تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب : ۴۱۹۹۸۱
کهگیلویه وبویراحمد پیشتاز در فعالیت سامانه شاد؛

وزیر آموزش و پرورش از «هادی زارع پور» تقدیر کرد / درب آموزش بر روی دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی گشوده شد

۱
۰
وزیر آموزش و پرورش از «هادی زارع پور» تقدیر کرد
کبنا ؛این روزها یکی از دغدغه‌های مهم والدین تحصیل فرزندان خود است که وزارت آموزش و پرورش استان برای جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونایی اقدام به راه اندازی سامانه آموزشی شاد کرد، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیحاتی داد.
به گزارش کبنا،  رونمایی از سامانه آموزشی (اپلیکیشن) شاد با عنوان شبکه فراگیر ارتباط معلمان با دانش آموزان به طور رسمی از تاریخ ۲۲ فروردین امسال برای پوشش تحصیلی و کاهش فاصله آموزشی حدود دو ماهه ناشی از بروز بیماری کرونا همزمان در سراسر کشور در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز آغاز شده است. راه اندازی این سامانه اموزشی و فناورانه گرچه شاید در اوایل راه با مشکلات، ضعف‌ها و ایرادهای فنی و محتوایی مواجه باشد اما به عقیده بسیاری از کارشناسان می‌تواند در ادامه و رفع این ضعف‌ها به نقطه عطفی در تاریخ وزارت آموزش و پرورش و ارائه فرصت‌های جدید آموزشی با کمک شبکه‌های ارتباطی و مجازی فراروی این نهاد علمی و آموزشی قرار دهد.
 هادی‌ زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه می‌گوید: بدون شک کفه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مزیت‌های شبکه آموزشی شاد بر مشکلات، ضعف‌ها و کمبودهای آن سنگینی می‌کند.
 زارع پور اظهار داشت: مهم‌ترین مزیت و ظرفیت مهم این سامانه، مستقل و اختصاصی بودن آن به وزرات آموزش و پرورش است.
 وی تصریح کرد: همین نکته و مزیت، بسیاری از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها را مبنی بر بروز برخی مشکلات امنیتی و سایبری از بین برده و این سامانه اکنون در فضایی امن در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.
 زارع پور با بیان اینکه مالکیت این پلت فرم آموزشی آنلاین به طور کامل به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است، گفت: از دیگر ظرفیت‌های این سامانه آنست که معلمان و دانش اموزان می‌توانند همچون فضای مدرسه و کلاس درس با همدیگر ارتباط برقرار کنند.
وی بیان کرد: البته بسیاری از مشکلات و ایرادهای فنی و محتوایی و همچنین برخی دغدغه‌ها و پیشنهادهای لازم از سوی خانواده‌ها، مدیران مدارس، معلمان و حتی مسئولان امنیتی و اجرایی در سطح استان احصا و به وزارت آموزش و پرورش نیز ارسال شده است.
یکی از مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌ها و حتی مسئولان و متولیان امر در حوزه‌های امنیتی، اجرایی و خود آموزش و پرورش در این زمینه مربوط به مدارس روستایی و ضعف توان مالی برخی خانواده‌ها مبنی بر نداشتن گوشی همراه (اندروید) و یا ضعف آنتن دهی و نداشتن اینترنت است که البته این ضعف‌ها و چالش‌ها در استان کهگیلویه وبویراحمد با توجه به نرخ بالای جمعیت دانش اموزان روستایی و عشایری محسوس‌تر است.
 کهگیلویه وبویراحمد پیشتاز در فعالیت سامانه شاد
 زارع پور با بیان اینکه در نخستین گام راه اندازی این سامانه، مدارس ابتدایی در اولویت راه اندازی قرار گرفت، گفت: از مجموع یک هزار و ۶۵۵ مدرسه ابتدایی تاکنون ۳۳۹ مدرسه و با جمعیت دانش اموزشی بیش از ۱۷ هزار نفر در آن عضو شده‌اند.
 وی تصریح کرد: حدود ۸۶ هزار نفر در سطح استان اعم از معلمان، دانش اموزان و والدین نیز تا تاریخ ۲۵ فروردین امسال اقدام به نصب این سامانه در گوشی‌های همراه خود کرده‌اند.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدارسی که فعالیت آموزشی خود را در این سامانه آغاز کرده‌اند به طور عمده مدارس مستقل هستند.
زارع‌پور تاکید کرد: با نصب این برنامه هم اکنون فعالیت تدریس در 56 درصد کلاس‌های دوره ابتدایی 60 درصد متوسطه اول و دوم و 70 درصد هنرستانهای فنی و حرفه‌ای کار و دانش آغاز شد.
این مسئول گفت: هم اکنون امکان نصب این برنامه برای 7 هزار و 200 کلاس درس از مجموع 9 هزار کلاس ایجاد شده که به صورت میانگین در سه دوره 60 درصد نصب کرده‌اند
وی گفت: این تعداد کلاس حدود 119 هزار دانش آموز را شامل می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعات امکان نصب برای کلاس‌های چند پایه، استثنایی، پیش دبستانی، بزرگسالان و آموزش از راه دور فراهم نشده است.
وی افزود: از بین دانش آموزان به ویژه در روستاها و مناطق عشایری که زیرساختها فراهم نشده است و یا گوشی هوشمند ندارند شناسایی و روشهای آموزش دیگر برای آنها فراهم می‌شود.
 وی یادآور شد: فعالیت این شبکه برای دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد نیز همزمان با سراسر کشور از روز گذشته آغاز شده است.
وی ابراز داشت: دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده از این شبکه با مراجعه به آدرس اینترنتی shad.medu.ir و نصب برنامه بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند.
 زارع پور گفت: در مرحله نخست مدیران مدارس، پس از آن معلمان و سپس دانش آموزان به همراه اولیای خود این برنامه را بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند نصب خواهند کرد و در مرحله بعدی نیز کلاس‌های درس مجازی تشکیل می‌شود.
 وی ادامه داد: پس از تشکیل کلاس‌های درس مجازی معلمان در ساعتی خاص تدریس را ارائه و دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز نظرها و بازخوردهای خود را بیان و کلاس درس نیز به صورت رسمی است و حضور و غیاب دانش اموزان نیز انجام می‌شود.
 
تقدیر وزیر آموزش و پرورش از هادی زارع پور
 همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش عصر دیروز سه شنبه طی تماس تلفنی با هادی زارع پور مدیرکل و صابر اسدی مسئول فنی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از عملکرد و فعالیت این اداره کل در نصب و راه اندزی، میزان عضویت و همچنین توجیه اولیای دانش آموزان در زمینه نحوه استفاده از شبکه آموزشی شاد قدردانی کرد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، حاجی میرزایی در این تماس تلفنی خواستار پوشش ۱۰۰ درصدی دانش اموزان با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توان استان و وزارت آموزش و پرورش برای فعالیت در این سامانه اموزشی شد.
 وزیر آموزش آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد که مدیران مدارس، معاونان، معلمان، دبیران و دانش آموزان همچنان با قوت و جدیت فعالیت خود را ادامه دهند تا با استفاده از این پروژه مهم بتوانیم به تعهد خود در قبال مردم و دانش اموزان شعار "آموزش تعطیل نیست " را به نحو مطلوب تحقق بخشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اولیا
Iran, Islamic Republic of
توجه کردین استان ما چقد گل و بلبل شده
از ملانصرالدین پرسین وسط زمین کجاست گفت دقیقا همین جایی که من وایسادم اگه میکی نه هم خودت مترش کن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1