند و این را بررسی کنند در یکی از شهرستان‌های استان در ارتباط با افرادی که 250 نفر را به کار گرفته بودند، نگاهی انداختم و دیده‌ام این لیست 4 نفر تشابه اسمی با یک نام پدر چندین مورد تکرار شده است، سرجمع 16 نفر از دو خانواده به کار گرفته‌شده است، از دستگاه‌های بازرسی که رصد می‌کنند تعجب می‌کنم، این‌ها مواردی است که چالش زا است.
مردم احتیاج به یکدلی و نخبه‌گرایی دارند، دیگر بحث حزب گرایی تمام شد، مردم آن خروجی را می‌پسندند که خدمت صادقانه داشته باشد.
طالبی در پایان برای شادی روح شهدا و امام شهدا از درگاه خداوند علو درجات را خواستار شد و گفت:برای تمامم مسوولان صدیق و خدمتگذار نظام اسلامی آرزوی سلامتی دارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
الحق و انصاف سایت مستقل و انقلابی کبنا با. مدیریت آقای کمایی نقش اول روشنگری ومطالبه گری دا داشته ویک سایت خبری مستقل انقلابی است ،و بخش اعظم این رسالت به عهده اوست ،،و این را مردم شریف استان به خوبی درک کرده اند ،،،،،و بنده هم از ایشان تشکر ویژه دارم ،،اگر ملاحظه فرمائید نقش اول و برجسته را در روشنگری و اشاعه فرهنگ مطالبه گری ایفا نموده است احسنت وررود برشما
وطن
Iran, Islamic Republic of
خاصیت
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1