تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۳۱۷۲۸
نشست کارگروه زیربنایی با موضوع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی یاسوج برگزار شد

بی‌سر و سامانی آبشار و پارک جنگلی یاسوج / دهراب‌پور: طرح مصوبه قانونی از شورای شهر ندارد

۱
بی‌سر و سامانی آبشار و  پارک جنگلی یاسوج / دهراب‌پور: طرح مصوبه قانونی از شورای شهر ندارد
کبنا ؛نشست کارگروه زیربنایی با موضوع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، محمد رحیم دهرابپور رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست، اظهار داشت: شهرداری یاسوج باید ابتدا مشخص کند چه میزان از آبشار یاسوج تحت تملک شهرداری و در دسترس و مورد استفاده مردم است.
 وی افزود: بخش اعظمی از آبشار یاسوج تحت تملک نهادهایی نظیر منابع طبیعی و آموزش و پرورش است و حتی تا کف دره آبشار یاسوج تصرف شده‌است و ۵۶ سال است که برای ساماندهی آبشار کار خاصی صورت نگرفته است.

  

 رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح کرد: طرح ساماندهی آبشار یاسوج مصوبه قانونی شورای شهر را نگذرانده و از لحاظ قانونی وجاهت ندارد.
 دهرابپور گفت: آبشار یاسوج زمانی که به مثابه یک عروس جوان بود لباسی زیبنده آن دوخته نشد و حال که شبیه پیرزنی از کار افتاده است در فکر ساماندهی آن افتاده‌ایم. 
نستهن مقدم شهردار یاسوج در ادامه گفت: طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج در مساحت ۹۰۰ هکتار به مشاور ارجاع داده شد. 
وی افزود: اجرای این طرح در زمینه توسعه شهری و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال زایی نقش موثری می‌تواند ایفا کند.
 شهردار شهر یاسوج گفت: اجرای این طرح می‌تواند قریب به یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهر یاسوج ایجاد کند.
 مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: آبشار یاسوج به عنوان پیشانی گردشگری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شود و هر کسی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود ابتدا سراغ آبشار یاسوج را می‌گیرند و انتظار داریم که در طرح ساماندهی پارک آبشار یاسوج نهایت دقت شود.
 وی افزود: پیشنهاداتی برای اجرای مناسب طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج به مشاور ارائه داده شده که متاسفا
لحاظ و توجه نشده‌است.
 کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد در زمینه گردشگری است و از مناطق شاخص گردشگری آبشار یاسوج و رودخانه بشار است.
 وی افزود: جاذبه‌های گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده‌است و طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار باید در دستور کار قرار بگیرد.
 معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مسیر رودخانه بشار باید زیرساخت‌های گردشگری نظیر دریاچه‌های مصنوعی و ساماندهی فضای سبز ایجاد شود تا علاوه بر توسعه گردشگری به اشتغال نیز کمک شود.
 حاجی زاده خاطر نشان کرد: کمیته‌ای متشکل از دستگاههای اجرایی نظیر آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری، راه و شهرسازی، برنامه و بودجه و…. برای توسعه شهری و ساماندهی شهر یاسوج تشکیل شود.
 وی خاطر نشان کرد: وظیفه این کمیته بررسی و بازدید میدانی از موانع و مشکلات بر سر راه توسعه شهر یاسوج است و بعد از بررسی مشکلات در این کمیته موارد به کارگروه زیربنایی ارجاع و تصمیم گیری شود.
 مشاور طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج از طرف معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی دقیق این طرح به یاسوج دعوت شد، که مشاور طرح با توجیه شیوع ویروس کرونا این پیشنهاد را رد کرد.
 در ادامه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگاههای اجرایی درخواست کرد تا در قالب یک سفر یکروزه به اصفهان به بررسی طرح بپردازند که با اعتراض برخی از اعضای کارگروه زیربنایی مواجه شد.
سهمگین در واکنش به عدم حضور مشاور طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک در یاسوج خواستار عدم تصویب این طرح و برخورد قانونی با مشاور شد.
 همچنین مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به عدم حضور مشاور طرح جامع ساماندهی پارک آبشار و پارک جنگلی شهر یاسوج یاسوج واکنش نشان داد و گفت: این از وظایف مشاور است که برای تسریع در روند اجرای طرح در محل مورد نظر حضور یابد و به رفع ابهامات بپردازد.
 در پایان این نشست حاجی زاده نحوه بررسی طرح و رایزنی با مشاور را به شهرداری یاسوج واگذار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1