تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۳۱۶۸۴
درخواست‌ برای تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان؛

تعطیلی خوزستان «نوشدارو» نشود

۰
تعطیلی خوزستان «نوشدارو» نشود
کبنا ؛مسئولان استان خوزستان از بالا رفتن آمار مراجعه به مراکز درمانی خبر می‌دهند که اکثر آنها مبتلا به ویروس جهش یافته هستند. وخامت شرایط این استان به نحوی است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده: «۵۶ درصد نمونه‌ها در این استان، ویروس جهش‌یافته است.»  با این وجود با درخواست اول قرنطینه دو هفته‌ای در این استان موافقت نشد. مقامات خوزستان درخواست دیگری را به ستاد ملی مقابله با کرونا فرستادند که آن نیز تا کنون مورد موافقت قرار نگرفته و فقط مرزهای این استان با کشورها و استان‌های همسایه بسته شدند. این نشان می‌دهد که کرونای جهش یافته که به کرونای انگلیسی شهرت دارد در میان مردم خوزستان در حال چرخش است و هر روز تعداد زیادی را روانه بیمارستان‌های خوزستان می‌کند. همچنان که وزیر بهداشت نیز با ابراز نگرانی از وضعیت این استان گفته است: «روزهای سختی داریم.» سعید نمکی همچنین افزود: «کمتر از یک و نیم ماه ۲۵۰۰ تخت آی سی یو اضافه کردیم و در خوزستان در عرض یک هفته ۷۰ تخت جدید برای بیماران تنفسی ایجاد کردیم، اما با این حال شرایط سختی در پیش داریم.»‌ 
 چشم به تصمیم مهم دولت 
همزمان با درخواست‌ها برای تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته است: «اگر این اتفاق در چند استان دیگر نیز رخ دهد، جمع کردن آن برای وزارت بهداشت کار سختی است.» او همچنین اعلام کرد که با وجود تعداد زیاد بیماران در بخش‌های عادی و ویژه، همچنان تخت برای بیماران وجود دارد. 

بیمارستان سینا تهران هیچ تخت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارد/ مردم  پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند :: خبرگزاری خانه ملت

با وجود وضعیت قرمز، هنوز شهر شلوغ است و در قسمت‌های مختلف شهر ترافیک سنگین است.» او پیش از این نیز اعلام کرده بود که طی سه هفته گذشته بسیاری از بیماران کرونا کمتر از ۲۴ ساعت پس از بستری، جان باخته‌اند. در روزهای گذشته نیز مقامات بهداشتی استان خوزستان درباره فوت سریع مبتلایان به ویروس شناسایی شده در بریتانیا هشدار داده‌اند. در همین حال رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد که مقامات پزشکی خواستار تعطیلی خوزستان به مدت دو هفته شده‌اند. شکرا... سلمان‌زاده گفت: «محدودیت‌ها متناسب با این ویروس جهش‌یافته نیست و اگر به موقع اقدام نشود در روزهای آینده در خوزستان با یک فاجعه روبه‌رو می‌شویم. اعلام وضعیت قرمز تنها یک کلمه و بازی با رنگ‌ها نیست و در پی آن باید یکسری اقدامات که مشخص هستند، انجام شوند.» سلمان‌زاده گفت که هنوز در شهرهای این استان عزاداری و عروسی برگزار می‌شود.
 با سفر شهرهای آبی، قرمز می‌شوند 
همه موارد مذکور نشان می‌دهد  شرایط استان خوزستان به لحاظ ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا به مرحله بحران نزدیک شده است‌ و۱۱ شهر در خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت و درمان شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز هستند. در همین حال  ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. طبق این آمار نیز  از پنج شنبه (14 اسفند) تا جمعه (15 اسفند) ۸هزار و ۳۶۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی که ۷۰۲ نفر از آنها بستری شدند. در همین زمان، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر رسید. سه هزار و ۷۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. با توجه به این شرایط عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که «درصورت آزاد شدن سفرها، شهرهای زرد و آبی تبدیل به قرمز می‌شوند» مینو محرز خاطرنشان کرد: «اگر مردم این روزها رعایت نکنند شاهد پیک چهارم در ایام نوروز خواهیم بود و متاسفانه با افزایش مرگ و میرها روبه رو می‌شویم.»
 
مرجع : آرمان ملي
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1