تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۴۲۸
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد خبر داد

ضرب و شتم مأمور شبکه بهداشت بویراحمد / نباید شبکه بهداشت را تنها گذاشت / اداراتی که به لحاظ کرونا وضعیت مطلوبی ندارند

۱
۰
ضرب و شتم مأمور شبکه بهداشت بویراحمد / نباید شبکه بهداشت را تنها گذاشت / اداراتی که به لحاظ کرونا وضعیت مطلوبی ندارند
کبنا ؛معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: برای کنترل بیماری کرونا نباید شبکه بهداشت و درمان را تنها گذاشت، یکی از همکاران بنده را دیروز مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش کبنا، حسن عسکرپور در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد که به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بویراحمد کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد.
وی تعداد کل موارد نمونه گیری تا به امروز را ۴۶۲۸۰ عنوان کرد و گفت: از تاریخ 18 فروردین 1400 تا الان ۲۶۷۴ بازدید از صنوف و اماکن عمومی انجام گرفت که معرفی به مراجع قضایی ۱۱۸ و تعداد پلمپ ۱۷۵ مورد بوده است.
عسکرپور گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادارات بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد، اداره برق خصوصاً امور مشترکین، امور مالیاتی شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد، منابع طبیعی، شهرداری، اداره پست، ثبت اسناد، دادسرای عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف کماکان وضعیت بسیار نامطلوبی دارند و تجمع و تراکم جمعیت بالایی دارند.
وی افزود: ازدحام جمعیت در بانک‌ها کماکان بالا است و تهویه مناسبی ندارند.
وی با بیان اینکه مشمولین سربازی در روزهای اعزام بسیار پرتجمع هستند، افزود: در صورت امکان سیستم اطلاع رسانی و پیامکی جهت فراخوان این گروه در نظر گرفته شود و از حضور خانواده‌های سربازان جلوگیری شود.

عسکرپور افزود: بعضی از صنوف مثل؛ قهوه‌خانه‌ها، بستنی فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها به نظر باید تعطیل شوند. همچنین بعضی از مشاغل بصورت مخفیانه باز هستند که نیاز هست تیم‌های بیشتری از گروه‌های امنیتی و انتظامی و تعزیراتی حضور داشته باشند. ضمن اینکه لازم هست از بسیج اصناف در همین جا تشکر کنم.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد  در ادامه افزود: وضعیت کنترل تاکسی‌های خطوط درون شهری و برون شهری و تاکسی‌های بی سیم نامطلوب می‌باشد. (نشستن ۳ مسافر در عقب خودرو، عدم نصب حائل پلاستیکی) در کل مراسمات بهتر شده، ولی باز هم بخشنامه جدید ساعت ۷ الی ۹ در خصوص فرایند مجوز دفن به‌خوبی اجرا نمی‌شود.
عسکرپور گفت: برنامه ریزی جهت کنترل و حذف نشست‌های سیاسی و انتخاباتی پیش رو را باید داشته باشیم.
وی ادامه داد: بانک‌ها، دفاتر پیشخوان، خدمات قضایی، قهوه خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها، صنف موبایل، آرامستان یاسوج، کلنیک‌ها و مطب‌ها جزو مکان‌های پرخطر هستند. دست فروشان در سطح شهر و معابر که بساط پهن می‌کنند، باعث، تجمعات و ترافیک انسانی می‌شوند که نیاز هست شهرداری به صورت جدی در این بحث ورود پیدا کنند.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: ورودی‌های شهر خوب کنترل نمی‌شوند و خودروهایی با پلاک غیر بومی به راحتی ورود پیدا می‌کند. پلیس اماکن کاملاً غیر فعال هستند.

وی با بیان اینکه در پارک ولایت یاسوج، بعد از ظهرها، تعداد زیادی افراد حضور دارند، افزود: بیشتر تعطیلی‌های صنوف و اماکن عمومی در مرکز شهر انجام شده که در حاشیه تعطیلی‌های صنوف به خوبی انجام نمی‌گیرد و ضعیف هست.
عسکر پور گفت: رعایت فاصله گذاری در صنوف آش سبزی و شیرینی فروشی‌ها و نانوایی‌ها در تایم عصر ضعیف و نیاز است که شماره تلفن افرادی که مجبور به قرنطینه کردن خود هستند، به مخابرات داده شود که رهگیری این افراد از طریق تلفن صورت گیرد. تا اگر شخصی از قرنطینه خارج شد، شناسایی و با او برخورد شود.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در پایان گفت: اپیدمی کرونا به این شکل کنترل نخواهد شد و نیاز هست که مجموعه شبکه بهداشت و درمان بهداشت تنها رها نشود و ما نیاز به همکاری بین بخشی داریم. دیروز متاسفانه یکی از همکاران محیطی ما توسط یکی از صاحبان صنوف مورد ضرب و شتم قرار گرفته که وضعیت جسمی خوبی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی بویراحمد چه چیزی رعایت می کنه که موارد بهداشتی رعایت کنه .
مدیرش یک بار هم ماسک نزده
اوج بی نظمی
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1