تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۳۱۶
کبنا گزارش میدهد
مدیری که پدر عشایر کهگیلویه و بویراحمد شد / عملکردی برای الگوی ادارات 13 گانه / بازرس در باره رضایی چه میگوید؟
۴
کبنا ؛اگر بخواهیم یکی از پای کارترین مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد را نام ببریم، اسماعیل رضایی است، او زندگیاش را وقف عشایری کرده که پیر جماران آنها را ذخائر انقلاب نامید. آموزش فرزندان عشایر تنها دغدغه رضایی است. او رنج جادههای پرپیچ و خم و نامناسب محل سکونت روستائیان و عشایر را بر آسایش صندلی چرخدارش ترجیح میدهد و کمتر میشود که سراغ رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد را بگیری و نگویند که او در فلان و یا بهمان منطقه برای سرکشی و بازدید رفته است. مطالبهگری و پر جنب و جوشی اسماعیل رضایی در جلسات اداری زبان زد عام و خاص است، در تمام جلساتی که رضایی حضور دارد، صدای او برای احقاق حق دانش آموزان عشایری بالا رفته و اینگونه تصور میشود که کسی نتواند در حضور و غیاب او از حق عشایر بگذرد.
ابراهیم خالویی رئیس بازرسی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مدارس عشایر این استان میگوید: تلاش آموزش و پرورش عشایر برای رفع مشکلات و باسواد سازی دانش اموزان ستودنی بوده و عملکرد آن الگویی برای ادارات ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان است.
به گزارش کبنا، خالویی عنوان کرد: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش برای سرکشی از مدارس استانها در شرایط کرونا و بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموزان، حدود ۱۰ نفر از اداره کل آموزش و پرورش استان، تمام مدارس حوزه عشایر را ارزیابی کردند.
وی افزود: در این بازرسیها مشخص شد که دانش اموزان در مدارس عشایری به صورت حضوری سر کلاس بودند.
خالویی تصریح کرد: پاسخگویی دانش اموزان و روحیه آنها در این شرایط کرونایی به سؤالات بازرسان مایه افتخار است.
رئیس بازرسی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ابراز داشت: مسیر آموزش دانش آموزان عشایر کهگیلویه و بویراحمد هموار شده است.
وی تاکید کرد: در این راستا در آموزش و پرورش عشایر استان گامهای خوبی برداشته شده و نیاز است چند مشاور برای دانش اموزان متوسطه اول و دوم به این مناطق اعزام شوند و در این مناطق حضور داشته باشند.
وی لقب پدر عشایر کهگیلویه و بویراحمد را به رییس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت داد و افزود: راز موفقیت این اداره در نظارت بر عملکرد آموزشی بوده است و در طی سال چندین بار به مدارس مناطق عشایری سرکشی میشود.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از اهداف این اداره آن است که دانشآموز شجاع پرورش یابد و راحت بتواند استعدادش را بروز دهد و بدینترتیب در آینده به فردی توانمند بدل شود که برای جامعه مفید باشد.
اسماعیل رضایی دانش را بیش از هر عامل دیگر مایه نجات دانست و افزود: دانش اموزان پسر و دختر در این مناطق با بهره مندی از دانش و رسیدن به بالاترین مدارج علمی میتوانند در برای خدمت صادقانه به میهن اسلامی گام بردارند.
هم اکنون بیش از سه هزارو ۶۲۵ دانش آموز در مناطق عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند.
ابراهیم خالویی رئیس بازرسی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مدارس عشایر این استان میگوید: تلاش آموزش و پرورش عشایر برای رفع مشکلات و باسواد سازی دانش اموزان ستودنی بوده و عملکرد آن الگویی برای ادارات ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان است.
به گزارش کبنا، خالویی عنوان کرد: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش برای سرکشی از مدارس استانها در شرایط کرونا و بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموزان، حدود ۱۰ نفر از اداره کل آموزش و پرورش استان، تمام مدارس حوزه عشایر را ارزیابی کردند.
وی افزود: در این بازرسیها مشخص شد که دانش اموزان در مدارس عشایری به صورت حضوری سر کلاس بودند.
خالویی تصریح کرد: پاسخگویی دانش اموزان و روحیه آنها در این شرایط کرونایی به سؤالات بازرسان مایه افتخار است.
رئیس بازرسی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ابراز داشت: مسیر آموزش دانش آموزان عشایر کهگیلویه و بویراحمد هموار شده است.
وی تاکید کرد: در این راستا در آموزش و پرورش عشایر استان گامهای خوبی برداشته شده و نیاز است چند مشاور برای دانش اموزان متوسطه اول و دوم به این مناطق اعزام شوند و در این مناطق حضور داشته باشند.
وی لقب پدر عشایر کهگیلویه و بویراحمد را به رییس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت داد و افزود: راز موفقیت این اداره در نظارت بر عملکرد آموزشی بوده است و در طی سال چندین بار به مدارس مناطق عشایری سرکشی میشود.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از اهداف این اداره آن است که دانشآموز شجاع پرورش یابد و راحت بتواند استعدادش را بروز دهد و بدینترتیب در آینده به فردی توانمند بدل شود که برای جامعه مفید باشد.
اسماعیل رضایی دانش را بیش از هر عامل دیگر مایه نجات دانست و افزود: دانش اموزان پسر و دختر در این مناطق با بهره مندی از دانش و رسیدن به بالاترین مدارج علمی میتوانند در برای خدمت صادقانه به میهن اسلامی گام بردارند.
هم اکنون بیش از سه هزارو ۶۲۵ دانش آموز در مناطق عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند.