تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۴۳۲۰۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

اعتراض کارمندان دانشگاه یاسوج و ماجرای برگشت دادن پاداش 1600000 تومانی + پاسخ عجیب معاون دانشگاه

۱
۳
اعتراض کارمندان دانشگاه یاسوج و ماجرای برگشت دادن پاداش  1600000 تومانی + پاسخ عجیب معاون دانشگاه
کبنا ؛جمعی از کارکنان دانشگاه یاسوج در روزهای اخیر به منظور مطالبات صنفی و حق و حقوق در جلوی ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند، در همین راستا با یکی از کارکنان تجمع کننده و کورش گودرزی معاون مالی و اداری دانشگاه یاسوج گفت‌وگو کردیم. معاون مالی و اداری دانشگاه یاسوج، خودش را فردی قانونمند دانست و گفت: هر گونه پاسخی را مکتوب می‌دهد. او این را هم گفت که اهل گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستم و گفت‌وگو نکردنش با رسانه‌ها را، تا این لحظه جزء افتخارات خود می‌دانست.
به گزارش کبنا از یاسوج، تجمع کنندگان بر درخواست صرفاً صنفی خود از دانشگاه یاسوج تاکید داشته و گفته‌اند: درخواست ما سیاسی و یا جناحی نیست و به دنبال هیچ حاشیه‌ای نیستیم.
یکی از معترضان اظهار کرد: در چند ماه اخیر بحث پرداخت 50 درصد حقوق کارکنان در کشور مطرح شد، در اسفند 98 برای تمام دستگاه‌های خدماتی و هیئت امنایی با ذکر نام و بصورت مکتوب مصوب شد که 50 درصد حقوق افزایش یابد. متاسفانه وزارت علوم در این قضیه سهل انگاری کرده و در اردیبهشت ماه، فقط 15 درصد این حقوق را لحاظ کرد.
وی افزود: طی پیگیری‌هایی که توسط شورای صنفی کارکنان در مرکز صورت گرفت، بعد از 8 ماه در بهمن ماه 99، 15 درصد دیگر را افزودند، اما زمان اعمال 35 درصد باقی مانده را در بهمن ماه لحاظ کردند، پس از پیگیری‌های مکرر در مرکز، و در مجلس، و از طریق مسئول دفتر رئیس جمهوری و وزیر علوم پیگیری شد.
این کارمند دانشگاه یاسوج ادامه داد: وزیر بیان داشت بودجه کافی نداریم، به هر صورت حقوق کارکنان را پرداخت نکردند، و همکاران مکرر در حال پیگیری هستند.
او گفت: بحث دیگر، همسان سازی حقوق کارمندان دانشگاه یاسوج با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است، که هر دو هیئت امنایی اداره می‌شوند. مستلزم این است که در حقوق و مزایا هم مساوی باشند. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، قرار شد، وزیر طی نامه‌ای که به مجلس می‌فرستد، همسان سازی را مورد توجه مجلس قرار بگیرد. اما بعد از قرائت نامه برای رأی گیری متوجه شدیم وزارت خانه کارمندان را دور زده‌اند، فقط اسم هیئت علمی برده شد، اسم کارمندان برده نشد، که شورای نگهبان هم ایراد گرفته و برگشت داده شد.
این کارمند گفت: انتظار ما از رئیس دانشگاه یاسوج این است که این موضوع را پیگیری کند، به وزیر انعکاس بدهند که کارمندان هم دیده شود. شاید کارمندان در دانشگاه دیده نشوند، ولی رکن اصلی در دانشگاه کارمندان هستند، و اگر کارمندان نباشند، بدنه دانشگاه فلج است.

   

