تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۳۳۰۱۰
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها؛

زمان واریز بسته معیشتی ماه رمضان اعلام شد / کدام خانواده‌ها مشمول دریافت بسته معیشتی ماه رمضان نیستند؟

۰
زمان واریز بسته معیشتی ماه رمضان اعلام شد / کدام خانواده‌ها مشمول دریافت بسته معیشتی ماه رمضان نیستند؟
کبنا ؛سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بسته حمایت معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان در ساعت ۲۴ فردا (چهارشنبه) به حساب ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط واریز می‌شود.
به گزارش کبنا، سازمان هدفمند سازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای با اشاره به جزییات واریز بسته حمایت معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان، اعلام کرد: در راستای اجرای مصوبات شصت وچهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۱ فروردین ماه، بسته حمایت معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان به ۶۰میلیون نفر از افراد واجد شرایط واریز می شود.
این مبلغ در ساعت ۲۴ فردا شب (۲۵ فروردین) واریز و قابل برداشت خواهد بود.
کدام خانواده‌ها مشمول دریافت بسته معیشتی ماه رمضان نیستند؟
پیگیری ها از سازمان هدفمندسازی یارانه ها حاکی از آن است که دولت از طریق منابع موجود در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه ها، به 60 میلیون یارانه بگیر که یارانه معیشتی دریافت می کنند، یارانه ماه رمضان پرداخت می کند.
 مصوبه دولت به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اجازه داده می‌شود به ۶۰ میلیون نفر افراد مشمول طرح معیشتی خانوارها بر اساس فهرستی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود، مبلغ ۲۵هزار میلیارد ریال است.
پیگیری ها از سازمان هدفمندسازی یارانه ها حاکی از آن است که دولت از طریق منابع موجود در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه ها، به 60 میلیون یارانه بگیر که یارانه معیشتی دریافت می کنند، یارانه ماه رمضان پرداخت می کند. بودجه اختصاص یافته برای این کمک معیشتی بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان،  است که با تایید لیست نهایی این افراد توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تا ابتدای هفته آتی پرداخت خواهد شد. این یارانه نیز طبق روال هر ماهه واریز یارانه ها ، به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.
حسن روحانی، رئیس جمهوری، هفته گذشته در جلسه هیات دولت از پرداخت یارانه کمک معیشتی به ۶۰ میلون نفر خبر داد. خانوارهایی بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان نباشند یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.
يارانه

همچنین خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.
کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این کمک‌ها نیستند.
میزان درآمد یکی دیگر از شاخص‌ها برای پرداخت سبد حمایت معیشتی است. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یک‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره ۶ میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته درباره این بسته گفت: این طرح بر مبنای آزمون وسع با گرایش به افراد با درآمد کم، پایین و متوسط اجرایی شد.
وی گفت: در این طرح در ۳ نوبت به قریب ۶۰  میلیون نفر پرداخت‌ها صورت گرفت.
شریعتمداری در پاسخ برخی تناقض‌ها درباره پرداخت کمک‌های معیشتی، گفت: نزدیک به ۶۰ میلیون نفر کمک دریافت کرده‌اند و تردیدی در آن نیست، در اینکه دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی‌کند نیز تردیدی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: ضریب خطای طرح‌های اجتماعی وجود دارد و میزان همانند تمام کشورهای جهان حدود ۴ درصد است، زنان سرپرست خانوار با درآمد زیر ۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند و اگر هم نکرده باشند با ثبت درخواست بررسی خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: البته زنان سرپرست خانوارهای بسیاری داریم که کارآفرین هستند، در جامعه معلمان و بازنشستگان نیز کسانی هستند که ممکن است درآمد خوبی باشند، دولت نمی‌خواهد افراد دارای استحقاق از این سبد محروم بمانند و این هدف دولت است.
شریعتمداری با اشاره به اینکه ۱۷  میلیون و ۷۰۰ هزار خانواده با جمعیت بیش از ۵۶ میلیون نفر حمایت معیشتی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: کد دستوری #۶۳۶۹* در نظر گرفته شد تا مردم درخواست‌های خود را مطرح کنند که کمتر از ۵ میلیون نفر تقاضا دادند و این تقاضاها در حال بررسی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1