تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۳۱۵۲۶
مدیرکل آموزش پرورش استان مطرح کرد؛

اهدای ۲۰۰ تبلت، ۱۹ تلفن همراه و ۲۸۱ لپ تاپ به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی

۳
۰
اهدای ۲۰۰ تبلت، ۱۹ تلفن همراه و ۲۸۱ لپ تاپ به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی
کبنا ؛صبح امروز (۱۲ اسفند ۹۹)  هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش به ریاست احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
 به گزارش کبنا، در ابتدای جلسه، هادی زارع‌پور مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴ دستور کار داریم که اولین دستور طرح ملی هدایت است. طبق بررسی‌های صورت گرفته ۳ میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور دسترسی به گوشی هوشمند و تبلت ندارند و به همین خاطر نهضتی در سطح کشور و وزارت آموزش و پرورش با شعار هر دانش آموز یک تبلت آغاز شد و در تلاشیم در صورت امکان گوشی هوشمند و تبلت برای همه‌‌‌‌ی دانش آموزان تامین شود. در سطح استان نیز که ۱۰۰۰ دستگاه تبلت توسط موسسه خیریه ابرار وابسته به اتاق بازرگانی تهیه و به تدریج به دانش آموزان تحویل داده می شود و ۲۰۰ دستگاه تبلت، ۱۹ دستگاه تلفن همراه و ۲۸۱ عدد دستگاه لپ تاپ تهیه و به دانش آموزان تحویل داده شده است که مجموع هزینه انجام شده در این زمینه ۱۵۶/۳۳۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال است.
در ادامه ۵۰۰ عدد دستگاه تبلت قرار است از مرکز آمار کشور تحویل و به دانش‌آموزان تحویل داده شود.
در استان ما ۵۰ هزار نفر از ۱۶۶ هزار نفر تبلت و گوشی هوشمند ندارند.
زارع پور در مورد زلزله سی سخت و خسارت وارده به اماکن آموزشی و فرهنگی گفت: ستاد پیگیری در آموزش و پرورش سی سخت تشکیل شد و گزارشی از خسارت های وارده تهیه شد.
وی افزود: از ۴۰ فضای دچار آسیب ۵ فضا کاملا تخریب،۳ خوابگاه کاملا تخریب، ۸ فضا نیاز به مقاوم سازی و ۲۴ فضا نیاز به تعمیرات دارند. این ۴۰ فضا حدود ۱۳۲۰۵ متر مربع است و ۲۳۰۰ نفر دانش آموز در این فضاها تحصیل می کنند. و در مورد فرهنگیان نیز،۲۶۰ نفر از همکاران خانه هایشان دچار آسیب شده است.
پیروز کرمی،‌ مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس تخریب شده ما اواخر ۵۰ و اوایل ۶۰ ساخته شده بودند و  مدارسی که نیاز به مقاوم سازی داشتند اواخر ۶۰ و اوایل ۷۰ ساخته شده بودند و بقیه مدارس نیاز به یک سری تعمیرات دارند و مجموع خسارت وارد شده در ارزیابی اولیه ۸۴ میلیارد است.
 سهراب بنام مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در استان گفت: از اول زلزله اعلام حضور و همکاری کردیم و مجمع یک نماینده برای مستندسازی و تهیه گزارش فرستاد. در مرحله اول یک میلیارد تومان به هر مدرسه اختصاص دادیم. و برای تعمیر تنها هنرستان کار و دانش شهر سی‌سخت مجمع اعلام آمادگی می کند.
وی افزود: ما برای مقاوم سازی ۶ مدرسه، تعمیر ۵ مدرسه اعلام آمادگی می کنیم و به صورت ویژه ۵۰۰ میلیون تومان برای مدرسه ابتدایی کوخدان که تخریب شده است اعطا می کنیم.البته باید به این نکته توجه داشت که ۳۵ مدرسه فرسوده و قدیمی هستند که در این زلزله آسیب ندیدند ولی قابل اطمینان نیستند.
 علی شهابی نسب، رئیس هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۶۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض تصویب شد که ۲۰ میلیارد تومان برای تاسیسات زیرساختی است که باید این ۲۰ میلیارد تومان را اولویت بندی کنیم.
در ادامه جلسه زارع پور در مورد پیگیری احکام قانونی بند ۱۳ ماده و ماده ۱۶ و ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش صحبت و اعلام کرد جمع کل مبالغ دریافتی عوارض کل از شهرداری‌ها در سال ۹۸ ، ۲۷۰ میلیون تومان و در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۹ ، ۲۲۳ میلیون تومان است.
عیسی شهامت، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی به کمیسیون ماده ۵ مراجعه میکنند که متقاضی تغییر فضای کاربری از آموزشی به مسکونی و تجاری هستند که نامه از آموزش و پرورش مبنی بر نیاز نداشتن این فضا دارند.
زارع پور در جواب شهامت گفت: اساسا فضای آموزشی باید حداقل ۱۵۰۰ متر باشد که تمامی این نامه ها که داده شده است متراژی حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر دارد که به کار ما نمی آید.
زارع پور افزود: دستور کار چهارم ما نیز تسهیل و تسریع روند مساکن فرهنگیان است که در این راستا تفاهم نامه ای بین وزارت مسکن شهرسازی و آموزش و پرورش منعقد شد.
در پایان، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار جلسه رو جمع بندی کرد و  گفت: در مورد طرح هدایت ملی، هر انچه قول دادید را انجام دهید و سعی کنید این روند را تسریع کنید تا هرچه زودتر امکانات برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
در خصوص زلزله سی سخت هم خدا را شاکریم که تلفات انسانی نداشتیم. من پیشنهاد میکنم که جلسه ای با موسسه های خیریه استان فارس برگزار شود و این موسسه ها هزینه چند واحد آموزشی را متقبل شوند.
در مورد ماده ۱۳ و ۱۶ و ۱۸ آموزش پرورش پیشنهاد می کنم کارگروهی از شهرداری، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن تشکیل شود و شرایط موجود آنالیز شود تا راه حلی برای مشکل یابند. در آخر هم بحث واگذاری کلیه‌ی کارهای تعمیراتی، مقاوم سازی، تخریب و بازسازی به اداره نوسازی مدارس استان واگذار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مثل مهریه هست قضیه این گوشی تبلت لپ تاپ !کی داده و کی گرفته ؟
لطفا پاسخ ما را بدید در شهرستان بویراحمد و روستاههای محروم حومه شهر به کدوم دانش اموز گوشی و ...تحویل دادید
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای زارع پور اول بلوار قرنی جنب مدرسه مصلی نژاد زمین کارواش مال اموزش و پرورشه ولی متا سفانه با رانت تحویل شخصی داده اند برا کارواش با کرایه ناچیز پیگیری کنید
زهرا؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا فقط به دانش اموزان چرا دانشجویان بی بضاعت نمیدن من خودم بشخصه مجبور بخاطر پایین بودن اندوریدگوشیم ال سی دی شکستش مجبورم برم گوشی این اونو بگیرم برای کلاس های مجازیم این سوال من از کمیته استان دارم چرا من که تحت پوششم بهم تبلت نمیدن که مجبور نباشم برا کلاس های مجازیم برم رو به این ور اور بزنم برا گوشی. .از طرف یه دانشجو روستایی
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1