وی گفت: موضوع بعدی خواسته‌های صنفی ما بوده که از دست دانشگاه برآورده می‌شود، شامل پاداش پایان سال است. قانون این را می‌گوید که سازمان می‌تواند تا 2 برابر حقوق، پاداش یک ساله بدهد. کارمندان دانشگاه هیچ پاداش و مزایایی نگرفته‌اند، رئیس دانشگاه یاسوج به هیچ وجه تقبل نکرد، و بنابر شنیده‌ها قرار بوده رئیس دانشگاه هیچ پرداختی در پایان سال صورت ندهد که باعث رنجش کارمندان شد و شروعی برای درخواست تجمع صنفی بوده است.
او گفت: در اعیاد مذهبی، مثل عید فطر و مناسبت‌های روز زن و مرد و... ادارات پرداختی‌هایی به کارمندانشان دارند، ولی در دانشگاه این لحاظ نشد. شاید یک یا دو مورد بسیار ناچیز پرداخت شد.
وی افزود: برای تشویق کارمندان، برای بهبود وضعیت کارمندان عموماً اضافه کار درنظر گرفته می‌شود. اما در دانشگاه یاسوج، بخشنامه داخلی، توسط هیئت اجرایی شده، مصوب شده که اضافه کار نداشته باشیم. لحاظ بهره وری، سختی کار، طبق قانون در حکم ما است، این سه سالی که دکتر عریان آمدند، مرتب پیگیر شدیم، ولی به بهانه‌هایی سرباز زدند و اقدام نکردند.
این کارمند متعرض می‌گوید: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی موضوع بعدی ما است که دانشگاه تمهیداتی را اندیشیده، می‌طلبد که اعضای دانشگاه یاسوج این سهمیه را برای استخدامی در نظر بگیرند، تا انگیزه‌های جدیدی در میان کارمندان ایجاد شود.
وی افزود: موضوع بعدی این است که ما شنیده‌ایم و می‌گویند: 8 میلیارد تومان دانشگاه یاسوج را برگشت داده‌اند، 8 میلیارد در استان ما خیلی زیاد است، نمی‌شد، فکر و ایده‌ای با این پول به اجرا دربیاید، برای ایجاد خوابگاه و زیرساخت‌ها، یا برای کمک به معیشت کارمندان استفاده شود؟ نهایتاً بعد از پیگیری‌ها در تاریخ 23 اسفند ماه 99، یک میلیون و 600 هزار تومان به حساب کارمندان ریختند، این زمانی اتفاق افتاد که 7 نفر به عنوان نماینده کارمندان بصورت مسالمت آمیز در دفتر آقای عریان حضور پیدا کردند و این میزان هزینه پرداخت شد.
که می‌توانست تا 200 درصد واریز کنند، هر چند که انتظار این میزان را نداشتیم، حداقل همان 100 درصد هم واریز نشد که این موضوع باعث رنجش کارمندان شد. امروز عده زیادی از کارمندان دانشگاه این میزان پول را به حساب درآمدهای دانشگاه برگشت دادند و فیش‌های آن هم موجود است.
افتخار معاون دانشگاه، گفت‌وگو نکردن با رسانه‌ها است

کورش گودرزی معاون اداری و مالی 
در خصوص تجمع کارمندان دانشگاه یاسوج در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار کبنا، اظهار داشت: جهت پاسخ به این موضوع می‌توانید، مکاتبه با دانشگاه داشته باشید، و اگر نیازی بود، به صورت مکتوب پاسخ داده خواهد شد.
او که خودش را فردی قانون‌مند می‌دانست، می‌گفت: من تاکنون با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نداشته‌ام و اهل حضور در رسانه و گفت‌وگو نیستم. برای مصاحبه باید پروتکل‌ها و فرایندها را رعایت کنم، باید با حراست دانشگاه و روابط عمومی این موضوع در میان گذاشته شود.
وی این را هم گفت: هر کسی می‌تواند در نظام اسلامی پرسش خود را مطرح کند. من قانونی پاسخ پرسش‌ها را می‌دهم.
خبرنگار از او سئوال کرد، شما که قانونی هستید، آیا عدم پرداخت حق، پاداش و رفاهیات کارکنان قانونی بوده که معاون دانشگاه باز از پاسخ دادن امتناع می‌ورزد.
وی در ادامه به جای پاسخ دهی به پرسش خبرنگار «نسبت به انتشار خبر اعتراض کارمندان» گلایه کرده و گفت: این اعتراضات بر می‌گردد به اینکه ظاهراً قانون گریزی مورد احترام بیشتری است، چه در رسانه، چه در ادارات و... .
گودرزی مطالبات مطرح شده، از سوی کارمند معترض که در روزهای اخیر با خبرنگاران صحبت کرده بود، را کذب خواند. [کلیک کنید ]
همچنین در ادامه این گفت و گوی تلفنی معاون اداری و مالی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: «چرا با تأخیر با او تماس گرفتیم»، و از طرف دیگر، خودشان بر تأخیر بیشتر نیز دامن زدند، چرا که با وجود اصرار خبرنگار کبنا نیوز برای پاسخ دهی، اظهار داشت: «بصورت مکتوب بنویسید، در خدمت هستم، اگر نیاز بود پاسخ می‌دهیم». قطعاً چنین رفتاری طفره رفتن از پاسخ دهی است چرا که در عصر الکترونیک که هر دقیقه و ثانیه اهمیت خاص خود را دارد، معاون دانشگاه یاسوج در رفتاری عجیب خواستار ارسال مکتوب سؤال است که معلوم نیست، طی این ارتباط مکتوب، آیا پاسخی ارسال خواهد شد یا نخواهد شد!»
صحبت‌های احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در این زمینه به زودی منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آفتاب
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای دانشگاهی که خود رو در تراز بالا می دانند اون‌وقت دکتر گودرزی چنین پاسخ میدهد....
چه گیاهانی را در اتاق خواب‌مان بگذاریم؟

چه گیاهانی را در اتاق خواب‌مان بگذاریم؟

گیاهان تصفیه کننده هوا می‌توانند به زندگی بهتر انسان و سلامت شما نیز کمک کنند.
کاهش ابتلا به کرونا با مصرف این قرص

کاهش ابتلا به کرونا با مصرف این قرص

طبق یافته های اخیر، استفاده از آسپرین برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی عروقی در ...
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
1