تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۱۱۹۱۶
کبنا گزارش میدهد
هر چه برای راه آهن اقلید -یاسوج رشته بودند، حسن نوروزی آن را پنبه کرد / خبری از سوت قطار نیست
۰
کبنا ؛وقتی که موضوع احداث راه آهن اقلید –یاسوج در رسانهها مطرح شد، از همان ابتدا بحث و حرفهای زیادی به وجود آمد که این کار با شرایط موجود شدنی نیست و یا اینکه طرح توجیهی اقتصادی ندارد، اما در هر صورت این پروژه ردیف ملی گرفت و فاز اول آن هم تا حدودی پیش رفت، پروژه راه آهن اقلید-یاسوج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شرایط امروز این کار را کمی ناممکن ساخته است.
در سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از موضوعاتی که به آن اشاره شد، اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی کشور بود، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفته بود؛ کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای بالایی دارد و با این همه زیباییهای طبیعی برای پیشرفت نیاز به توجه بیشتری دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اتصال یاسوج به شبکه ریلی و آزاد راه شیراز به اصفهان 2 طرحی است که برای کهگیلویه و بویراحمد دارای اهمیت زیادی است.
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا نیز همزمان با سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به استان در زمینه راه آهن یاسوج - اقلید گفته بود: طول این مسیر 140 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن به عنوان فاز اول 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
زارعی اظهار داشت: به زودی مناقصه فاز دوم آن در قالب 20 کیلومتر انجام میشود که حمایتهای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشرفت آن را سرعت میبخشد.
اما حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هر چه زارعی و سایر مسئولان استان برای راه آهن اقلید-یاسوج رشته بودند، پنبه کرد و گفت: با این وضعیت اعتبارات اختصاص یافته، فعلاً خبری از سوت قطار یاسوج نخواهد بود.
« نوروزی» افزود: اگر قرار باشد سالانه 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن «اقلید- یاسوج» تزریق شود در این سالها خبری از سوت قطار یاسوج نخواهد بود.
وی اظهارکرد: تنها راه تسریع در عملیات اجرایی راه آهن «اقلید- یاسوج» استفاده از فاینانس خارجی است که در شرایط اقتصادی فعلی این مساله سخت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای بهره برداری و افتتاح این پروژه مهم بالغ بر 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نوروزی تصریح کرد: باید جهت تسریع در روند پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» راهکار مناسبی برای جهت تأمین اعتبار و منابع مالیان اندیشیده شود.
وی ادامه داد: اولین نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد فصل حمل و نقل و راههای ارتباطی هوایی، زمینی و ریلی است که باید تقویت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا زمانی که مشکلات این فصل استان رفع نشوند نمیتوانیم از فصل دیگری حرف بزنیم چراکه این فصا مقدمه توسعه و رشد مابقی فصلهاست.
در سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از موضوعاتی که به آن اشاره شد، اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی کشور بود، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفته بود؛ کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای بالایی دارد و با این همه زیباییهای طبیعی برای پیشرفت نیاز به توجه بیشتری دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اتصال یاسوج به شبکه ریلی و آزاد راه شیراز به اصفهان 2 طرحی است که برای کهگیلویه و بویراحمد دارای اهمیت زیادی است.
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا نیز همزمان با سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به استان در زمینه راه آهن یاسوج - اقلید گفته بود: طول این مسیر 140 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن به عنوان فاز اول 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
زارعی اظهار داشت: به زودی مناقصه فاز دوم آن در قالب 20 کیلومتر انجام میشود که حمایتهای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشرفت آن را سرعت میبخشد.
اما حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هر چه زارعی و سایر مسئولان استان برای راه آهن اقلید-یاسوج رشته بودند، پنبه کرد و گفت: با این وضعیت اعتبارات اختصاص یافته، فعلاً خبری از سوت قطار یاسوج نخواهد بود.
« نوروزی» افزود: اگر قرار باشد سالانه 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن «اقلید- یاسوج» تزریق شود در این سالها خبری از سوت قطار یاسوج نخواهد بود.
وی اظهارکرد: تنها راه تسریع در عملیات اجرایی راه آهن «اقلید- یاسوج» استفاده از فاینانس خارجی است که در شرایط اقتصادی فعلی این مساله سخت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای بهره برداری و افتتاح این پروژه مهم بالغ بر 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نوروزی تصریح کرد: باید جهت تسریع در روند پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» راهکار مناسبی برای جهت تأمین اعتبار و منابع مالیان اندیشیده شود.
وی ادامه داد: اولین نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد فصل حمل و نقل و راههای ارتباطی هوایی، زمینی و ریلی است که باید تقویت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا زمانی که مشکلات این فصل استان رفع نشوند نمیتوانیم از فصل دیگری حرف بزنیم چراکه این فصا مقدمه توسعه و رشد مابقی فصلهاست.